Witam jaka dokładnie ma być blokada do wymiany rozrządu w 1.9 jtdm 16 ponieważ wszędzie są do 1.9 jtd i nie chce kupić złej, a prawdopodobnie przeskoczyl mi pasek. Proszę o linki.
Printable View
Witam jaka dokładnie ma być blokada do wymiany rozrządu w 1.9 jtdm 16 ponieważ wszędzie są do 1.9 jtd i nie chce kupić złej, a prawdopodobnie przeskoczyl mi pasek. Proszę o linki.
Np. http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-a...969933904.html
A tak naprawdę blokada do 1.9 nie jest potrzebna bo są oznaczenia na pasku. Koło wałka rozrządu też jest na klinie a nie pływające
Podobno blokada jest niezbędna do idealnego montażu na i tak jak w moim wypadku też bo prawdopodobnie pasek przeskoczyl. Dzisiaj zamontowalem nowy czujnik położenia wału rozrządu, bo przypomnę w niedzielę podczas parkowania check engine i silnik nierówno zaczął chodzić. Po sprawdzeniu był błąd p0340 i p0016.
16V nie ma znaków! I przy naciągu paska luzuje się koło wałka.
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
Mam pytanie po co jest znak na obudowie na wale
Na moich oczach kumpel wymieniał u mnie rozrząd bez blokad i bez problemów. [MENTION=10547]jaboleq[/MENTION] to zdjęcie pochodzi z silnika ze 159?
Dubel
Pytanie jaka może być przyczyną Przeskoczenia paska rozrządu. Czytałem, że klin na wale potrafi się ściąć inny pomysł, poluzowanie napinacza. Od kwietnia auto na zimnym silniku lekko falowaly obroty. Wtryski sprawdzone i są w normie. Auto ciężko odpalalo tzn szybko, ale strasznie ciężko jak traktor choć nie zawsze. Przypominam, że zaraz po zakupie auta po przez zaniedbanie poprzedniego właściciela pompa wody się zatarla na autostradzie przy prędkości 120 kmh i wtydy wymieniony został cały rozrząd i dzwigienki i auto jeździło bez problemu do niedzieli, gdzie jak parkowalem to check engine i błąd p0016 i p0340. Czujnik zmieniony, a auto nie odpala. Zanim to się wydarzyło słyszałem dziwny gwizd z okolic rozrządu, nawet założyłem temat, ale brak konkretów. Zdemontowalem pasek alternatora, żeby wykluczyć alternator i jego osprzęt i gwizd dalej był. Mechanik powiedział jeździć nic niepokojącego nie słychać i stało się. Rozrząd ma 3 lata i 50 tys km robione w Niemczech w ADAC
- - - Updated - - -
Zanim to się stało od kwietnia silnik chodził tak https://youtu.be/boIhxf3Hxrs, https://youtu.be/WF3H7GPGfo0
https://www.ebay.it/p/Fiat-ALFA-Lanc...d=263753041589
Bynajmniej w ktrych ja robiłem były znaki na kole rozrządu. Nie ma do czgo tego znaku odnieść prócz paska to fakt (w odróżnieniu od 8V). I pomimo tego, że instrukcja faktycznie mówi o luzowaniu koła rozrządu to tej operacji zupełnie nie rozumiem. Koło ma klin co uniemożliwia obrót koła na wałku.
Absolutnie nie namawiam do wymiany rozrządu bez blokad. Po prostu kupiłem, użyłem raz i leży bo w sumie nie widzę w przypadku tych silników sensu jej stosowania.
- - - Updated - - -
Przy odkręcaniu koła na wale korbowym owszem może. Poza tym nie widzę takiej możliwości bo to koło jest naprawdę sporym momentem przykręcone.
Albo słabo napięty pasek, albo pękła sprężyna w napinaczu. Innej opcji nie widzę
Tak czy siak auto nie odpala, błędów brak bo skasowałem te co były. W sobotę postaram się naprawić zdjąć pasek rozrządu i od nowa zamontować.
