Cytat:
Silniki poza najsłabszym benzyniakiem 1.8 140 KM są zaawansowanymi konstrukcjami z bezpośrednim wtryskiem paliwa (JTS i TBi). Nie są więc ideałami niezawodności, a montaż zasilanie ich LPG oznacza kłopoty - drogą instalację, współspalanie benzyny i możliwe usterki. [...] topowa jednostka V6 pochodzi z australijskiej filii amerykańskiego koncernu. I to właśnie ten silnik można polecić amatorom sportowych wrażeń. Co prawda, jednostka ta pochłania kosmiczne ilości paliwa – nawet 20 l/100 km po mieście a przeróbka na LPG jest problematyczna z uwagi na bezpośredni wtrysk. Ale w zamian otrzymujemy rasowego sportowca, często z napędem na obie osie, bogatym wyposażeniem, który osiągami zawstydzi wiele droższych aut.
Cytat:
Nie ma to większego sensu w przypadku jednostek JTS, które wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa. Ich wadą jest odkładanie się nagarów w głowicy i jej złe chłodzenie (przez zawory dolotowe leci tylko powietrze, a nie mieszanka). Nawet jeśli zamontuje się tu LPG, co jest bardzo kosztowne, silnik spala przemiennie gaz i benzynę, w proporcji ok. 4:1. Największą jednostkę benzynową w gamie - 3.2 V6 - zapożyczono od australijskiej filii General Motors, czyli firmy Holden. Ma dużo mocy, nieźle brzmi, ale jest jeden problem: pochłania nieprawdopodobne ilości paliwa. Bez wątpienia najlepszym silnikiem benzynowym do "159" jest wprowadzony w 2009 r. 1750 TBi z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim. Ma znakomite osiągi i akceptowalne zużycie paliwa.