Witam.
Jak naprawić samemu ubytek przedstawiony na zdjęciu. Liczę na waszą pomoc. Zdjęcie w załączniku
Printable View
Witam.
Jak naprawić samemu ubytek przedstawiony na zdjęciu. Liczę na waszą pomoc. Zdjęcie w załączniku
Zdjęcie kiepskie zrobiłeś, trudno nawet ocenić rozmiar tego ubytku, ale wygląda na duży.
Za duży moim zdanie, aby dało się to niewidocznie zaprawkować, szczególnie, że taką zaprawkę trzeba kilka razy poprawiać, a przy tak dużym ubytku na dodatek w pionowym panelu to będzie bardzo trudne zadanie. Kolejny problem do dobranie bazy idealnie do koloru nadwozia - zapomnij, że w mieszalni będą się gimnastykować, żeby dobrać tak lakier bazowy, dostaniesz dwa odcienie do wyboru i tyle w temacie.
Nawet jak to wszystko uda ci się zrobić, to kolejny etap to wyrównanie powierzchni papierem wodnym i polerowanie - bez wiedzy i doświadczenia w tym polegniesz.
To nie jest jakiś mały odprysk który wypełnisz lakierem na wykałaczce, wyrównasz papierem wodnym na klocku i wypolerujesz lakier.
Aczkolwiek tak czy siak zaprawkę warto zrobić, żeby element nie zaczął korodować.
Kup zaprawkę, oczyść dobrze to miejsce, papier wodny 800-1200, pomaluj zaprawką, potem ze 2 warstwy bezbarwnego, na koniec wypoleruj. ;) Lepsze to niż takie coś :)
I nie maluj tylko tego odprysku, tylko już papierem zedrzyj tak z 1cm więcej dookoła. ;)
Mówiąc szczerze - ten odprysk to tylko zwiastun problemów ! Na zdjęciu widać łuszczący się lakier bezbarwny , a skoro baza odpryskuje od podłoża - świadczy to o tym, że lakier położony jest źle.
Możesz oczywiście ratować się doraźnymi zaprawkami, ale to będzie leczenie syfa pudrem.
to chyba tylko brud a nie łuszczyca :-)
Podepnę się pod temat, dziś zauważyłem na dachu mojej brery coś takiego. Prawdopodobnie spadł kamyczek z dachu pod domem. Tylko klar naruszony. Nie chcę żeby to się rozeszło czy zaprawka w tych 2 dziurkach bezbarwnym pomoże na jakiś czas? Czy może lepiej od razu udać się do lakiernika jak najszybciej może zrobi to punktowo. Wielkość tego czegos to 7mm na 5mm.
Załącznik 222708
Samemu zrobisz zaprawkę, ale efekt będzie raczej widoczny w takim miejscu. Poszukaj dobrego lakiernika, jeśli chcesz to zrobić porządnie i drażnią cię zaprawki. Jeśli wystarczy pryśnięcie klerem lakiernik zrobi to szybko i raczej tanio, a w efekcie będzie to niezauważalne. Miałem odprysk kleru o podobnej wielkości na dole drzwi i dość szybko zaczął się powiększać (rozszerzać myjka robi w takich uszkodzeniach duże szkody). Lakiernik zrobił to przy okazji i obecnie nie ma śladu po naprawie.
Akurat na dachu to nie rzuca się tak w oczy :) Mam lakier bezbarwny zaprawkowy więc póki co spróbuję coś sam zdziałać. Z ciekawości podjadę do lakiernika zobaczymy co powie.
Byś musiał usunąć bezbarwny który zrobił się "biały" i kapnąć tam trochę nowego lakieru. Po utwardzeniu przeszlifować i wypolerować. Bedzie widać. Jak ma być pro to raczej dach do malowania...
Podpinam sie odpryski na masce po kamykach tez mozna laierem do zaprawek zamalowac ?
Mam problem z drobnymi odpryskami 1-2mm średnicy; nabyłem w mieszalni kapkę lakieru w moim kolorze i tak sobie smarkam po masce jednak po wyschnięciu plamki są ciemniejsze od reszty, jak na to zaradzić?
Lakier jest dosyć gęsty, czy można rozcieńczyć go odrobina rozpuszczalnika nitro czy czymś innym - czy to wpłynie na intensywność barwy lakieru?
Trochę szkoda dla takiego małego odprysku zdzierać papierem większej powierzchni i bawić się potem z gładzeniem..
Do lakieru z tego co wiem masz rozcienczalnik. Nitro jest zbyt agresywne. Kolor bedzie ciemniejszy bo dobrales z kodu lakieru a przez kilka lat lakier wyblakl na aucie itd. Ponadto odcien w trakcie malowania jestes w stanie zmienic za pomoca cisnienia w pistolecie. Wieksze cisnienie kolor jasniejszy, mniejsze ciemniejszy Itd.
Ja wychodze z zalozenia, ze jesli juz sie za to zabierasz to OGROMNY plus dla Ciebie.
Za to ze nie pozwalasz aby wdarla sie korozja w auto.
Jepiej jest zapobiegac a wygladem bym sie nie przejmowal.
Odpryski na masce i tak za jakis czas sie pojawia z racji uderzen kamyczkow.
Roznica odcieniu bedzie zawsze - nawet jak dasz zakurzke na pol dachu jestes w stanie zobaczyc ze element byl malowany.
Az podkladu do golej blachy nie zobaczysz bedzie dobrze.
