Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Temat: Wadliwy termostat BEHR

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Drugi nowy termostat działa koncertowo. Na postoju 95*C i włącza się 1 bieg wentylatora.

    W trasie dochodzi do 90*C i spada do 80/82*C i tak non-stop Czyli zamyka się i otwiera prawidłowo. Nakręcę jeszcze filmik z trasy i z postoju mam nadzieję, że sami ocenicie czy wszystko jest w porządku

    https://www.youtube.com/watch?v=BWqk_SwJT8U
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 28-12-2016 o 18:51

  2. #22
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    (?) Co byś powiedział na takie coś, że ustawiasz sobie temp. wody lecącej z kranu, aby napuścić pełną wannę wody. Po czym musisz ten nastaw bezustannie korygować. (?)

    Chyba to raczej tak będzie:

    156 1.8 TS:

    Termostat:
    - temperatura początku otwarcia termostatu: 88°C
    - temperatura pełnego otwarcia 105°C

    Temperatura włączenia wentylatora:
    1 bieg: 95 - 99°C
    2 bieg: 101 - 105°C

    Temperatura wyłączenia wentylatora:
    1 bieg: 87 - 94°C
    2 bieg: 95 - 99°C

    - wymiana płynu na zgodny parametrowo i związane z tym odpowietrzanie układu, co 2 lata.
    - przydałby się jeszcze zakres wartości nadciśnienia otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego, do pełnego obrazu, a także wiedzę jak powstaje za wysokie ciśnienie w układzie. Tak ogólnie, dla przypadków powtarzających się nieszczelności na rurach i zapowietrzania się układu.
    - w jeździe nie powinien się termostat tak zamykać i otwierać, powinien pracować płynnie i dawać radę utrzymać w miarę stałą temp. Powinien zatrzymać się w pozycji pośredniej i zasilać oba obiegi jednocześnie.
    - Zimą nie powinien notorycznie włączać się wentylator na jałowym. Wentylatory to koła ratunkowe i sposób kompensacji ECT przez ECU.
    - jeśli układ musi kompensować przesadnie, coś jest nie tak, mimo, że silnik osiąga ECT robocze i się nie przegrzewa.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 03-01-2017 o 00:22

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Pamiętać trzeba, że wskaźnik temperatury w 156 ma bardzo małą deltę wskazania a więc reaguje na każdą zmianę temperatury.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #24
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Tak, ale nie na każdą zmianę. To wskaźnik diagnostyczny, powinien być informatywny. Powinien sygnalizować problem. Nawet w samochodach z OBD, starszych, miarą OK/NIE OK jest stabilna wskazówka w połowie skali. ECU decyduje, co i kiedy nam pokaże na wskaźniku i w jakim momencie przełączy nadawanie na tryb rzeczywistego odczytu temperatury.
    - Sygnał idzie poprzez sterownik, a to daje możliwość stosowania algorytmu dla wskaźnika w kabinie, zależnego nie tylko od wahań temp. , ale też od strategii pracy silnika, od warming-up, w jakiejś funkcji czasu, od tego czy działają inne elektroniczne komponenty układy, np.: biegi wentylatora i jakie są temp. ich włączenia, czy wyłączenia.
    - Delta zmian w GT pewnie jest taka sama. Wskaźnik po prostu przyspiesza, jak coś jest nie tak, czy raczej przełącza się w tryb pokazywania temp. w czasie rzeczywistym. Np.: osiągnie wymagane ECT w dłuższym czasie, a potem w jeździe już pokazuje w czasie rzeczywistym – wskazówka opada z 90st wcześniej niż odczyta 75st.

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Ale co ty pisze - w JTD sygnały z czujnika idą dwa osobne i ECU nie ma nic do wskaźnika na desce. Oczywiście w 156.

    I tym się właśnie różni pokazywanie temperatury Diesla w GT/147 od 156. W 156 wskaźnik pokazuje dokładnie to co ma a jest (najprawdopodobniej) skalibrowany, że pierwsza kreska to 80 stopni potem 90 środek i następna 100 stopni. Wahania wskaźnika podczas pracy termostatu odpowiadają tym wartością bo kiedyś sprawdzałem z komputerem. Porównywałem co pokazuje ECU a co wskaźnik.

