Napisał
ap2
Ważnym parametrem jest rozstaw osi - ten jest 12 cm na plus dla Giulii. To na pewno determinuje wygodę prowadzenia jak i wnętrza z tyłu. To tyle o plusach.
Dla mnie kupno Giulii w tej cenie to fanaberia bogatszych. Za te pieniądze są samochody oferujące to samo ale posiadające rozwiązania od dawna działające, a które dopiero teraz wprowadziła AR.
Od 2-3 lat rynki samochodowe wycofują się z sedanów bo to auta stosunkowo niepraktyczne no ale Włosi mają swoją wizję.
Do tego nikt na świecie nie rozpoczyna prezentacji samochodu od wersji topowej. Wersje topowe to się obiecuje, obiecuje, obiecuje a jak już jest gorąco to bum! i sprzedajemy. No ale znowu wizja Włochów. Chyba, że Włosi myślą, że jednym przejazdem QV po Nurburgringu pokonają takie legendy jak Porsche, Audi S, BMW M. To są 'symbole' budowane przez lata i nie da się ich tak ot 'przebić' - zresztą AMG Merca dość późno 'popularyzowane' też walczy o kawałek z tego tortu.
Do tego wystarczy popatrzyć jaką sprzedaż ma AR na przestrzeni kilku ostatnich lat, jaką gamę modelową, żeby wiedzieć, że Giulia to niszowe auto z ciekawym podwoziem, silnikami i nadwoziem nawiązującym do tego co już jest. Gdyby miała sylwetkę tak unikalną i przebojową jak 159, to byłby to jakiś argument.
Niestety w moim przekonaniu Giulia nie pobije sprzedaży 159, która i tak była żenująco niska.
A 159?
To stare konstrukcyjnie auto. 5 lat najmłodsze. Tych auto to chyba nie da się a przynajmniej nie powinno się porównywać.
PS
W jednym z wątków przytoczyłem statystykę sprzedaży kilku marek.
Trzeba wziąć pod uwagę, że jak się 'klepie' 2 miliony BMW lub Audi tej samej serii, to koszt serwisowania tych aut po gwarancji będzie kilkukrotnie niższy niż Giulii, która wszystko co ma jest nowe i będzie występowało w nieporównywalnie mniejszych ilościach.