Czy koleżanki i koledzy też tak mieli? Masakra!!
https://www.youtube.com/watch?v=s_OU...ature=youtu.be
Printable View
Czy koleżanki i koledzy też tak mieli? Masakra!!
https://www.youtube.com/watch?v=s_OU...ature=youtu.be
A co komputer pokazuje? Bo wskaźnik to jedno a komputer to drugie. Czujnik był nowy czy przekładany?
Podepnij i zobacz co pokazuje ecu, stary temat z tymi czujnikami, mi też kiedys pokazywało 110-120 C a komp pokazywał 90 pare
Komputer pokazuje to samo 112/115stC i termostat się otwiera. Czujnik przekładany, ale on w ten sytuacji nie ma nic do rzeczy. Zresztą każdy jeden jaki wkładałem (nowy) uruchamia wentylator przy 99/100stC
Tutaj martwi mnie złe działanie termostatu.
Mialem podobnie przy zapowietrzonym ukladzie.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Układ staje się zapowietrzony od razu po wymianie płynu.
U mnie również wymieniałem, lecz w garażu dolewałem do momentu aż nie będzie różnicy poziomów. Otwarty korek zbiorniczka silnik uruchomiony a następnie zgaszony. Płyn opadł to dolewka i tak kilka razy. Chyba, że jest jakaś inna metoda odpowietrzania układu chłodzenia.
Odkrecales korek na chlodnicy? Ja przegonilem auto kilka razy dolewajac plynu i sie wszystko uspokoilo.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
W TS chłodnica nie ma korka. Zawsze odkręcałem korek zbiorniczka wyrównawczego i zawsze wszystko grało.
Przejechałem już ponad 100km od wymiany termostatu i nic się nie zmienia w tym temacie.
Teraz znowu sprawdziłem. Płyn się przelewa do zbiorniczka, temp 98stC 1 bieg wentylatora, chłodnica zimna - 115stC drugi bieg wentylatora i po minucie otwiera się termostat, chłodnica gorąca.
Dla mnie sprawa jest jasna. Wadliwy termostat.
A moj TS mial, stojac przodem do auta lewa gorna strona chlodnicy.
Moze miales to szczescie i kupiles bubla/ reklamuj
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Dzisiaj cud!
95*C załączył się 1 bieg i termostat się otworzył, kaloryfer gorący temp 75*C O_o Szału nie ma ponieważ powinien otworzyć się przy 88*C, ale leprze to niż 115*C
Odczekałem jeszcze co zrobi termostat kiedy ponownie się płyn nagrzeje i temp doszła do 95*C załączył się 1 bieg i temp spadła do 90*C
Schłodzi się to jeszcze raz na postoju go sprawdzę.
78-82° otwiera się a przy 88-90° ma pełne otwarcie.
Wysłane z mojego SM-A500FU
Jedno jest ok czyli termostat, ale właśnie pękł mi przewód od wspomagania gdzieś pod akusem. Pod Alfą czerwono od płynu :/ I to w samą Wigilię.
Wesołych Świąt życzę wszystkim koleżankom oraz kolegom Alfaholikom! ;-)
Niestety temperatury są wciąż masakryczne. Oddaję termostat na gwarancję. Nie robię więcej żadnych testów bo to nie ma sensu.
Wspomaganie naprawiłem. Uszkodzonym okazał się być gumowy przewód (15cm) łączący maglownicę z rurkami. Dostęp masakra bo przy samej maglownicy.
Znajdź ten odpowietrznik chłodnicy. Musisz go mieć.
Zanim oddasz termostat to go przetestuj poza autem przez zalanie wrzątkiem.
Z całym szacunkiem, 13.12.2016 termostat został wysłany a 15.12 montowałem. dzisiaj mamy 26.12 i nie ma żadnych zmian!
6 lat mam Alfe i: kilka razy już wymieniałem płyn na nowy, chłodnicę również ponieważ przeciekała i nigdy nie miałem problemów z układem chłodzenia!
1. Przez odpowietrznik w chłodnicy leci czysty płyn czyli chłodnica jest pełna
2. Przez wężyk przelewowy do zbiorniczka wyrównawczego leci płyn więc termostat jest wypełniony a pompa pracuje prawidłowo
3. W kabinie robi się ciepło dość szybko więc nagrzewnica również odpowietrzyła się samoczynnie
Chciałbym być nastawiony do tego optymistycznie, ale jakoś 6 lat doświadczenia podpowiada mi zupełnie coś innego.
