jestem posiadaczem alfy 159 2.4 jtdm. jesli postoi kilka godzin trzeba kilkukrotnie ja odpalic bo gasnie a gdy odpali chwile silnik sie telepie. ktos mial taki objaw w tym modelu
Printable View
jestem posiadaczem alfy 159 2.4 jtdm. jesli postoi kilka godzin trzeba kilkukrotnie ja odpalic bo gasnie a gdy odpali chwile silnik sie telepie. ktos mial taki objaw w tym modelu
Popraw nazwę tematu, bo z 'witam' szybko opuści pierwszą stronę i pójdzie w zapomnienie.
Jest tyle rzeczy do ogarnięcia, że nie wiem od czego zacząć.
Nieszczelny kolektor.
Zawieszony w pozycji otwartej EGR.
Brak kompresji w silniku (nawet pęknięta głowica).
Zużyte wtryskiwacze.
itd itp...
Zawieszone klapki w kolekorze chyba też, prawda?
zacznij od korekty wtryskiwaczy :)
a jeśli to nie to... to została cała masa innych rzeczy :D
Dokładnie zacznij od wtrysków, zrób sobie test przelewowy, jak auto gaśnie na zimnym to zazwyczaj końcówki do wymiany bo ma nieodpowiedni parametr wtrysku (kąt i zasięg nieodpowiedni), ale równie dobrze (albo równie źle) może być to sterownik. Niech Ci go w warsztacie przepną i zobacz co się dzieje. Powodzenia!
Yhym.
Wtryski zostaw na później, rób wg mojej listy.
Jeśli kolektor lub EGR są niesprawne do korekty będą rozjechane.
Gaśnie w trakcie odpalania czy jak już chodzi? Może masz akumulator do wymiany.
EGR i kolektor...
Kolektor kolektorem...tylko wytłumaczcie czemu idealnie odpala zimna i gorąca? Problem jest tylko gdy postoi kilka godzin lub zostanie zgaszona kilkadziesiąt sekund po pierwszym odpaleniu.
Nie zapowietrza się gdzieś układ paliwowy?
Wątpię , ponieważ silnik wywala niespalone paliwo czyli mieszanka jest za bogata. Delikatne wciśnięcie pedału gazu rozwiązuje problem czyli dostarczenie powietrza.
Sprawdzaliście chociaż ciśnienie na railu i korekty? Czy tak sobie wróżymy z fusów? :D
No proszę Cię. Książkowo, żądane z oczekiwanym. Delikatnie wyższe doładowanie niż powinno być.
Mam pewną teorię, ale zweryfikują ją wiosną gdy się wezmę za kolektor.
Aha czyli potrzebujecie pomocy ale zamiast napisać co zostało sprawdzone i co jest ok to oczekujecie wróżb po podaniu lakonicznej informacji, ze po dłuższym postoju nie odpala. Mi to wygląda na lejący któryś wtrysk i podczas kręcenia rail ma problem dobić odpowiednie ciśnienie na szynie dlatego ciężko odpala i wali nieprzepalonym paliwem z wydechu.
Lejący wtrysk? Nie sądzę. Moja Alfa mało pali, DPF spokojnie robi 900-1000 w trasie. Mi to wygląda na popitolone dawki startowe lub tak brudny kolektor, że przy nie rozgrzanym silniku dawka paliwa jest zbyt duża w stosunku do powietrza jakie jest dostarczane
Ale czy przy zapchanym kolektorze nie rozjeżdżałyby się masy powietrza oczekiwana z mierzoną?
Jest jeszcze klapa gasząca przez niektórych zwana przepustnicą. Sprawdź czy ona nie jest zawalona syfem się nie zacina
Poza tym kto ma w końcu problem Ty quba czy autor tematu bo się zgubiłem? :D
Sprawdź przepustnicę, miałem w innym aucie z dieslem problem z odpalaniem i to było jego przyczyną.
Przepustnica (klapa gasząca) była tak brudna, że się nie domykała. Po wyczyszczeniu żadnej poprawy...rzekłbym , że jest gorzej przy gaszeniu. :)
Ktoś może od początku do końca napisać jaki jest problem?