Ciężko wbić bieg najbardziej z dwójki na trójkę nie ma tzw luzu na biegach po środku ciężko chodzi czy może to być przez linkę zmiany biegów.. orientuje się ktoś ile mniej więcej kosztuje wymiana linki. Dzięki za odp Pozdrawiam
Printable View
Ciężko wbić bieg najbardziej z dwójki na trójkę nie ma tzw luzu na biegach po środku ciężko chodzi czy może to być przez linkę zmiany biegów.. orientuje się ktoś ile mniej więcej kosztuje wymiana linki. Dzięki za odp Pozdrawiam
To nie linki na 90%.
Na skrzyni masz mechanizm do którego są podpięte linki. On często się blokuje ze względu na utlenianie się aluminiowej tulejki. Wtedy są takie objawy. Odepnij te linki przy skrzyni i zobacz czy mechanizm luźno działa. Jeśli stawia opór to wyjmij go i wyczyść tulejkę oraz nasmaruj.
Zdjęcie linek i demontaż mechanizmu oraz jego czyszczenie zajęło mi ostatnio 1,5 godziny. Najlepiej zdemontować akumulator i jego podstawę. Wtedy jest bdb dostęp i łatwo tam operować. Tylko, że ja już to robiłem w kilkunastu alfach i wiem co odkręcić a czego nie ruszać. Ile mechanik weźmie, ciężko zgadywać. Skąd jesteś? Może masz kogoś z forum w okolicy?
Jak znajdę chwię to zamieszczę zdjęcia z tej operacji. Ewentualnie pisz na PW to jakoś podeślę je Tobie bezpośrednio i wytłumaczę na co zwrócić uwagę.
Jeśli problem leży po stronie mechanizmu mocowania linek to nie ma sensu go wymieniać. Smarowanie też nie jest sposobem. Tulejkę trzeba dokładnie wyczyścić z osadu i wtedy dopiero posmarować i złożyć. Postaram się zamieścić zdjęcia z opisem tutaj.
Można do "Zrób to sam" wrzucić :)
Temat przerabiany co kilka miesięcy faktycznie trzeba by umieścić go w Zrób to sam. Oddawanie samochodu do mechanika w 85% nie przynosi efektu bo albo wymieniają linki albo mechanizm zmiany biegów lub go regenerują. Czynności te nie przynoszą żadnego efektu, jedyna opcja jak nie znasz się na mechanice to wydrukowanie zdjęć z tematu:
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...w_na_luz_.html
I przekazanie ich mechanikowi. Samemu trzeba się trochę nakombinować bo z tego co pamiętam wyjąć akumulator, zdemontować podstawę aku, odczepić ją od obudowy bezpieczników (a z reguły jest zapieczony) i co tam jeszcze wyjdzie w trakcie. Dochodzisz do mechanizmu ze zdjęć, odpinasz linki, wykręcasz go wybijasz tulejkę czyścisz papierkiem ściernym smarujesz i zakładasz w odwrotnej kolejności. Mi zajęło około 2h.
Aha i lepiej zrób to szybko bo ja tak jeździłem (nawet się do tego przyzwyczaiłem:) ) A to pogłębia luż na lewarku i co gorsza uszkadza mocowanie linek do mechanizmu przy skrzyni - u mnie się rozleciała jedna linka, komplet 300 + 200 wymiana ;P
Zaraz to umieszczę w dziale zrób to sam. Niby są podobne tematy i poradniki ale zauważyłem, że nie do końca dobrze rozwiązują ludzie problem klinowania tulejki.
Najlepiej nagraj filmik i dawaj na yt :D myślę że jakbyś dał zdj i dokładny opis to dałbym radę już kiedyś się próbowałem za to zabrać zdemontowałem aku i podstawę razem z bezpiecznikami wyciągnąłem wszystko ale jakoś nie wyszło dalej problem jest już dość długo bo poprzedni właściciel nic z tym nie zrobił a to już zaczyna być uciążliwe przyzwyczaiłem się do tego ale to na nic dobrego nie wyjdzie więc lepiej bylo by zrobić jakbyś dał rade zrobić ten opis i zdj byłbym bardzo wdzięczny ;) Pozdrawiam !!
Proszę bardzo: http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...ml#post2132009
Pozwolę sobie skomentować tutaj żeby nie zakładać nowego tematu odnośnie linek. Czy ktoś z was kupował kiedyś linki zmiany biegów do TSa z allegro lub aparts? Jak to się sprawuje? Przyznam, że okolice 1000zł za oryginałki, a 300zł za zamiennik to spora różnica, pytanie tylko czy da się z tym zamiennikiem pojeździć czy się zaraz rozleci?
Montowałem 2 komplety do 147 i 156 Linex'a. Wszystko ładnie wykonane i działają od około 2 lat. Tylko jeden komplet był wymieniany całkiem niepotrzebnie. Wtedy kosztowały prawie 400 zł. Dziś można znaleźć zamiennik w jakości OE za mniej niż 300.