Cześć mam pytanie warto przejść z oleju CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W40 na SHELL HELIX HX7 DIESEL 10W40 ? Znajomy ze sklepu motoryzacyjnego mówił mi że shell jest o wiele lepszy.
Printable View
Cześć mam pytanie warto przejść z oleju CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W40 na SHELL HELIX HX7 DIESEL 10W40 ? Znajomy ze sklepu motoryzacyjnego mówił mi że shell jest o wiele lepszy.
Kolega Arith swego czasu zrobił olejowe ABeCadło:
http://www.squadracorse.pl/viewtopic.php?f=14&t=1234
Myślę, że pomoże Ci to w podjęciu decyzji :)
Czyli płukanka i 5W40 ? Niestety ojcowy jest starej daty i jego zdanie "jest święte". "Wypłuczesz silnik i będzie po samochodzie" . Teraz może doleje na 13tkm 150 ml max 200 ml więc chyba na samochód 15 letni który teraz lata większość po mieście nie jest źle. Nie chce się już kłócić w domu o ten olej czy 5W czy 10W. Lepiej ten shell chyba wypada jednak .
Bo taka jest prawda, ten samochód nie ma 5 lat tylko 15, więc nagar który masz w silniku sprawia że nie masz wycieków, itp. Oczywiście to nie jest reguła i płukanie może pomóc, ale po płukaniu powinno się zalać silnik olejem 2 razy a nie jeden na gotowo.
Zgadzam się, że lepiej nie płukać. Jeśli silnik w tym wieku działa dobrze to tylko się cieszyć i nie kombinować :) Co do tematu to w ostatnich latach zraziłem się do obu tych marek olejów. W ogóle do tzw. marek "popularnych".
Co za bzdury. :lol: Cała ta gadka o nagarze miała rację bytu jak Polacy jeździli maluchami i polonezami, ale nie we współczesnym samochodzie. :haha: Do diesla lejesz spokojnie płukankę, na to 5W40 i może być tylko lepiej. Jeżeli silnik jest takim szrotem, że jedynie nagary mu mają szczelność utrzymywać, to zepchnij lepiej ten wrak do najbliższej rzeki i daj sobie spokój, bo to nie w oleju tkwi problem. :D
Ja bym to zrobił ale jak wyżej pisałem no nie przekonam do tego niestety. wracając do głównego pytania :D Castrol vs Shell
auto czyje , kasa na utrzymanie kogo? ,olej -inny!!!
Samochód mój :d ale za kasę rodziców :D większość napraw robię ja niestety
Jeżeli Twój, to chyba o zdanie pytać nie musisz. No chyba, że ojciec na bagnecie zobaczy że to 5W, a nie 10 :D
Na upartego nie płucz, tylko zalej 5W, nie wybuchnie.
Dokładnie tak jak Seba radzi, postaw ojca przed faktem dokonanym: "olej to olej, na uj drążyć temat". ;) Zalej na spokojnie 5w, pojeździj jedną, czy dwie wymiany, a jak się przekonasz że nic się złego nie dzieje, to zrobisz wtedy płukankę.
Noo dobra :D Ale jak mi się coś rozszczelni to Was znajdę :D :D :D (żart) jutro coś zamówię a teraz wracając do głównego pytanie Shell czy Castrol ? 5W40 czy 5W30 ? Jak teraz to jest bo sam już nie wiem ?
Shell Helix Ultra 5w40
Wlej 5w40 w baniak od 10w40 o po sprawie
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
No ale po co te kombinacje, to ja nie wiem... ;)
No dobra olej zmieniony , teraz założyłem filtry Filtrona i silnik chodzi inaczej. Ciszej i na zimnym nie klekota jak klekotał pewnie wine miał filtr paliwa (MaxGear) i powietrza tez chyba jakiś chińczyk który miał siatkę na zewnątrz a ten teraz ma siatkę w środku robi to jakąś różnice ?
nie,
nie klekocze bo olej pewnie był przepracowany :P
Z czasem klekot wróci :D
Prędzej również po zmianie na castrolu jeszcze nie było tak może ma coś wspólnego filtr ? Prędzej kraft (duży) teraz filtron (znacznie mniejszy) .
Mam prośbę pisz po polsku bo ciężko się to czyta :D
Olej zalałeś ten sam 10W40?
Ja 3 lata temu Passerati z 98 wypłukanej płukanka luqui Molly z lekka obawa co będzie (chciałem zastąpić 10w40 -> 5w50 dla turbinki) nic sie złego nie stało a turbo odżyło :-) polecam taki zabieg
Wysłane z ☎️
Co to wyszło z tego :O :D pisane na szybko . chodzi mi o to że silnik na tym polecanym Shellu chodzi o wiele lepiej (ciszej) , prędzej nawet na świeżo zalanym oleju Castrola tak "ładnie" nie chodził . Dodam jeszcze że po zmianie filtra powietrza ładniej brzmi turbinka przy odpuszczeniu gazu fajnie słychać jak schodzi z obrotów (jak to określił brat kle kle kle psiuu).
Zmieniłeś lepkość, niby trochę a jednak to daje różnicę, plus ten helix jest bardzo dobry jak na swoją cenę. Filtr oleju nie ma nic do tego jak silnik chodzi (sprawny oczywiście ;) ). Przy następnej zmianie użyj jeszcze płukanki, to będzie dobrze.
jak miał duży a ma mały
to pewnie miał op 537/1 zamiast op 537/2
Nie wiem czy to ma znaczenie - ale tak to wnioskuje.
Kurde po zmianie oleju powoli puszcza uszczelka pokrywy zaworów od strony Vaccum pompy i rozrządu ://
Panie, było nie było jak pisałeś piętnaście wiosen, a i Bella kapryśną jest. Wymień uszczelkę i gra.
Boję się czy czasem gdzie indziej jeszcze nie puści . Z jakim momentem dokręcać pokrywę ?
Momentalnie ;) a tak poważnie, śrubki 6'tki to tak z 8-9Nm
Z niektórych postów w takich tematach wynika że to nagar uszczelnia cylindry, głowicę, wał.... no to fajnie.
Puści, oczywiście że puści, masz 15 letnie auto, każdy simmering czy uszczelka pokrywy zaworów ma prawo po takim czasie puścić i nie potrzeba do tego zmiany oleju.