- - - Updated - - -
Na forach Opla znalazłem ciekawy trop tego buczenia z okolic rozrządu i jeden kolega napisał, że wymieniał 3 razy rozrząd i dalej był ten dźwięk, ale jeśli to jest w silnikach montowanych w Opel, Fiat, Alfa, Saab jest jeden Wspólny mianownik, mianowicie wszyscy mieli paski Gatesa ja też nie taki mam który niezbyt współpracuje z kołami zębatymi i z czasem się rozciąga. Koleś który to pisał zmienił pasek i cisza. Co wy na to?
Błędy, które pokazałeś wskazują na "rozjechanie" się odczytów z czujników. Niepotrzebnie wymieniałeś. Hałas z rozrządu sugeruje, że chyba znowu pompa, albo zatarł się napinacz i przeskoczył pasek.
Pompa optycznie sucha i wydaje się ok. Wałem można kręcić, wiadomo jest kompresja i ciężko idzie, ale da radę. Czujnik używka oryginał 20pln.Jak zatarty napinacz czy pompa to podczas próby i odpalenia auto nie kręciło by się koła i pasek czy źle myślę?
Dobrze, że jest kompresja. Musisz sprawdzić rozrząd i jego ustawienie. Zdejmij pasek i sprawdź jak się kręcą rolki. Jeśli nie masz blokad możesz ustawić tłok w GMP dla pierwszego cylindra i wtedy w zaślepkę przy wałku rozrządu wkładasz śrubę 8 i to musi się zgrać.
Koło luzuje się po to by poprawnie naciągnąć pasek po stronie rolki prowadzącej. W 16V wymagana jest precyzja synchronizacji wałków z wałem, w 8V jest większa tolerancja dlatego przy 8V nie trzeba tego robić (chodź do wymiany pompy wody trzeba koło całkiem odkręcić). Znaki na kołach są TYLKO po to by ułatwić założenie paska.
Co do klina to jak zluzujesz koło to sobie sprawdzisz jak można nim ruszać o prawie jeden ząb. Stożek jest elementem trzymającym koło.
- - - Updated - - -
Dlatego tu na forum poleca się paski RICAMBI (oryginały) albo DAYCO (oni produkują oryginały) i to najlepiej teflonowe.
Dalej nie wiem po co jest, znak na obudowie koło wału.
Jak ustawić to Gmb
Kolego pierwszy filmik ewidentnie pokazuje, że częstotliwość tego odgłosu jest taka sama jak obrót paska. Żadne koło nie kręci się z taką samą częstotliwością co sam pasek a więc to wskazuje, że kupiłeś jakiś podrobiony szajs, albo napinacz był za mocno napięty i pasek tego nie wytrzymał.
Piszesz, że wymieniłeś czujnik i dalej nic - sprawdziłeś jak wygląda sam pasek i jego napięcie?
W każdym razie jeśli to jeszcze nie pierd... to ja bym już nie ryzykował odpalania na tym pasku
Ja kupiłem niedawno bosch'a i jak na razie jest cichutko po wymianie.
Jeśli miałeś przeskoczony rozrząd potrzebujesz blokad przynajmniej górnych aby zsynchronizować wałki-często się przestawiają przy kolizji zaworów z tłokami.1.9 16V nie łamie zaworów tylko dzwigienki zaworowe-8 szt ssących-do wymiany nie trzeba ściągac głowicy.Nie będę rozpisywał sie o szczegółach-zadzwoń to Ci podpowiem co i gdzie zaglądnąć.602663112 Tomasz
- - - Updated - - -
Kolego....8V ma jeden wałek rozrządu a 16V dwa.Sa one połączone kołami zębatymi z tyłu silnika i koła te są BEZ KLINÓW więc przy problemach z rozrządem MUSISZ sprawdzić synchronizację wałków!!!!Myślę więc że jednak 8 i 16 znacznie sie rózni........