    W GT/147 ECU przesyła sygnał i tam po osiągnięciu temperatury pracy wskaźnik pokazuje ciągle 90 stopni mimo, że realnie temperatura (przykładowo) pracuje od 86 do 94 stopni. Jeżeli w GT/147 komuś wskaźnik ciągle się rusza to ma niestety nie sprawny termostat i tyle - za duże wahania w otwarciu itp - to się da sprawdzić wtedy metodą GARNEK NA OGNIU
    Ostatnio edytowane przez jaboleq ; 05-01-2017 o 10:08
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #26
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Zobaczcie do jakiego absurdu to wszystko doszło : czujnik na czujniku ECU sreku DNA komputer i kij wie co jeszcze a za temperaturę garów i tak odpowiada stary poczciwy bimetaliczny termostat.
    Moja Bella

  7. #27
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Rozmarzyliście się chyba

    - piszę co widziałam. W dislu nie widziałam.
    - Ja patrzę także na przyrost ECT w czasie, ponieważ on jest ściśle określony, no i ECU ma tak wpisane w program, żeby robić odczyt co ileś. To ma znaczenie i dla diagnostyki czujnika i dla diagnostyki silnika. Więc patrzę na logi też, bo zachowanie ECT wynika też ze spalania, więc jak jest nieco trefne, to… Z tym, że jak mam zidentyfikowaną usterkę zasilania wtrysku, albo nieszczelność w układzie, to wskaźnik na desce jest dla mnie info, czy układ daje radę utrzymać ECT w granicach akceptowalnych, czy nie. Jest to podstawowa info.
    - powiem tak, jak na postoju przyrost od 50 czy 70 do otwarcia termostatu jest za duży, to skutkuje opóźnieniem ECT o kilka stopni. Niemniej jednak jeśli takie samo opóźnienie widać podczas włączania wentylatora, nie jest to wynikiem tego, że termostat ma 1 skok za późno, bo zwyczajnie jest wtedy otwarty. Jeśli mam wahania góra – dół, to wg mnie nie termostat, bo ten zwykle działa jednostronnie, podobnie jak pompa wody.
    - W samochodach, gdzie z jednego, albo z dwóch czujników w termostacie sygnał idzie oddzielnie na deskę i ECU, rzeczywiście wskaźnik może być wyskalowany tylko na wartości – normal, ale tam też w sprawnym samochodzie, wskaźnik będzie trzymał pion, z tą różnicą, że termostat będzie identyfikowany z każdej strony poza skalą. Takiego dwuczujnikowego widziałam vs logi, łatwo było stwierdzić, gdyż zasilanie chyba brał z aku. W każdym razie nie zerował wskaźnika po wyłączeniu silnika i nie pokazywał rzeczywistej ECT. Ale w AR nie widziałam tak wyskalowanego zegara.
    - jeśli chodzi o kalibrację, to nie wiem o co chodzi? Autokalibracja z którą się spotkałam, polega na ustawieniu zera i sprawdzeniu max. Może też tyczyć wielu funkcji. Reszta to kalibracja fabryczna i nic użytkownik sam nie zrobi. W przypadku zegarów temp. oleju czy ciśnienia oleju, czy czego tam, które oparte na pomiarze sygnału elektrycznego, to one mają, tzw. open ceremony – się kalibrują na starcie, góra dół i ustawiają sobie zero. W GT można zrobić test z poziomu licznika, przez interfejs, ale nie sprawdzałam, czy wychyla się min – max, czy dowolnie. Dowolnie, to go można ruszyć nadawaniem ramek CAN, ale tak można ruszyć wszystkie wskaźniki, więc to chyba poziom elektroniki licznika. Ale ECU jakąś tam autodiagnostykę pewnie robi, tylko, że jak działa to jej nie widzimy, chyba że elektronika licznika wyzeruje wskazówkę, w wypadku usterki zegara.

