Witam!!Niestety mam następny problem-cieknie ze wspomagania kierownicy :( i to jak...płyn mam na posadzce w garażu pod chłodnicą-czemu tu??czy tam są przewody od wspomagania a może jest chłodnica płynu wspomagania zintegrowana z chłodnicą ??
Printable View
Witam!!Niestety mam następny problem-cieknie ze wspomagania kierownicy :( i to jak...płyn mam na posadzce w garażu pod chłodnicą-czemu tu??czy tam są przewody od wspomagania a może jest chłodnica płynu wspomagania zintegrowana z chłodnicą ??
Mialem to samo ,a przyczyna byly aluminiowe rurki koszt rurek to ok 200 zl w asso problemem moze byc tez przekladnia kierownicza.
Nie wiem jak jest w 1.9 jtd ,ale ja mam pod chlodnica 2 rurki aluminiowe.
miałem to samo co dess - właśnie w tym miejscu mniej więcej był wyciek płynu wspom. i kapało z śrubki ( dokładnie pod chłodnicą )
Sprawdz tez opaski zaciskowe ktore lacza te rurki aluminiowe z wezykami!U mnie byla juz zmeczona opaska i pod wplywem cisnienia plyn wyciekal!!!
rowniez moze byc po prostu gdzies waz pekniety proponuje rowniez to sprawdzic
Zbyt luźne opaski (najczęściej) lub uszkodzone przewody gumowe.
Miałem to samo. Kupiłem przewód gumowy "z metra" założyłem nowe opaski i po problemie. Nie radzę jeździć bez wspomagania. Miałem najpierw awarię opaski, zrobiłem ok 3 km bez wspomagania, po wlaniu płynu słychać było już pompę.
Druga awaria, strzelił wąż gumowy z drugiej strony tej nowej opaski (moje niedopatrzenie), zrobiłem ok. 5km bez wspomagania celem dostania się na jakiś kanał.
Po założeniu nowego przewodu, zalaniu płynu, odpowietrzeniu okazało się że przez te 2 nadwyrężenia wspomagania rozszczelniło też pompę wspom. zaczęła "sikać" przy kole pasowym. Pompa do wymiany.
Koszty:
2 opaski - 2 zł
1 m przewodu gum. - 12 zł
płyn do wspom Preston z uszczelniaczem - 20 zł
pompa wspom. - 400 zł
Mechanik - 100 zł
No ja niestety musiałem bez wspomy jechać do majstra jakieś 15 km jak nie lepiej, ale na szczęście pompa przezyła i po zalaniu płynem chodzi jak chodziła, więc duzo szczęścia chyba miałem...
Zalane było samym płynem bez uszczelniacza i stan sie utrzymuje od lutego więc nigdzie nie ucieka..ufff...
Pozdrawiam
Panowie dziś leżałem pod alfą xD (przestrzegam przed leżeniem pod autem gdy jest tylko na podnośniku-ja musiałem ale starałem się wkładać tylko ręce pod auto a nie głowe...jeszcze żyje naszczęście nie spadła z podnośnika :) )...więc tak: wyjąłem rurki te z pod chłodnicy wymyłem(będzie lepsze chłodzenie)obejrzałem(są tylko troche z wierzchu pordzewiałem nie ma żadnych dziurek)założyłem nowe opaski(tylko na łączeniu z tymi przewodami pod chłodnicą tymi alu(czyli po 2 na strone)-trzeba by jeszcze na górze też wymienić..zalałem płyn,pochodziła bella troche na początku troche pompa wyła ale już jest cicho póki co nie cieknie zobacze jutro albo za pare godz..chciałem kupić więcej takich opasek ale w najbliższym sklepie proponowali mi paczke 100sztuk za 87zł xD..Mam jeszcze pytanko ile tam płynu wchodzi?? 1l??
niestety nie wiem ile wchodzi w caly uklad ale jesli chodzi o zbiorniczek, weze i sama pompe to ok 250-350ml (tyle u siebie wlalem)
Litrówkę kupisz i starczy, na dolewkę zostanie jeszcze. Tak przynajmniej u mnie weszło ale wyleciał cały płyn co do kropelki jak opaska strzeliła.
Pzdr
Panowie gdzie jest pompa od wspomagania??chcem wiedzieć bo jak mnie kiedyś w trasie złapie wyciek to zdejme pasek żeby pompa się nie zatarła xD
1l płynu wchodzi na pełny układ.
Pompa wspomagania znajduje się pod kolektorem ssącym. Jak ściągniesz pasek to nie będziesz miał ładowania. Jest tylko 1 pasek, napędza, klimę, alternator, wspomaganie.
Wybaczcie mój mały OT, ale mam pytanko i niejako jest ono chyba związane ze wspomaganiem. Mam nadzieję, że pomożecie mi go rozwiązać.
Stoimy autkiem na luzie, obroty ~800. Kręcimy kierą w lewo i w prawo i pojawia się 'buczenie' i lekkie wibracje. Dodajemy lekko gazu (pow.że ok.1250 obr), kręcimy i... nic nie słychać. Pompa do wymiany? Płyn w normie, świeżo wymieniany (objawy były już przed zmianą).
Phantom, ile u Ciebie trzeba dać za pompę do 2.4 (odp.na PW jakby co)?
U mnie silnik lekko wibruje i pompa buuczy dopiero jak na max-a skręce...a tak to cicho...więc chyba masz łożysko w pompie przytarte...albo pasek za mocno naciągnięty co skutkuje padnięciem łożyska...
Jak buczy przy ruchu kierą a stan płynu jest OK to stawiam na pompę wspomagania...
Ale niech sie jeszcze wypowiedzą inni...
Pzdr