Witam. chcę przerobić klimę na jedno strefową ale automatyczną, oprócz panelu co potrzeba dokupić i przerobić w Mito. Zależy mi aby była jedno strefowa aby przeróbki były proste. Pozdrawiam
Printable View
Witam. chcę przerobić klimę na jedno strefową ale automatyczną, oprócz panelu co potrzeba dokupić i przerobić w Mito. Zależy mi aby była jedno strefowa aby przeróbki były proste. Pozdrawiam
Przeróbka raczej nie realna, bo w MiTo chyba nigdy nie było klimy jednostrefowej automatycznej.
Żeby przerobić na automatyczną na pewno potrzebujesz panel, silniczki z klapkami, wiązki przewodów, czujnik oświetlenia, a do tego ELM327 z MESem, żeby zrobić osiowanie i uruchomić.
Ogólnie roboty sporo, nie wiem czy nie trzeba będzie deski całej rozbierać.
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
chcę kupić standardowy panel do dwustrefowej ale chciałem zrobić prościej czyli jedno strefową bo i tak jeżdżę sam. mam pod ręką parę alf od 147 do 159 z automatycznymi klimami i chciałbym to wykorzystać o ile to możliwe.
p.s. co to za czujnik oświetlenia?
Kolega miał chyba na myśli czujnik nasłonecznienia który znajduje się na środku deski w postaci takiego małego "grzybka" tuż pod szybą
musisz wymienić na 100% cały zestaw nagrzewnicy pod deską i do tego dorwać kompletną wiązkę centralną wnętrza plus czujnik nasłonecznienia wilgotności etc etc. Obrazowo - robota jak na taśmie produkcyjnej wiążąca się z totalną demolką wnętrza.
- - - Updated - - -
w klimie manualnej masz sterowanie mechaniczne nawiewami - w automacie robią to silniki- czytaj jak wyżej.
Do tego w ePERze nie ma całej rozpiski poszczególnych silniczków i innych elementów (może nowsze wersje to mają).
Przydatnym byłoby coś na kształt eLearna do MiTo - bodaj keyLearn to później się nazywało.
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Przecież to dużo więcej niż panel. Jak pisali przedmówcy, wypruć deskę i zmienić praktycznie wszystkie elementy od nagrzewnicy. Plus czujniki, temperatury wewnętrznej, oświetlenia zewnętrznego.
Najlepszy sposób:
1. Sprzedaj swoją.
2. Kup z klimą auto.
No i pytanie czy body ,które ma to obsłuży.
Robota za grubą kasę
Myślę, że w 15 kzł by się zmieścił. :)
ale o co Ci chodzi? kto napisał o serwisie? czytać nie potrafisz czy chciałeś błysnąć? ktoś tu pisał o serwisie? kolega pytał o mito a nie astrę golfa czy BMW
ma wyraźnie napisane że się da tylko trzeba wypruć połowę samochodu w tym całą deskę, wymienić wiązkę centralną i kompletny moduł wentylacji na taki z elektrycznie sterowanymi klapkami zamiast mechanicznych sterowanych linkami, kilka czujników i odpalić w body - jakie proste nie?
no chyba że żyjesz mitem iż wystarczy sam panel wymienić to nie mam więcej pytań. nic ci nie poradzę że problem jest bardziej złożony.
zakładałem w swoim życiu wiele dodatków w tym multi kiery w Bravo czy Julce , ESP z HH w Bravo, Halogeny w Bravo i Julce tempomaty w obu modelach w tym w Mito i Punto Evo i trzeba zdawać sobie sprawę z kosztów i ewentualnych problemów. Taki mod o który zapytano w tym przypadku stworzy sporo kłopotów w relacji do spodziewanych zysków.
- - - Updated - - -
MEs odpalasz funkcj, proxy i będzie pod warunkiem że wszystko będzie kompletne. Najlepiej znaleźć dawcę który ma wszystko na pokładzie i robić stopniową przekładkę bo inaczej może być bryndza.
Nie konicznie z body tak pœjdzie.Jak nie ma zaszytej funkcji klima w automacie to po ptokach.
Tak czy siak roboty ogrom ,kasy sporo a i tak nie ma 100 gwarancji ,że będzie działać .
Mito jak w Punto kupę zmian w poszczególnych rocznikach a to w instalacji a to w numerach w eperze .
Nawet potrafili w jednym roku zmienić pinologię na wtykach.
Tak jak pisałeś najlepiej komplet od jednego dawcy z modlitwą ,że body obsłuży.
Kolego krzysio - nie bardzo wiem o co Ci chodzi.
Autor tematu pytał jakie elementy będą mu potrzebne i takową odpowiedź dostał.
1. Nagrzewnica zgadza się, ok. 350zł.
2. Co do silniczków to co z tego, że średnio kosztują 40zł, skoro nawet ePER milczy nt. chociażby umiejscowienia tych silniczków czy ich numerów - które powinny w danym miejscu być.
3. Poza tym silniczki to jedno. Nadal pozostaje kwestia "tuneli" doprowadzających powietrze, w których są klapki sterowane właśnie tymi silniczkami. Tu na 99% nie będą pasować te z klimatyzacji manualnej, tylko trzeba będzie je wymienić na takie od wersji z klimatyzacją automatyczną, a takowych na allegro nie znalazłem.
4. Kolejny element - kompletna wiązka elektryczna wnętrza i to całego, bo z tego co wiem to nie jest osobna wiązka, a jest zintegrowana z całą wiązką znajdującą się we wnętrzu.
5. Panel sterowania klimatyzacją - tu nie ma problemu jest dostępny.
6. Czujnik nasłonecznienia na desce - w wersji z manualną klimą niby grzybek jest, ale czy jest tam czujnik - nie wiem.
7. Body - nie wiadomo, czy jest to samo w wersji z klimą automatyczną i manualną czy nie. W ePERze nie znalazłem takowej informacji.
Ale o tym już było pisane wcześniej. Dlatego też najprostszym wyjściem byłoby mieć dawcę i z niego przekładać, bo szukanie i sztukowanie elementów nie mając dokładnego schematu całości jakie są np. w eLearn do starszych modeli będzie mocno problematyczne i się może ciągnąć tygodniami.
Do tego oczywiście demontaż całego wnętrza, bo wiązkę trzeba będzie wymienić w całości.
15k może nie wyjdzie, ale imho większy problem będzie w skompletowanu tego wszystkiego w sposób dający gwarancję, że jak zaczniesz rozbebeszać wnętrze to nagle coś nie podpasuje.
Dubel.
Panowie- nie róbmy gównoburzy- jeden "zorientowany " napisał głupoty chcąc błysnąć, reszta "prostuje" pisząc nie do końca prawdę. Wrażenie jest takie że chyba większość nawet nie wie o czym pisze.
Podstawowa rzecz - cały system wentylacji i tym samym klimatyzacji ma zintegrowane kanały, nagrzewnice, parownik klimy i silniczki sterujące oraz część wiązki elektrycznej- to jeden element jako całość. owszem można kupić i w częściach ale nie ma tak że klapki sterowane mechanicznie da się wymienić na elektryczne pozostawiając np obudowę bo jest inna!!!!!
w przypadku manuala klapami sterują mechaniczne linki. Jedyny silnik to od klapki obiegu wewnętrznego.
dzięki za info. wszystko poukładane zostało już w głowie, będę adoptował części z innych modeli bo mam do nich dostęp za darmo, więc może się uda :)