Witam. W mojej AR są z przodu bardzo cienkie tarcze hamulcowe. Czy ciężko się je wymienia i czy pod blokiem to ogarnę. Sory, bo dla Was to pewnie błahostka ale możecie mi wypisać czynności i rady jakie mam wykonać :)
Printable View
Witam. W mojej AR są z przodu bardzo cienkie tarcze hamulcowe. Czy ciężko się je wymienia i czy pod blokiem to ogarnę. Sory, bo dla Was to pewnie błahostka ale możecie mi wypisać czynności i rady jakie mam wykonać :)
Obczaj na yt jak się wymienia tarcze hamulcowe. We wszystkich samochodach wygląda to tak samo. Jeśli nigdy tego nie robiłeś i nie czujesz się na siłach zlec to mechanikowi. Dużo nie zapłacisz a przynajmniej bedziesz bezpieczny.
Gesendet von meinem HTC 10 mit Tapatalk
Spokojnie ogarniesz.Tylko musisz mieć imbus 7mm. Czas około 30 minut na stronę.
Nie wiem. Jak ktoś zadaje takie pytanie to ja mu polecam oddać auto do mechanika.
Zdejmujesz koło,później kluczem 12mm odkręcasz śrubę mocującą tarczę do piasty.Jak ta Ci pójdzie.....,to reszta pikuś....odkręcasz imbusem 7mm zacisk hamulcowy-2 śruby pod deklami/osłonami.Zwalasz zacisk,następnie kluczem 19 lub 18 (nie pamietam)odkręcasz jarzmo zacisku i wymieniasz tarcze.Wciskasz tłoczek do oporu,bo inaczej nowe klocki nie wejdą na tarczę.Pamiętaj o założeniu sprężynki anty grzechocącej klocek.Sprawdź,czy nie masz za dużo płynu hamulcowego,bo po wciśnięciu tłoczka,poziom się podniesie.
Składasz w odwrotnej kolejności.
Z pewnością musisz miecz parę kluczy,imbus 7mm,nasadkę 12,19,młotek,2 łyżki do wciśnięcia tłoczka lub odpowiednie wciskarki do tłoczków (ja używam łyżek do opon)
Nie zapomnij przygotować sobie szczotki drucianej do oczyszczenia piast, środka do odtłuszczenia nowych tarcz, smar miedziowy tez się przyda, niektórzy smarują tez specjalnym smarem klocki po zewnętrznej stronie żeby nie drgały/piszczały, drobny papier ścierny do oczyszczenia prowadnic bo masz pewnie pływające zaciski w TS-ie
Aha, naksadke musisz mieć taka głęboka zeby odkrecic srube trzymajaca tarcze albo dobry oczkowy bo tam jest dzióbek do pozycjonowania felgi.
Przyda sie jeszcze jakis olej penetrujacy do zapieczonych śrub, młotek jak by stara tarcza nie chciała z piasty zeskoczyć i coś do podwieszenia zacisku żeby na przewodzie hamulcowym nie wisiał.
Spokojnie ogarniesz sam taka wymiane
Dziękuję Wam bardzo. Pozdrawiam
Witajcie. Chcę zamówić takie http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-p...202618325.html . Czy w miarę zdadzą egzamin. ??
Zainwestuj w coś markowego. Jedź do sprawdzonego sklepu albo napisz do autosklep24. Przednie hamulce są ważne, a Ty chcesz tam wsadzić jakieś drewniane tarcze!
Tylko nie zrozum mnie źle. Nie musisz kupować tarcz za miliony złotych. Ja kupiłem trw i nie mam zastrzeżeń. Do cywilnej jazdy wystarczą.
Ale czytałem, że są 2 rodzaje - czy te z aukcji będą pasować do mojej AR 2.0 ts 98 ??
Jak masz tsa to masz zwykłe zaciski. Te z aukcji będą pasować.
Zastanów się jednak nad czymś markowym. Są ludzie na forum, którzy sprzedają z rabatem. Autosklep24 też ma rabaty.
Starman ?
Zamów jakieś przyzwoite od pewnego sprzedawcy - www.lewian.pl , www.hamulce.net , www.brakes.pl itd.
Tanie a przyzwoite będą Ferodo nawet nielakierowane. Albo Textar jakieś itd. Napisz do nich , powiedz że cywilne i niedrogie ale przyzwoite i Ci doradzą i sprzedadzą w dobrej cenie i klocki od razu. Tu szkoda oszczędzać.
Tym bardziej na klockach szkoda. Mimo że kupisz dobre tarcze a zaoszczędzisz na klockach toniemasz gwarancji że jedno z drugim dobrze zadziała. Są klocki miękkie czyli najtańszy produkt rzędu 70zł na oś...tzw...badziewie. Klocki marki ABE i Bosch to takie sobie czyli 90-110 zł.Natomiast Ate.Brembo.Trw.Texar to wysoka puła na 1 montarz aut zarówno sportowych jak i cywilnych 110-180 zł na oś.Ale klocki to nie wszystko...tarcza tania nie będzie dobrze żyła z dobrym klockiem i na odwrót zresztą.nadmierne zużycie jednego z podzespołów lub np nadmierny chałas wywołany zbyt twardym klockiem...więc dobieranie typu to tej marki a to tej...nie wychodzi nam na dobre. Z reguły producent tak dobiera stopy tarczy i spiek klocków by osiągi były optymalne do możliwości wykorzystanego materiału.i np tarcze ATE nie lubią klocków brembo...pisk nieprzyjemny mimo dobrej pracy. za to klocki TEXAR są optymalne pod tarcze Brembo i TRW. Pomijamy tu np Brembo i Brembo jako pełny system hamulcowy.Są to moje spostrzeżenia z 10 letniego kombinowania z układem hamulcowym przy zarobkach studenckich. Teraz gdzie jeżdżę zawodowo wybieram TRW i BREMBO .Ale wiadomo ...czasy takie...stara bida lepsza od tej nowej
Witam. A czym oprócz środka odtłuszczającego trzeba przemyć nowe tarcze ? Może rozpuszczalnikiem lub benzyną ekstrakcyjną ?
Każdym środkiem myjącym.Może być nitro,benzyna ekstrakcyjna,cokolwiek,co zmywa tłuszcz.
Temat z tarczami ogarnięty. Dzięki :)