Tak jak pisałem wcześniej rozrząd ma 3 lata i około 50tys najechane. Wygląda jak nowy, pompa sucha. Jutro sprawdzam, żeby zablokować wałek rozrządu wystarczy śruba 8?
GMP czyli górny martwy punkt dla 1 cylindra. Można wyciągnąć wtrysk i ustawić dokładnie tłok na samej górze. Wtedy też wkładamy w otwór przy wałku śrubę 8 i mamy zablokowany wałek. Nowy pasek ma białe paski, które muszą pasować do nacięć na kołach. Proste.
Wałki napędzane są jednym kołem (koło ma klin więc samo się nie przestawi) a pomiędzy sobą mają koła zębate. Jeśli nikt nie rozbierał wałków i wszystko było dokręcone samo się nie przestawi. Oczywiście wałek ssący też ma otwór gdzie można wsadzić srubę 8 i sprawdzić zgranie z wałkiem wydechowym. Problemem jest to, że chyba tam przeszkadza kolektor ssący.
Kolędzy oznaczenia na pasku rozrządu tzn pasek na ząbku idzie na wałek rozrządu a ten między znakami na wał czy się mylę?
Dzwięk na filmie to za mocno napięty pasek rozrządu
Jestem po sprawdzeniu paska i wszystkie znaki się pokrywają, choć ADAC gdzie wymieniłem rozrząd za mocno napiął pasek.Zrobilem błąd bo zamówiłem czujnik wałka rozrządu, a miałem błąd p0340 i to jest czujnik wału korbowego. Więc zamawiam i walczę dalej tylko gdzie on jest?
- - - Updated - - -
Tak robi rozrząd ADAC, chodzi o naciąg paska Załącznik 247304
Czyli tak jak pisalem. Czujnik wału korbowego masz z tyłu silnika obok skrzyni biegów google ci pomoże w lokalizacji
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Czujnik jest poniżej rozrusznika. Najlepszy dostęp od dołu.
1,9 16v i 2,0 16v blokady nie są potrzebne. Ma się zgadzać ilość zębów między kołem napędzającym, a kołem napędzanym wałka rozrządu. Pompa nie ma znaczenia jak jest ustawiona. Nie bardzo widzę zastosowanie dla blokad.
Jak jesteś pewien, że wałki się nie przestawiły (nie rozbierałeś głowicy, nie było kolizji z zaworami) to zmienisz pasek bez blokad i pewnie będzie ok. Ale czy idealnie, też nie będziesz wiedział, bo po czym poznasz, jak nie po blokadach.. a silnik zniesie niewielkie odchyłki bez wywalenia błędów. Ale czy to będzie zdrowe dla jego pracy?
A może ktoś by zrobił rysunek - schemat blokady wału? Wiem, że taka blokada to nie majątek.. ale jak ktoś może sobie wypalić w blaszce to szkoda wydawać kasę na jednorazowe użycie.
...albo chociaż odrysować na papierze milimetrowym i zrobi fotkę - no dobra, wystarczy kartka w kratkę ;P
Jakie odchyłki? Na chłopski rozum: skoro oba koła (napędzające i napędzane) nie są pływające to nie ma miejsca na odchyły. Wszystko ustala pasek. Nowy zakładasz w miejsce starego i ma być. Naciąg paska po stronie napinacza reguluje napinacz, który napina się wstępnie raz, a drugi raz po zrobieniu 2 obrotów silnika kręcąc za śrubę wału, żeby się pasek ułożył. Odchył jaki możesz zrobić to ewentualnie przestawić o pełen ząb ale to już trzeba debila, żeby sobie nie zaznaczyć i nie policzyć zębów dobrze. Na oryginalnych paskach jest też to zresztą zaznaczone.
Mam pasek Gatesa, raczej to dobra firma.