Świece nowe firmy beru, sprawne pod kątem oporu w omach i poboru prądu przez centralke na Volt i Amper. Gdy wloze kluczyk to kontrolka od świec i komunikat że są niesprawne.. akumulator 12V 70ah 650 A . Nie wiem co jest grane a auto ciężko pali.
Printable View
Świece nowe firmy beru, sprawne pod kątem oporu w omach i poboru prądu przez centralke na Volt i Amper. Gdy wloze kluczyk to kontrolka od świec i komunikat że są niesprawne.. akumulator 12V 70ah 650 A . Nie wiem co jest grane a auto ciężko pali.
Przekaźnik świec zapewne
Wyryte rantem felgi
Najszybciej rozrusznik do regeneracji
Akumulator masz nowy czy już kilkuletni???
Miało to samo co co Lolson pisze, zregenerowalem rozrusznik i wszystko wróciło do normy, zreszta jest to w innym temacie o ciężkim odpalaniu.
Akumulator ma 2 lata ale trzyma prąd. Przekaźnik wymieniłem i dalej to samo. Kontrolka się pokazuję przed odpaleniem silnika i gaśnie kilka sekund po odpaleniu. Nie mam siły, a silnik czasem ciężko pali albo zapali i zgasnie.
Jak słaby rozrusznik to wywala często różne błędy, u mnie akurat pokazywalo od świec i niekiedy temp szła do Maxa i opadala
Kilka razy się tak zdarzyło nawet dziś lecz to bywa rzadko że wskaźnik od temperatury poszedł w górę i błąd dpfa. Aku
na postoju ma 12,75 V na odpalonym 14,05. Jeśli rozrusznik to czemu przed odpaleniem jest błąd?
Posprawdzaj połączenia masowe i klemy na akumulatorze.
Połączenia masowe przeczyszczone. Jedynie kabel od skrzyni do nadwozia jest lekko przytarty ale to chyba nie ma wpływu? Na dniach wrzucę nowy aku i się okaże
Jakieś spadki napięcia pewnie, nie znam się na eleltryce, ale mówię ci ze po tym zabiegu jak ręką odjal
Szybson ale chyba u ciebie wywalało błędy dopiero po uruchomieniu silnika lub przynajmniej po próbie.
O świecach pokazywalo nawet jak kluczyk wsadzalem a inne dopiero podczas uruchamiania.
Błąd od świec zapisuje się w pamięci kompa i jak go nie skasujemy to będzie go wywalalo.
Tak jak mówiłem szpecem nie jestem ale w moim przypadku pomogła regeneracja rozrusznika.
Jaki koszt regeneracji rozrusznika?
Wymieniłem szczotkotrzymacz i tulejki w rozruszniku, przeczyscilem itd. Teraz miękko kręci ale błąd jest nadal. Założyłem drugi przewód masowy do silnika i też nic.. nie mam pomysłów
Kolego to nic z tych rzeczy, sprawdź przewody do świec a właściwie fajki nakładane na świece. Fajki w Alfach są niestety lipnym rozwiązaniem, łatwo się luzują i świeczka nie grzeje. Na szybko pościągaj , ściśnij szczypcami, ponakładaj ponownie i odpal zaraz po kilku odpaleniach błąd powinien zniknąć. Jeżeli będziesz miał poprawę po takim zabiegu to już wiesz co jest, ale nie kupuj nowych przewodów tylko postaraj się o takie fajki jakie ma VW. Przelutuj fajki na te od Fałweja i spokojna głowa. Załączam foto. Ta po prawej to taka jak w naszych dziewiątkach a po lewej fajeczka VW pasująca na nasze świece.
Załącznik 200416
Fajki w alfach są OK, przynajmniej w 16V, nawet ciężko je zdjąć (chyba że ktoś je połamał). Trzeba pomierzyć opór na świecach ale na wiązce przekaźnika i masa na akumulatorze. Jeśli na którejkolwiek będzie więcej niż 1-2 ohm to masz przyczynę. Jeśli będzie ok to pozostaje przetestować przekaźnik.
Poradzilem sobie z tym problemem ciekawe na jak długo. Otóż rozebralem przekaźnik był sklejony ale dałem radę. Lutownica odnowilem styki i pomiędzy cewka, a blaszka wyrownalem pilnikiem styk i teraz błąd zniknął.
Mówiłem, że przekaźnik ;)
Wyryte rantem felgi
Tak tyle że kupiłem używany i pech chciał że też jest wadliwy natomiast naprawilem ten stary. Dzięki wszystkim za pomoc.