- - - Updated - - -
Jutro zamówię i zamontuję (bo będzie tego samego dnia) kolejny termostat również BEHR więc tego zaleję wrzątkiem z czajnika i zobaczę co się stanie.
Właśnie odebrałem drugi nowy i wsadziłem go do wody śledząc temp termometrem. Otwiera się przy bitych 90*C :)
Zaraz idę go wymienić i zrobię to samo z nowym, który w kompie pokazuje temp otwarcia 115*C
Drugi nowy termostat działa koncertowo. Na postoju 95*C i włącza się 1 bieg wentylatora.
W trasie dochodzi do 90*C i spada do 80/82*C i tak non-stop :) Czyli zamyka się i otwiera prawidłowo. Nakręcę jeszcze filmik z trasy i z postoju mam nadzieję, że sami ocenicie czy wszystko jest w porządku ;)
https://www.youtube.com/watch?v=BWqk_SwJT8U
(?) Co byś powiedział na takie coś, że ustawiasz sobie temp. wody lecącej z kranu, aby napuścić pełną wannę wody. Po czym musisz ten nastaw bezustannie korygować. (?)
Chyba to raczej tak będzie:
156 1.8 TS:
Termostat:
- temperatura początku otwarcia termostatu: 88°C
- temperatura pełnego otwarcia 105°C
Temperatura włączenia wentylatora:
1 bieg: 95 - 99°C
2 bieg: 101 - 105°C
Temperatura wyłączenia wentylatora:
1 bieg: 87 - 94°C
2 bieg: 95 - 99°C
- wymiana płynu na zgodny parametrowo i związane z tym odpowietrzanie układu, co 2 lata.
- przydałby się jeszcze zakres wartości nadciśnienia otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego, do pełnego obrazu, a także wiedzę jak powstaje za wysokie ciśnienie w układzie. Tak ogólnie, dla przypadków powtarzających się nieszczelności na rurach i zapowietrzania się układu.
- w jeździe nie powinien się termostat tak zamykać i otwierać, powinien pracować płynnie i dawać radę utrzymać w miarę stałą temp. Powinien zatrzymać się w pozycji pośredniej i zasilać oba obiegi jednocześnie.
- Zimą nie powinien notorycznie włączać się wentylator na jałowym. Wentylatory to koła ratunkowe i sposób kompensacji ECT przez ECU.
- jeśli układ musi kompensować przesadnie, coś jest nie tak, mimo, że silnik osiąga ECT robocze i się nie przegrzewa.
Pamiętać trzeba, że wskaźnik temperatury w 156 ma bardzo małą deltę wskazania a więc reaguje na każdą zmianę temperatury.
Tak, ale nie na każdą zmianę. To wskaźnik diagnostyczny, powinien być informatywny. Powinien sygnalizować problem. Nawet w samochodach z OBD, starszych, miarą OK/NIE OK jest stabilna wskazówka w połowie skali. ECU decyduje, co i kiedy nam pokaże na wskaźniku i w jakim momencie przełączy nadawanie na tryb rzeczywistego odczytu temperatury.
- Sygnał idzie poprzez sterownik, a to daje możliwość stosowania algorytmu dla wskaźnika w kabinie, zależnego nie tylko od wahań temp. , ale też od strategii pracy silnika, od warming-up, w jakiejś funkcji czasu, od tego czy działają inne elektroniczne komponenty układy, np.: biegi wentylatora i jakie są temp. ich włączenia, czy wyłączenia.
- Delta zmian w GT pewnie jest taka sama. Wskaźnik po prostu przyspiesza, jak coś jest nie tak, czy raczej przełącza się w tryb pokazywania temp. w czasie rzeczywistym. Np.: osiągnie wymagane ECT w dłuższym czasie, a potem w jeździe już pokazuje w czasie rzeczywistym – wskazówka opada z 90st wcześniej niż odczyta 75st.
Ale co ty pisze - w JTD sygnały z czujnika idą dwa osobne i ECU nie ma nic do wskaźnika na desce. Oczywiście w 156.
I tym się właśnie różni pokazywanie temperatury Diesla w GT/147 od 156. W 156 wskaźnik pokazuje dokładnie to co ma a jest (najprawdopodobniej) skalibrowany, że pierwsza kreska to 80 stopni potem 90 środek i następna 100 stopni. Wahania wskaźnika podczas pracy termostatu odpowiadają tym wartością bo kiedyś sprawdzałem z komputerem. Porównywałem co pokazuje ECU a co wskaźnik.
