Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: egr

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    Alfa romeo 159 1,9 16v jtdm 150KM
    Postów
    11

    Domyślnie egr

    Witam
    Jak prawidłowo zaślepić egr w alfie 159 1.9 16v 150kM?
    czytałem fora ale są stare z 2007r może teraz wymyślono już coś nowego
    Wystarczy tylko jedna prostokątna z dziurami od strony kolektora, czy tez musi być jeszcze jedna z drugiej strony egr
    Ostatnio edytowane przez emgi87 ; 27-06-2017 o 10:14

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar MisterDomin
    Dołączył
    03 2017
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm
    Postów
    42

    Domyślnie

    Zaślepki z obu stron I najlepiej pełne bez dziur + obowiązkowo wyprogramowanie EGR.

    Zaślepki z dziurkami nigdy nie beda w 100% skuteczne.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    Alfa romeo 159 1,9 16v jtdm 150KM
    Postów
    11

    Domyślnie

    ale ponoć w tym silniku nie można całkowicie zaślepiać egr-a

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Można, trzeba tylko wyprogramować go z ECU. Wystarczy jedna pełna zaślepka, przed lub za zaworem.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Nowa Sól
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v
    Postów
    12

    Domyślnie

    Czy po zaślepieniu i wyprogramowaniu EGR auto wydziela mniej spalin?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał piterr999 Zobacz post
    Czy po zaślepieniu i wyprogramowaniu EGR auto wydziela mniej spalin?
    raczej nie , może o innym składzie spaliny , i co ciekawe rzadziej się dpf wypala , auto żwawiej reaguje na dodanie gazu , i nie zasyfia kolektora dolotowego sadzą

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał MisterDomin Zobacz post
    Zaślepki z obu stron I najlepiej pełne bez dziur + obowiązkowo wyprogramowanie EGR.
    pewnie tak by było najlepiej , ale może warto zaślepkę dać tylko na zaworze egr , wtedy ciepłe spaliny dopływają do chłodnicy spalin ogrzewając trochę płyn chłodniczy
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    Brera
    Postów
    49

    Domyślnie

    Witam,

    nie będę zakładać kolejnego tematu, więc napiszę tutaj. Mianowicie mam pytanie dotyczące zaślepienia zaworu EGR w silniku 2.4 JTDM 20v 200km.

    Czy wystarczy dodać zaślepkę przy samym zaworze EGR? Czy lepszym rozwiązaniem,a może gorszym jest dodanie zaślepki również przed chłodnicą spalin ?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	MZUEGR08.jpg
Wyświetleń:	24
Rozmiar:	95.2 KB
ID:	232626   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	MZEGR4203.jpg
Wyświetleń:	48
Rozmiar:	180.6 KB
ID:	232627  

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Wystarczy dodać przed samym zaworem.
    Załączyłeś rysunki dla silnika 1.9 16V. W przypadku zaślepienia chłodnicy z obu stron, można się jej pozbyć.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Przemas_Trucker
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm
    Postów
    128

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Wystarczy dodać przed samym zaworem.
    Załączyłeś rysunki dla silnika 1.9 16V. W przypadku zaślepienia chłodnicy z obu stron, można się jej pozbyć.
    Czy chłodnicy spalin można pozbyć się tylko w przypadku 1.9 16v czy jeśli zaślepka z obu stron to i 2.4 20v polegnie?

    Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie wiem czy w 2.4 to też jest takie proste, nie zaglądałem do tego silnika tak wnikliwie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory