Witam, w 2.4 wypala mi się dpf co ok 250km co może być tego przyczyną ? (nie mam kontrolki tylko ostre dymienie) Dpf do wymiany/wycięcia ?
Dzieki za odpowiedz
Printable View
Witam, w 2.4 wypala mi się dpf co ok 250km co może być tego przyczyną ? (nie mam kontrolki tylko ostre dymienie) Dpf do wymiany/wycięcia ?
Dzieki za odpowiedz
Uszkodzony kolektor dolotowy.
Dużo jeździsz po mieście i jakie odcinki pokonujesz? U mnie jak jeżdżę tylko po mieście wypala się średnio co 350 km. Skąd wiesz, że akurat wtedy się wypala? U mnie podczas wypalania nie widać nawet dymka. Wydaje mi się że jak byś miał zapchany Dpf to wywaliłoby Ci błąd i chyba wtedy auto przechodzi w tryb serwisowy, nie uzyskasz obrotów większych niż 2000.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Sprawdzam ilość przejechanych km i mniej wiecej dymi co tyle samos, wtedy przez pare min jest wysokie spalanie i dym. Bez znaczenia miasto czy trasa, co około 250km dym.
Jeśli nie wina samego dpf to pewnie nieszczelny kolektor. Klapy są?
Klapy są i dodam, że nie czyszczone
Zobacz czy jak dymi to wskazówka doładowania jest na zero czy podniesiona oraz jakie masz spalanie w tym momencie, to wyjaśni czy wtedy wypala się Dpf.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Podłącz się komputerem i sprawdź jaki poziom zapchania ma DPF bezpośrednio po wypalaniu. Jeśli jest ok 25% tzn....że marnujesz paliwo. Jeśli ok 70% zapchania to masz DPF do regeneracji.
Wyjmij , wyczyść (chemicznie u specjalistów) i zamontuj z powrotem.
Najpierw zajmij się kolektorem i EGR. Jeśli tam nie zaglądałeś to pewnie są nieszczelności i kupa syfu.
Dokładnie, nieszczelne klapy wirowe w aluminiowym kolektorze to prosta droga do częstego wypalania i dalej śmierci DPF.
Kolektor, EGR etc...
No ale Panowie przecież awarię EGR rozpozna laik w 5 sekund, a zapychanie się DPF przez uszkodzony kolektor oznacza ponadnormatywne spalanie. Mój na trasie przy spalaniu 7 litrów zrobi spokojnie 900-1000 km, a w mieście przy 9,5 litrach wystarcza na 500-600 km.
Jeśli autor ma normalne spalanie i normalną pracę silnika podałem prosty sposób na sprawdzenie co jest przyczyną.
Przyczyn częstego wypalania dpfa może być multum i niekoniecznie to wina samego filtra. Mogą to byc lejące wtryski, kiepskie turbo, nieszczelność w dolocie (w tym na klapach), egr czy masa innych czynników wpływających na nieodpowiedni proces spalania i szybkie zapychanie sie filtra.
Powiem tak. U mnie też wypalanie jest co 250-300km ale jeżdżę praktycznie tylko po mieście. Co do spalania to jest praktycznie książkowe. Myślę, że może to oznaczać potrzebę wymycia filtra i tyle. Pzdr.