W GT/147 ECU przesyła sygnał i tam po osiągnięciu temperatury pracy wskaźnik pokazuje ciągle 90 stopni mimo, że realnie temperatura (przykładowo) pracuje od 86 do 94 stopni. Jeżeli w GT/147 komuś wskaźnik ciągle się rusza to ma niestety nie sprawny termostat i tyle - za duże wahania w otwarciu itp - to się da sprawdzić wtedy metodą GARNEK NA OGNIU :)
Zobaczcie do jakiego absurdu to wszystko doszło : czujnik na czujniku ECU sreku DNA komputer i kij wie co jeszcze a za temperaturę garów i tak odpowiada stary poczciwy bimetaliczny termostat.
Rozmarzyliście się chyba :)
- piszę co widziałam. W dislu nie widziałam.
- Ja patrzę także na przyrost ECT w czasie, ponieważ on jest ściśle określony, no i ECU ma tak wpisane w program, żeby robić odczyt co ileś. To ma znaczenie i dla diagnostyki czujnika i dla diagnostyki silnika. Więc patrzę na logi też, bo zachowanie ECT wynika też ze spalania, więc jak jest nieco trefne, to… Z tym, że jak mam zidentyfikowaną usterkę zasilania wtrysku, albo nieszczelność w układzie, to wskaźnik na desce jest dla mnie info, czy układ daje radę utrzymać ECT w granicach akceptowalnych, czy nie. Jest to podstawowa info.
- powiem tak, jak na postoju przyrost od 50 czy 70 do otwarcia termostatu jest za duży, to skutkuje opóźnieniem ECT o kilka stopni. Niemniej jednak jeśli takie samo opóźnienie widać podczas włączania wentylatora, nie jest to wynikiem tego, że termostat ma 1 skok za późno, bo zwyczajnie jest wtedy otwarty. Jeśli mam wahania góra – dół, to wg mnie nie termostat, bo ten zwykle działa jednostronnie, podobnie jak pompa wody.
- W samochodach, gdzie z jednego, albo z dwóch czujników w termostacie sygnał idzie oddzielnie na deskę i ECU, rzeczywiście wskaźnik może być wyskalowany tylko na wartości – normal, ale tam też w sprawnym samochodzie, wskaźnik będzie trzymał pion, z tą różnicą, że termostat będzie identyfikowany z każdej strony poza skalą. Takiego dwuczujnikowego widziałam vs logi, łatwo było stwierdzić, gdyż zasilanie chyba brał z aku. W każdym razie nie zerował wskaźnika po wyłączeniu silnika i nie pokazywał rzeczywistej ECT. Ale w AR nie widziałam tak wyskalowanego zegara.
- jeśli chodzi o kalibrację, to nie wiem o co chodzi? Autokalibracja z którą się spotkałam, polega na ustawieniu zera i sprawdzeniu max. Może też tyczyć wielu funkcji. Reszta to kalibracja fabryczna i nic użytkownik sam nie zrobi. W przypadku zegarów temp. oleju czy ciśnienia oleju, czy czego tam, które oparte na pomiarze sygnału elektrycznego, to one mają, tzw. open ceremony – się kalibrują na starcie, góra dół i ustawiają sobie zero. W GT można zrobić test z poziomu licznika, przez interfejs, ale nie sprawdzałam, czy wychyla się min – max, czy dowolnie. Dowolnie, to go można ruszyć nadawaniem ramek CAN, ale tak można ruszyć wszystkie wskaźniki, więc to chyba poziom elektroniki licznika. Ale ECU jakąś tam autodiagnostykę pewnie robi, tylko, że jak działa to jej nie widzimy, chyba że elektronika licznika wyzeruje wskazówkę, w wypadku usterki zegara.
Inaczej interpretuję oznaczenia temp. na termostacie i inne wartości z nim związane. Dlatego nie podałam zakresu temp. 1 i 2 skoku termostatu, a wartość konkretną. 88st to temp. początkowa otwarcia (1 skok w mm) i jednocześnie temp. do której będzie dążył układ w jeździe, żeby była optymalnie 88 plus minus 2st. Wahania plus minus 5 st są maksymalne. Natomiast na jałowym i przy dużych obciążeniach (WOT) ta temp. może być wyższa, ale też stała (z małym przyrostem ECT). Powyżej temp. pełnego otwarcia, termostat może się uszkodzić termicznie. Jaboleq - jeśli piszesz, że termostat w 88st jest w pełni otwarty, to latem nawet w dislu, chyba, by się uszkodził? Co widziałeś w logach, że tak piszesz?