    Inaczej interpretuję oznaczenia temp. na termostacie i inne wartości z nim związane. Dlatego nie podałam zakresu temp. 1 i 2 skoku termostatu, a wartość konkretną. 88st to temp. początkowa otwarcia (1 skok w mm) i jednocześnie temp. do której będzie dążył układ w jeździe, żeby była optymalnie 88 plus minus 2st. Wahania plus minus 5 st są maksymalne. Natomiast na jałowym i przy dużych obciążeniach (WOT) ta temp. może być wyższa, ale też stała (z małym przyrostem ECT). Powyżej temp. pełnego otwarcia, termostat może się uszkodzić termicznie. Jaboleq - jeśli piszesz, że termostat w 88st jest w pełni otwarty, to latem nawet w dislu, chyba, by się uszkodził? Co widziałeś w logach, że tak piszesz?
    - Są inne termostaty do GTJTD i JTSa, a wskaźnik i licznik jest taki sam i początkowa temp. otwarcia jest taka sama – 88st … Więc nie różnią się tym… tylko zakresem tempertury pracy. Różne są jednak temp. załączenia wentylatorów i to one wg mnie pokazują temp. całkowitego otwarcia termostatu, zwalniają też przyrost temp. w czasie, co oznacza, że nawet jak JTS zaliczy 2 bieg wentylatora i termostat w pełni się otworzy, przy np.: 103st, to wskazówka się nie wychyli. Natomiast pełne otwarcie termostatu, ale z pominięciem biegu 1, w GT JTS spowoduje wychylenie wskazówki na wskaźniku. Czemu? Bo przyrost ECT w czasie będzie większy. Ostatecznie to jest to samo 103st, w tych samych warunkach (na jałowym).
    - z tego wynika delta zmian dla GT == plus minus 5st w czasie chyba 1s. Myślę, że dla TSa, jest tak samo, dla GTJTD na pewno.
    - fakt 90st w GT, to zakres 80 – 100st. Ale pomijasz jedną zasadniczą rzecz – przyrost temp. w czasie, który w trakcie rozgrzewania silnika jest szybki, inny niż wtedy gdy silnik zrobi Warming-up complete. Co inne też stałe 83 st, po prostu jest zamknięty, a co inne są wahania dajmy na to 83 – 91, jak nic wskazówka się wychyli w jeździe.
    - w JTS masz parametr Warming-up, co czyni różnicę w kwestii wahań i przyrostów temp. Nie zrobi complete, jak mu nie będzie coś pasowało. Stąd wiem… niestety…
    - ostatecznie mowa tylko o wskaźniku. Jeśli idzie przez sterownik, sterownik może w każdej chwili przejąć kontrolę nad wskaźnikiem i przejść w tryb nadawania rzeczywistej temp. bo to w pewnym momencie może być istotne. Kiedy, zależy od programu sterownika. Ale jasne podaje w trybie rzeczywistym non stop. Powyżej temp. 110 st. sterownik na pewno całkowicie przejmuje kontrolę nad wskazówką i pokazuje w trybie rzeczywistym.
    - w dislu nie wiem, jak się zachowa wskaźnik jak nie będzie biegu 1 wentylatora, tam jest sterowanie PWM jak widziałam w MES i w którymś nie ma podanych biegów wentylatora. Więc nie wiem jak się disel zachowa w sensie wskaźnika, gdy nie zadziała 1 bieg jeśli on jest, nie powinien przekroczyć 100 stopni, tyle, że to jest znowu +- 5s i przyrost. Tego nie wiem, disla widziałam tylko z daleka.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 09-01-2017 o 01:46

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar kolekszy
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm-jet 140km powered by
    Postów
    978

    Domyślnie

    Mój behr chyba dokonał żywota, otwiera się normalnie trzyma w trasie ok85* jednak wystarczy się zatrzymać na jakieś 15 min i temp spada do 60 *c.( Silnik cały czas pracuje) Termostat powinien się wcześniej zamknąć i pracować na małym obiegu? Wygląda jakby się zacinal w pozycji otwartej.

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Alfa Romeo 156 SW 1.9Jtd m-jet
    HONDA CBR 1000RR REPSOL

    Moja śliczna http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...jtd_m_jet.html
    Człowiek jest wielki nie przez to, co ma, nie przez to, kim jest, lecz przez to, czym dzieli się z innymi
    Kasowanie błędów -Namysłów i okolice pisać PW

  9. #29
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar andmurbud
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    świetochlowice
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    264

    Domyślnie

    Duzo roboty zeby zmienic termostat w tsie ?

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar kolekszy
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm-jet 140km powered by
    Postów
    978

    Domyślnie

    Cytat Napisał andmurbud Zobacz post
    Duzo roboty zeby zmienic termostat w tsie ?
    Nie,
    wywalasz Aku dla lepszego dostępu, odpinasz węże, dwie śrubki i wymiana. Nie zapomnij o nowych opaskach

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Alfa Romeo 156 SW 1.9Jtd m-jet
    HONDA CBR 1000RR REPSOL

    Moja śliczna http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...jtd_m_jet.html
    Człowiek jest wielki nie przez to, co ma, nie przez to, kim jest, lecz przez to, czym dzieli się z innymi
    Kasowanie błędów -Namysłów i okolice pisać PW

Podobne wątki

  1. Termostat BEHR
    Utworzone przez eternal_slavo w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-03-2012, 16:47
  2. Termostat BEHR do 2.4 jtd
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 18:53
  3. Termostat Behr
    Utworzone przez maniek7712 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-09-2010, 22:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory