I dla czego tak dużo bedzie mnie kosztowało?
Zapala sie od czasu do czasu check engine+ start stop unavilable i samo tez znika, o roznych porach i roznych sytuacjach. Komp pokazał wlasnie taki blad i opisyny jest jako nieznany kod usterki
Printable View
I dla czego tak dużo bedzie mnie kosztowało?
Zapala sie od czasu do czasu check engine+ start stop unavilable i samo tez znika, o roznych porach i roznych sytuacjach. Komp pokazał wlasnie taki blad i opisyny jest jako nieznany kod usterki
Nie ma zadnych innych objawów, sarpania, braku mocy itp.
Czujnik temperatury gazów spalinowych. Na wejściu turbosprężarki w kolektorze wydechowym.
Ale czujnik to ty masz dobry, a problem albo z wypaleniem DPFu (przerwane kilka cykli wypalenia) albo z zaworem EGR (do czyszczenia, albo wymiany)
Niekoniecznie. Usterki samych czujników i ich wiązek nie są sporadyczne.
Teraz objawy sa wlasnie takie jak mialem przy egr uszkodzonym w corsie, auto dusi sie, nie ma mocy i szarpie. Nie miałem nigdy zadnej kontrolki wypalania DPF. Kupiłem czujnik temp spalin montowany przed dpf. http://allegro.pl/czujnik-temperatur...112393749.html wymienie go i zobaczymy. moze przy okazji wyczyszcze egr
- - - Updated - - -
Przy uszkdzonym egr nie było by błedu uszkodzonego egr?
Byłby. Typowa grupa błędów dla EGR to p04XX
Okej a te mulenie, raz jedzie chwile normalnie, raz jak przyszpiesz nagle odcina moc, a czasem jest ze pedal w podloge i nie przyszpiesza. To moga byc objawy tego czujnika? czy raczej znow podjechac a komputer bo cos nowego wyszło?
Bardzo często jest to objaw zacinającego EGR'a.
Jest to do zdiagnozowania.
Byłem wczoaj w sewisie fiata aby zdianozować przyczyne ale niestety ASO fiata nie dysponuje odpowiednim sprzętem...I znalazlem zakład który ma specjalizacje fiat,lancia, alfa. Po rozmowie mechanik stwierdzil ze prawdopodnie jest to czujnik pierwszy tak jak pisał mały_777, a szarpanie i brak mocy ktore pojawiło sie poźniej jest skutkiem niedopalania spalin i stopniowego zatykania dpfa. Zalecil aby nie jedzic autem aby nie przekroczyc wartości granicznej. Na poniedzialek jestem umowiony w tym serwisie i napisze co dalej aby w razie czego była informacja dla "potomnych"
Witam ponownie, gdzie znajde czujnik temp. spalin? NR. jakie sa na org. FPT 55226762 , SNB TS - 200, 1012001604254 . Nigdzie nie moge go znaleść, moze jakos go mozna wylączyć?
- - - Updated - - -
Po nr. vin w ASo znalesli ale ten nr wyzej podany czesci nigdzie nie pasuje. Oczywiscie po zamowieniu nie moge oddeslac jakby nie pasowal, i nie chcieli mi podac nr seryjnych tej czesci...cena 394. moze ktos ma jakies uklady w aso i by sie dowiedział jaki to czujnik. montowany miedzy kolektorem a turbo, prosty. wtyczka 2pin
Cześć,
niedawno kupiłem żonie Juliette 170ps Mjet,
problem jest taki że pojawił się błąd P242a, po skasowanie od razu powraca, objawy to nie działający system start stop oraz brak mocy, auto przyspiesza w zółwim tempie do max 90km/h
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć co sprawdzić oprócz tego czujnika który znajduje się w kolektorze ssącym? zna ktoś może jego numer?
Jaka powinna byc prawidłowa rezystancja tego czujnika?
dla potomnych, za błąd odpowiada czujnik który jest w kolektorze wydechowym u góry, nie w dpf, wtyczkę ma po prawej stronie stojąc przed maską, "czujnik prosty z dłuższym kablem" koszt w zamienniku NTy 160zł.
Wymiana to 30min roboty jak się ma przelotowe klucze nasadowe i przetnie przewód od wtyczki w uszkodzonym czujniku. Odkręcać na rozgrzanym aucie (łatwo puści) w rękawiczkach żeby się nie poparzyć
Do wymiany trzeba zdjąć osłonę silnika i odkręcić dwie osłony termiczne, przykręcić nowy czujnik da radę płaską 17stką. Rezystancja na wtyczce sprawnego czujnika to ~210ohm. tyle w temacie, po wykasowaniu błędu auto śmiaga aż miło.
Potwierdzam, u mnie był ten sam problem, auto nie miało mocy, turbo dmuchało do max. 0,8 bara. Czasem jak miało lepszy dzień do odcinało przy ok. 1,5 bara. Błędy P242A i P242B, B zniknął po przepięciu kostek, A dopiero po wymianie ww. czujnika. U mnie (159 2.0JTDm '09) był czujnik SKV 30SKV073, nie wiem czy oryginał czy już był wymieniany, koszt nowego 197zł. Po pierwszym odpaleniu i sprawdzeniu błędów było ich więcej niż przed wymianą, ale po wykasowaniu i ponownym odpaleniu już było ok.
Co do oporności, stary czujnik miał ~890ohm, więc nie zastanawiałem się nad wymianą. Nowy ~210ohm jak pisał kacperix.
Czy w 2.0 JTDm czujniki nie są przypadkiem dwa? Jeden prosty, a drugi w kształcie litery L?
Prosty jest w kolektorze przed turbo, L jest przed DPF. Za błąd P242A (/B) odpowiada ten prosty.
U mnie niestety po wymianie czujnika błąd nadal powraca. Różnica jest taka że nie pojawia się P242B który włączał na stałe "LIMP MODE". Teraz błąd się aktywuje po mocniejszym dodaniu gazu. Auto różnie reaguje, czasem odcina moc, czasem nie. Zdecydowanie lepiej jest na ciepłym.
Wtyczki sprawdzone i przeczyszczone. Co jeszcze może być nie tak?