Witam Panów,
Wiecie może gdzie szukać przyczyny poniższego zapocenia. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Załącznik 241539
Printable View
Witam Panów,
Wiecie może gdzie szukać przyczyny poniższego zapocenia. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Załącznik 241539
Oring przy wejściu do klapy gaszącej lub uszczelka kolektor/klapa. U mnie wyglądało identycznie i właśnie tam przeciekało
54x4 :D nie ma za co :D
Podziękował:)
Słuchajcie chcę spróbować się za to wziąść w ten weekend. Teraz mam kilka pytań:
1.54x4 to jest wymiar oringu?
2.Czy ten oring znajduje się tutaj?:
Załącznik 245468
3.Czy do ściągnięcia rury mogę bezpiecznie odpiąć i wyciągnąć sterownik ze zdjęcia?
Załącznik 245469
4.Znalazłem jeszcze jedno zapocenie:
Załącznik 245470
5.Jak to rozwiązać? Tam też padły jakieś oringi?
6.Uszczelka kolektora/klapy jak to kolega napisał? To wymieni mi mechanik czy samemu też sobie poradzę?
Tu zrobiłem jeszcze jedno zdjęcie z tyłu i od dołu:
Załącznik 245471
Sorki,że tyle pytań ale chciałbym wiedzieć czy warto samemu do tego siadać.
Z góry dzięki za odpowiedzi
1. Tak a dokładnie to jest oring calowy 53,57x3,53 ale ten metryczny 54x4 może być.
2. Tak, odkręcasz dwie śruby jedną widzisz druga jest pod spodem.
3. Sterownik w niczym nie przeszkadza. Nie ma potrzeby go ruszać do wymiany oringu.
4,5. Zacznij od wymiany opasek, te które widać na foto zamień na zwykłe skręcane.
Dzieki za odzew:). Chciałem zdemontować całą tę rurę i ja wyczyścić. Na dole jest śruba i demontaż sterownika ułatwi dojście. Sądzisz,ze lepiej go nie ruszać ?
Ps. Jak nazywa się uszcżelka między klapą gaszącą a kolektorem? To też jest oring?
Żeby wyjąć całą rurę nie musisz zaczepiać sterownika. Ogólnie lepiej tego nie robić, ponieważ te złącza bywają kapryśne ;)
Ok. To pomęczę się bez ruszania tego... a wiesz jak nazwać ta uszczelkę między klapa a kolektorem?
Uszczelka miedzy klape a kolektor:
http://allegro.pl/uszczelka-przepust...076491053.html
Daj znac czy z demontażem klapy nie było problemów, tez mam lekko spocone ale tylko przy oringu raczej :)
- - - Updated - - -
Uszczelka miedzy klape a kolektor:
http://allegro.pl/uszczelka-przepust...076491053.html
Daj znac czy z demontażem klapy nie było problemów, tez mam lekko spocone ale tylko przy oringu raczej :)
Ok dzieki za linka. Jasne w sobotę wieczorem dam znać.
Uszczelka z linku zamówiona i w sobotę robimy :)
Zrobione. Nie było tak ciężko. Potrzeba tylko trochę cierpliwości do tego. Przy okazji jestem zadowolony bo poczytałem trochę temat i za stuki w silniku przy gaszeniu odpowiada czasami właśnie klapa gasząca. Obstawiałem dwumas i już szykowałem się do wymiany, ale dziś sprawidziłem, ze przy gaszeniu stukot nie dobiega z dołu silnika tylko właśnie z góry. Także to chyba to.
- - - Updated - - -
Zrobione. Nie było tak ciężko. Potrzeba tylko trochę cierpliwości do tego. Przy okazji jestem zadowolony bo poczytałem trochę temat i za stuki w silniku przy gaszeniu odpowiada czasami właśnie klapa gasząca. Obstawiałem dwumas i już szykowałem się do wymiany, ale dziś sprawidziłem, ze przy gaszeniu stukot nie dobiega z dołu silnika tylko właśnie z góry. Także to chyba to.
Panowie, dołączę się do tematu. Mam problem z mocą w dole, delikatnym falowaniem obrotów i dosyć późnym uruchamianiem się turbiny. Mechanik zalecił regenerację, bo klekocze przy schodzeniu z obrotów, wtryski zrobione, korekty mają okej. Dziś ściągnąłem pokrywę, bo badam jeszcze przez OBD czy to nie przepływomierz i zastałem taki widok jak na filmie poniżej, z prawej strony silnika mokro mocno i wydobywa się nieco białego dymu. Jakiś pomysł co to może być?
Film:
https://photos.app.goo.gl/LjahbyyOPW8nZQ1L2
W którym miejscu idzie tak uszczelka? mozna zdjecie?
Masz uszczelkę i oring. Oring jest na wężu a metalowa uszczelka między klapą gaszącą a kolektorem. Masz mniej więcej strzałkami zaznaczone:
Załącznik 246663
Podziekował
Oring 54x4 nie pasuje. Nie mogłem wcisnąć tego plastikowego dolotu w przepustnice. Kupiłem 54x3.5 i wycieku nie ma. Dodatkowo miałem turbine od gory od oleju. Wymieniłem opaskę na skrecana na tej plastikowej rurce co się przykreca do turbiny. Umylem silnik. Zero wyciekow. Koło turba był taki syf że cała sprężarka klimy byla od oleju i cieklo dalej po misce na ziemię. 192 przebiegu.http://www.forum.alfaholicy.org/imag...019/05/187.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...019/05/188.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...019/05/189.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...019/05/190.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...019/05/191.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...019/05/192.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...019/05/193.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...019/05/194.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...019/05/195.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...019/05/196.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...019/05/197.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...019/05/198.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...019/05/199.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...019/05/200.jpg
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka