-
2 załącznik(i)
problem z ABS
witam.
pali sie kontrolka od ABS i recznego, auto hamuje bez problemu ale bez abs - u.
wymienialem wszystkie klocki, tylny zacisk prawy na nowy, a lewy rozebralem bo sie zapiekl,
nowe linki hamulcowe, plyn hamulcowy.
podlaczylem pod kompa i przednie prawe kolo ma problem.
zalanczam zdjecia, wogle tylko mam te bledy a przyczyny nie wiem gdzie szukac
czasami sie kontrolki swieca a czasami nie. szczególnie z rana przez pierwsze kilk set metrow nie a nastepnie zapala.
-
-
Poczytaj mój wątek. Walczyłem z tym neidawno. Okazała się uszkodzona centralka na pompie ABS. Po wymianie centralki śmiga aż miło.
-
-Czujniki ABS przy kołach
-Czujniki ABS pod maską
-Czujnik poziomu płynu
jak je sprawdzic, jakies wartosci pokazuja?
bo w ciemno kupywac to nie za bardzo, a programik ktory mam mozna wykonac jakis test czy cos (multiscan)?
-
Oprócz programu-potrzebny jest kabel kkl i tym mesem się połączysz z abs i zobacz,jaki błąd wywala.Bo ciężko bez tego,będzie zlokalizować usterkę.
-
a ten programik co mam nie da rady ?
a i zauwazylem ze tego kola slychac takie lekkie szuranie, tak jak by co obrot kola cos trze.
zrobilem ogledziny i nic nie widze, tylko nie tak dawno wymienialem klocki.
-
Da radę,tylko jaki błąd pokazuje? Może utrąciłeś jakiś czujnik abs przy wymianie? Uszkodziłeś kabel? Co pokazuje za błędy?Napisz do [MENTION=5374]danus77[/MENTION].On jest biegły i bardzo kumaty,jeżeli chodzi o schematy a w szczególności 166.Taki nasz arcymistrz w sprawach elektro:)
-
mi jak padł czujnik to komp pokazał że czujnik zdechl.
u kolegi jakieś błędy elektrozaworow itp więc wg mnie elektronika na pompie jebla.
z kompa zczytaj numer hardware sterownika abs i kup taką pompę z takim numerem. ja kupiłem używana pompę abs do jtd za całe 30 zeta a też męczyłem się jakiś czas z tym błędem abs.
o te numery co na foto się rozchodzi
przy abs jeżeli nie sam czujnik to tam nie ma co paść poza sterownikiem abs na pompie. tym bardziej że te przypadki są znane i nie sa to wyjątki. w co najmniej kilku 166 wymiana sterownika pompy abs pomogła rozwikłać kilka dziwnych problemów z abs.nonale możesz drążyć temat jeszcze głębiej bo.moze gdzieś jakieś połączenie zdechlo itp
wypnij duza czarna kostke z pompy abs potraktuj jakimś kontakt sprayem itp
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2018/01/56.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...2018/01/57.jpg
-
co do pompy abs- mam na blacie kontrolke absu,recznego i predkosciomierz nie dziala( bo raczej ona jest winna a dokladnie jej elektronika) wymiana jest pracochlonna tzn. trzeba uklad odpowietrzac,plyn spuszczac itp? Mam w drugim aucie,ktore kupilem jakie dawce w pelni sprawną pompe i wiele innych pierdolek. na wiosne jak przygrzeje sloncem to wezme sie za demontaz i zamiane czesci. no ale ten predksciomierz to mnie juz drazni.jeszcze kilka dni temu czasem sie wlaczal a teraz juz calkiem kaplica
Wysłane z mojego SLA-L22 przy użyciu Tapatalka
-
nic nie trzeba odpowietrzac. wymieniasz sam moduł elektryczny. hydrauliki nie ruszasz. odkrecasz stara wkładasz nowa intyle w temacie. objawy miałem identyczne
odepnij aku na czas operacji
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
Zgadzam się z przedmówcą padnięta centralka ABS czasami się to objawia zanikiem wskazań prędkościomierza dla zainteresowanego jeżeli jest to sam ABS bez kontroli trakcji i ASR to mam taką centralkę wraz z pompą 100% sprawną.
-
Podczepie sie tutaj, bo chyba czeka mnie wymiana pompy ABS a konkretnie samego sterownika. Mam wersje z ASR , czy przedlift i polift to bedzie ta sama pompa i sterownik. Aby wymienić samą elektronike, trzeba wyciągać całosc z podstawki? Pytanie jeszcze o numery, może ktoś podpowie bo nie moge odczytac u siebie nr sterownika bo naklejka jest od spodu a wyciągać na próbe i zakładać uszkodzona bez sensu. Na alle.. jest kilka , na korpusie mojej jest ASR, inne maja TC a jeszcze inne ABS
-
MAteo najprościej- i ja tak zrobiłem to odczytałem numer pompy poprzez podłaczenie komputera. Wówczas w zakłądce ABS (musisz miesc kabel z suwakiem) będziesz miał "Hardware number" . I to jest właśnie numer elektroniki na pompie.
Ja bym od polifta nie kupował do przedlifta, bo jak oglądałem te pompy to one sie delikatnie różnią nawet wizualnie.
Jak nie masz kabla i MESa to może próbuj poszukac w eperze numerów.
A jak to si enei uda to szukaj alfy identycznej jak Twoja na czesci i kup. Trza pamietać ze przedlift 3.0 szedl w automaciei bez niego. Napewno cos tam w elektronice sie różni jeżeli o centralke abs chodzi.
Zeby to wymienic musisz poluzowac "co sie da" w mocowaniu pompy ( nie ruszasz żadnych metalowych wężyków na pompie itp.), żeby chociaz minimalnei pompe przechylić.
Sprawa rozchodzi sie o odkrecenie tej czarnej plastikowej puszeczki od reszty pompy. a przykrecona ona jest na 6 śrub torx + od spodu masz kostke. Ja zdjalem koło lewe i nadkowe, plud s luzowalem co sie da w okolicy pompy abs i dało rade z bólem dupy to wyjąć. NAjgorsza będzie jedna dolna śrubka, ale spokojnie to sam ogarniesz.
[MENTION=8622]gcredhot18[/MENTION] niedawno też to wymieniał. Może coś doradzi jeszcze.
Różnic w mocowaniu pompy JTD vs V6 chyba nie ma.
-
Oddawałem sterownik do naprawy - koszt ok 150zł. Od ponad roku mam spokój. Sterownik ABS do 3.0 manual jest ciężki do kupienia, a jeśli już taki znajdziesz, to jest drogi, więc moim zdaniem najlepiej naprawić ten co masz.
-
Dzięki kolego Masa za wyczerpująca wypowiedz i podpowiedz.
Faktycznie od 3.0 jest droższy patrząc po cenach używek.
-
Ja kupiłem całą pompę ale miałem spisany nr elektroniki i pisałem na allegro do ludzi aby sprawdzili. Znalazłem i pompę kupiłem za 60zł.
Popatrz na nr bo ja mam w dawcy jeszcze pompę z elektroniką.
Nie kupuj na oczy nie znając nr elektroniki. Pompy wyglądają tak samo a elektronika inna.