A jak malujesz natryskowo aby bylo perfekcyjnie nawet takie malutkie odpryski zaszpachlowac powinienes, musisz wygladzic powierzchnie, (szpachla natryskowa w sprayu jest) bo po malowaniu zobaczysz po prostu ladnie pomalowany odprysk. Dziurka pozostanie.
Na razie jeszcze tragedii nie ma ale jak będzie tego więcej i zrobi się niestetycznie to oddam maskę do lakiernika.
Mam autograf ale nie mam doświadczenia z lakierem samochodowym więc wolę to zostawić specjaliscie.
Aerograf mialo byc teraz zauwazylem ;)
Zamowiłem druga mieszankę, lakiernik srebrem rozjaśnił i teraz kolorystycznie jest o wiele lepiej.
Jednak po zaschnieciu powierzchnię trzeba wyrównać mam jakąś emulsje w gradacji 0.1 ale szału nie robi.. Niby szmatką wystarczy rozprowadzić ale no nie wiem jakos średnio to wygląda.
Pomocy, przy dzisiejszym myciu znalazłem takie coś. Małe ale widoczne. Czy jakiś wosk koloryzujący, czy zaprawka? A może lakiernik? https://www.forum.alfaholicy.org/ima...019/06/173.jpghttps://www.forum.alfaholicy.org/ima...019/06/174.jpg
Wysłane z mojego URSUSa C-360 3P
Ojeju..
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Macie jakieś rady? Czy zaprawka z ASO baza i klar dadzą rady, czy zostanie slad?
Wysłane z mojego URSUSa C-360 3P
Zostanie. Pytanie tylko czy lepszy zamalowany babol którego widać z 1 metra, czy brudny babol, którego widać z 10 metrów. ;)
ja do zaprawek używam czegoś takiego- bardzo skutecznie i dokładne
Załącznik 259889
A wykalaczka nie da rady? Jak to sie zwie i gdzie to mozna dorwać? I najważniejsze, jak sie tego używa
Wysłane z mojego URSUSa C-360 3P
[MENTION=80987]michass[/MENTION] https://www.pielegnowacauto.pl/fluid...wek-0-5mm.html
Dzięki, bede próbował wykalaczka, powinno byc podobnie.
Poprawcie mnie jak się myle:
Oczyścić i odtluscic
Naniesc baze, tak, zeby bylo ponizej powierzchni.
Po kilku godzinach nanieść klar nieznacznie ponad powierzchnie.
Pozostawic do wyschniecia.
Przepolerowac.
I moje pytanie. Czy moge po jakimś czasie, zanim klar do konca wyschnie wyrównać go, wygladzic?
Wysłane z mojego URSUSa C-360 3P
Ja bym kalru nie ruszał dopóki sobie nie doschnie
A w jakim czasie po bazie nakładać klar?
W istrukcji zaprawki jest 7-8h. Ale pytsnie, czy jak zrobie baze wieczorem, a klar rano po kilkunastu godzinach, to czy nie, a późno?
Wysłane z mojego URSUSa C-360 3P
Spokojnie wystarczy i nie za późno. Klar też musi doschnąć, żeby później papierem wodnym ladnie zmatowić. Na koniec polerka finishowa i będzie git :)
Panowie, Panie. a u żony w Gulieccie są taaaakie odpryski, jak na zdjęciu. Jak to naprawić? kod lakieru to bianco pastello vr. 296/A.
Odpryski są spore, ale chyba na plastiku. Cchiałbym aby naprawa była prosta i szybka..
Na allegro znalazłem jakis zaprawkowy lakier, ale sprzedawca opisuje że to jakieś cudo na rdzę.. ? Nada się toto?
Opis sprzedawcy
"FIAT 296A BIANCO LAKIER ZAPRAWKA DO RYS ARA,
ARA SYSTEM
LAKIER SAMOCHODOWY
ZAPRAWKA Z PĘDZELKIEM 10ML
FIAT 296A BIANCO
NIE WYMAGA POKRYCIA LAKIEREM BEZBARWNYM.
Przeznaczony do odrdzewiania powierzchni metalowych wstępnie oczyszczonych
mechanicznie , nie wymaga zmywania , tworzy warstwę pasywną ,
zapobiega dalszej korozji ,przeznaczony pod wszystkie lakiery ARA.
Czas schnięcia 15 - 30 minut w temperaturze 25C"Załącznik 260682
EDIT: w salonie Alfa ROmeo powiedzieli, że mają zaprawki, koszt 71 PLN za 8ml. Można podobno stosowac na plastikowe zderzaki. Ale nie za duże te odpryski na pomalowanie ich pędzelkiem?
Dasz radę zaprawką ;) delikatnie, cienkimi warstwami i będzie ok. Czy nie trzeba bazbarwnego to sam ocenisz... Im jaśniejszy kolor tym ciężej zamaskować wady ale zawsze to będzie lepiej niż te czarne odpryski...
Weźcie opiszcie krok po kroku ze szczegółami, jak to ugryźć., żeby było jak z fabryki.
Wysłane z mojego URSUSa C-360 3P
Jak z fabryki to nie będzie, zawsze z bliska cośtam będzie widać. Ogólnie procedura, którą sam podałeś na poprzedniej stronie jest OK. Ryska na zdjęciach wygląda na bardzo płytką, także warstwy lakieru też musisz nakładać cieniutkie, bo inaczej będzie wystawać ponad powierzchnię i wtedy właśnie spolerujesz zaprawkę. Ciężko na płytkiej rysie położyć lakier żeby nie było żadnej nierówności, musisz się pogodzić z pewną niedoskonałością i nie polerować na gładko, bo ciągle będziesz ścierał to co położyłeś...