- Są inne termostaty do GTJTD i JTSa, a wskaźnik i licznik jest taki sam i początkowa temp. otwarcia jest taka sama – 88st … Więc nie różnią się tym… tylko zakresem tempertury pracy. Różne są jednak temp. załączenia wentylatorów i to one wg mnie pokazują temp. całkowitego otwarcia termostatu, zwalniają też przyrost temp. w czasie, co oznacza, że nawet jak JTS zaliczy 2 bieg wentylatora i termostat w pełni się otworzy, przy np.: 103st, to wskazówka się nie wychyli. Natomiast pełne otwarcie termostatu, ale z pominięciem biegu 1, w GT JTS spowoduje wychylenie wskazówki na wskaźniku. Czemu? Bo przyrost ECT w czasie będzie większy. Ostatecznie to jest to samo 103st, w tych samych warunkach (na jałowym).
- z tego wynika delta zmian dla GT == plus minus 5st w czasie chyba 1s. Myślę, że dla TSa, jest tak samo, dla GTJTD na pewno.
- fakt 90st w GT, to zakres 80 – 100st. Ale pomijasz jedną zasadniczą rzecz – przyrost temp. w czasie, który w trakcie rozgrzewania silnika jest szybki, inny niż wtedy gdy silnik zrobi Warming-up complete. Co inne też stałe 83 st, po prostu jest zamknięty, a co inne są wahania dajmy na to 83 – 91, jak nic wskazówka się wychyli w jeździe.
- w JTS masz parametr Warming-up, co czyni różnicę w kwestii wahań i przyrostów temp. Nie zrobi complete, jak mu nie będzie coś pasowało. Stąd wiem… niestety…
- ostatecznie mowa tylko o wskaźniku. Jeśli idzie przez sterownik, sterownik może w każdej chwili przejąć kontrolę nad wskaźnikiem i przejść w tryb nadawania rzeczywistej temp. bo to w pewnym momencie może być istotne. Kiedy, zależy od programu sterownika. Ale jasne podaje w trybie rzeczywistym non stop. Powyżej temp. 110 st. sterownik na pewno całkowicie przejmuje kontrolę nad wskazówką i pokazuje w trybie rzeczywistym.
- w dislu nie wiem, jak się zachowa wskaźnik jak nie będzie biegu 1 wentylatora, tam jest sterowanie PWM jak widziałam w MES i w którymś nie ma podanych biegów wentylatora. Więc nie wiem jak się disel zachowa w sensie wskaźnika, gdy nie zadziała 1 bieg jeśli on jest, nie powinien przekroczyć 100 stopni, tyle, że to jest znowu +- 5s i przyrost. Tego nie wiem, disla widziałam tylko z daleka.
Mój behr chyba dokonał żywota, otwiera się normalnie trzyma w trasie ok85* jednak wystarczy się zatrzymać na jakieś 15 min i temp spada do 60 *c.( Silnik cały czas pracuje) Termostat powinien się wcześniej zamknąć i pracować na małym obiegu? Wygląda jakby się zacinal w pozycji otwartej.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Duzo roboty zeby zmienic termostat w tsie ?
Dzieki kolekszy poczekam chwile na cieplejszy dzien i sie za to zabiore
Witam podepnę się do tematu bo sam mam problem z temperaturą tyle ze mój motor to 2.5 V6 i po wymianie 3 termostatu również BEHR oraz nowa chłodnica temperatura podczas jazdy nie pełna 90 ale na postoju przechodzi ponad, wiatraki działają bez problemu dokładnie nie sprawdzałem jak szybko ale coś zaraz ponad 94st korek od chłodnicy od razu puszcza Borygo i z przewodu zwrotnego normalnie idzie dołączam fotki jak to wygląda jak by ktoś miał pomysł...
Załącznik 219520Załącznik 219521
Nie tylko termostat wpływa na temp. silnika, gdyby tak było, życie byłoby prostsze.
To silnik wytwarza ciepło. Nagrzewnica czy cokolwiek inne nie powinna zabierać więcej ciepła niż silnik jest w stanie wyprodukować. W jeździe w ogóle nie powinno mieć to znaczenia.
Gdzieś nie trzymają już tolerancji fabrycznych.
Wiem jak potrafi falować ECT w 156TS, tak samo jak wiem jak mogą falować obroty. Ale może faktycznie, skoro wszyscy tak macie. Możliwe, że instrukcja mówi inaczej i wszystko jest w porządku.
- Nie wiem, jak w 156, ale w GT wskazówkę przesuwa silnik krokowy, z tym, że płynnie.
Hehe, zimą termostaty, a latem klimatyzacja :)