Witam.
Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć krok po kroku jak wymienić rozrząd w 2.4 jtdm 210 KM.
Oraz czy klapy wirowe też są wadliwe w tych silnikach.
Pozdrawiam i dziękuję.
Printable View
Witam.
Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć krok po kroku jak wymienić rozrząd w 2.4 jtdm 210 KM.
Oraz czy klapy wirowe też są wadliwe w tych silnikach.
Pozdrawiam i dziękuję.
Mam blokady na sprzedaż jak byś chciał
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Użyj google tam jest opis jak nie znajdziesz 2.4 szukaj 1.9 jtd. Jeśli tego nie robiłeś nigdy to zaproś kogoś kto kiedyś wymieniał chociaż jakiś rozrząd. Po drugie wymiana nie jest trudna tylko trochę ciasno. Ustaw wał korbowy według znaku na GMP 1 tłoka markerem zrób znaki na kołach rozrządu pompy nie trzeba. Następnie odkręcasz nakrętkę napinacza i demontujesz wykręcasz pompę wody i potem wszystko w odwrotnej kolejności. Po zmontowaniu obracasz wałem 2 lepiej 4 obroty wałem i sprawdzasz znaki. Najtrudniej jest dobre ustawienie napinacza. Przeważnie w każdym zestawie jest instrukcja z rysunkiem.
Do 1.9 jest pełno a do 2.4 nic nie mogłem znaleźć.
Czyli z tego co zrozumiałem to znaki na kole od walka ustawiam i znak na wale powinien być na 9 godzinie.
Jeszcze jedno pytanie jeśli chodzi o pompę to jej się nie ustawia. Możesz być przekręcona czy jak ?
Załącznik 262346
bardzo prosty rozrząd :D
to silnika nie trzeba podnosic albo juz tez slyszalem ,ze sie silnik wyjmuje, mamy z tego widze ciekawych mechaników , strach
Dzięki za odpowiedź
Silnik musisz i opuścić i podnieść inaczej nie wyjmiesz mocowania łapy silnika trzeba wykonać te dwa ruchy żeby wyjąć śruby,pyzatym bardzo ciasno ale rozrząd prosty nie potrzebujesz żadnych blokad,na pasku masz białe kreski pasujesz je z cechami na kołach i po sprawie,polecam wymianę dolnego koła rozrządu koszt niewielki a lubi ściąć klin i pojawiają się błędy synchronizacji w najlepszym wypadku.
Witam.
Mam pytanie zamówiłem komplet rozrzadu Ricambi do mojej alfy ja mam silnik 2.4 a przyszedł do 1.9 czy one pasują do tych dwóch silników bo przecież 2.4 ma tylko 1 cylinder więcej.Pytanie czy odsyłać czy podejdzie on pod mój silnik?
Jaki numer części masz na tym rozrządzie, co ci przysłali ???
Według numeru nie pasuje do mojego auta. Byłem w ASO i stwierdzili ze pasek,napinacz i rolka są takie same problem może być z pompą wody.Ja miałem rozrząd wymieniany rok temu i po tym czasie napinacz się odezwał podejrzewam ze w ogóle odpuścili sobie wymianę napinacza tak twierdzą szpenie u z ASO.
Koledzy ja zawsze kupowałem rozrząd do 2,4 na stronie rozrzad.pl, a także do Giulietty.
Zdaje się sklep z Krakowa/Tarnowa i nigdy nie zawiodłem się. Mają i zestawy, i poszczególne podzespoły, przy czym zestawy z ilomaś tam pompami i paskami, i od tego zależy cena.
Kupowałem tam też do TDI VW i zawsze było ok.
https://rozrzad.pl/
Na stronie dobieracie sobie markę, typ-rodzaj, silnik a po wejściu w produkt macie wyświetlenie jego kodu, i 100% trafności w doborze. Można dodatkowo poprzez kontakt ze sklepem.
Widzę, że mają ori Fiata.
Numer to 0071771579-001
Interwał paska rozrządu dla 2.4 JTD – 100 tys. km niech będzie granicą
5-cylindrowy, dość mocno obciążony diesel, najczęściej występujący w alfach romeo, spisuje się znakomicie, ale pod warunkiem właściwej opieki serwisowej. Jednym z obszarów jest właśnie pasek rozrządu, który według zaleceń producenta należy wymieniać co 120 tys. km. Kłopot w tym, że znane są przypadki jego pęknięcia przy przebiegu nieco niższym. Dlatego zaleca się profilaktyczną wymianę co 100 tys. km. Zresztą sam producent skrócił interwał pod koniec produkcji.
Komplet dobrej jakości części to wydatek nie większy niż 500, 600zł, ale w tym przypadku więcej zapłacicie za samą robociznę. Wynika to z faktu zamocowania poprzecznie 5-cylindrowej jednostki, przez co dostęp do napędu rozrządu jest utrudniony. Chyba, ze robimy sami.
Witam panowie,
Ostatnio wymienialem w Brerze 2.4jtdm rozrzad i w zestawie byla taka mala kwadratowa nakretka.Ni hu hu nie wiedzialem do czego ona jest.Moze ktos mnie oswieci?
Drugie pytanie mam odnosnie sruby na ktorej umocowany jest napinacz paska.Ma ona jajowata glowke,nie moge nigdzie w necie takiej znalezc.Po numerze niby cos wyskakuje ale ani w Polsce ani w Niemczech nie znalazlem.Wie ktos gdzie w necie mozna taka srube znalezc? Pytam bo czekaja mnie jeszcze dwie wymiany w Alfach 159 z tym samym silnikiem.Pozdrawiam.