Witam
Jak prawidłowo zaślepić egr w alfie 159 1.9 16v 150kM?
czytałem fora ale są stare z 2007r może teraz wymyślono już coś nowego
Wystarczy tylko jedna prostokątna z dziurami od strony kolektora, czy tez musi być jeszcze jedna z drugiej strony egr
Printable View
Witam
Jak prawidłowo zaślepić egr w alfie 159 1.9 16v 150kM?
czytałem fora ale są stare z 2007r może teraz wymyślono już coś nowego
Wystarczy tylko jedna prostokątna z dziurami od strony kolektora, czy tez musi być jeszcze jedna z drugiej strony egr
Zaślepki z obu stron I najlepiej pełne bez dziur + obowiązkowo wyprogramowanie EGR.
Zaślepki z dziurkami nigdy nie beda w 100% skuteczne.
ale ponoć w tym silniku nie można całkowicie zaślepiać egr-a
Można, trzeba tylko wyprogramować go z ECU. Wystarczy jedna pełna zaślepka, przed lub za zaworem.
Czy po zaślepieniu i wyprogramowaniu EGR auto wydziela mniej spalin?
raczej nie , może o innym składzie spaliny , i co ciekawe rzadziej się dpf wypala , auto żwawiej reaguje na dodanie gazu , i nie zasyfia kolektora dolotowego sadzą
- - - Updated - - -
pewnie tak by było najlepiej , ale może warto zaślepkę dać tylko na zaworze egr , wtedy ciepłe spaliny dopływają do chłodnicy spalin ogrzewając trochę płyn chłodniczy
Witam,
nie będę zakładać kolejnego tematu, więc napiszę tutaj. Mianowicie mam pytanie dotyczące zaślepienia zaworu EGR w silniku 2.4 JTDM 20v 200km.
Czy wystarczy dodać zaślepkę przy samym zaworze EGR? Czy lepszym rozwiązaniem,a może gorszym jest dodanie zaślepki również przed chłodnicą spalin ?
Wystarczy dodać przed samym zaworem.
Załączyłeś rysunki dla silnika 1.9 16V. W przypadku zaślepienia chłodnicy z obu stron, można się jej pozbyć.
Nie wiem czy w 2.4 to też jest takie proste, nie zaglądałem do tego silnika tak wnikliwie.
W AR 156 z silnikiem 2,4 20v było identycznie jak w 1,9 myślę że w 159 tego nie zmienili.
Ja właśnie jestem po operacji, dałem zaslepke tylko z jednej strony. Przy pierwszym odpaleniu wyskoczył check engine ale zostawię go na 2 tyg jak będzie wszystko ok wyłącze go całkiem programem. Od razu czuć różnicę, auto jest bardziej dynamiczne [emoji4]ale zauważyłem że wskazówka turbo przy dodaniu gazu w podłogę ląduje do 0,8 odpuszcza i ładuje do końca, wcześniej tego nie zauważyłem. Czy to jest normalne ?
Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
Chyba przeszedł w tryb awaryjny dlatego nie ładuje turbo do końca, a podczas jazdy jak jest?? Laduje 1.5bara przy bucie???
Nie wydaje mi się żeby to był tryb awaryjny, auto funkcjonuje normalnie jest delikatne szarpniecie czasem przy pełnym gazie ale to było już przed zaslepianiem egr.
Jest tak: but ląduje do 0,8 delikatnie szarpnie/przerwie i ląduje do 1.5.
Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
to chyba nie egr a zacinajaca sie geometria lub zawor overboost
dołączę do tematu... od dłuższego czasu borykam się z szarpaniem poniżej 2000 rpm. Wyczyszczony EGR, zaślepka z otworami. Wczoraj czyściłem gąbkę w overboost i ciągle nic. Przy ponownym montażu zapomniałem jednak dobrze dokręcić dolot spalin do EGR i przy przyspieszaniu było słychać jak pod maską uciekają przed EGR spaliny. Co ciekawe szarpanie zniknęło. Teraz dokręciłem wszystko i z powrotem jest :(. Czyli coś z EGR? Ale co? Rozbierałem go na czynniki pierwsze, tłoczek ma prawidłowy skok. Czyżby coś z cewką (?) sterującą tłoczkiem?
Zaślep całkowicie i po problemie.
Dobra, ale muszę wyłączyć gow ecu a nie mam gdzie w okolicy
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Co to za okolica?
Leszno. Najbliżej to pewnie coś w Poznaniu
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Tak, chociaż czasem można się pozytywnie zdziwić, gdzie w okolicy jest chip tuner :D
Nic poważnego, ale wymaga wyciągnięcia i rozebrania gorącej strony turbiny i wyczyszczeniu geometrii.