Panowie za co odpowiadają te wmocnienia ? Czy do tych wzmocnień jest montowany zderzak przedni ? , może nadkole ?
https://sklep.akuki.pl/Wzmocnienie-g...iulia-50538255
https://sklep.akuki.pl/Wzmocnienie-g...iulia-50538255
Printable View
Panowie za co odpowiadają te wmocnienia ? Czy do tych wzmocnień jest montowany zderzak przedni ? , może nadkole ?
https://sklep.akuki.pl/Wzmocnienie-g...iulia-50538255
https://sklep.akuki.pl/Wzmocnienie-g...iulia-50538255
To jest element tyłu auta.
Moja pomyłka chodziło oczywiście mi o te wzmocnienie z lewej i prawej strony.
https://sklep.akuki.pl/Wspornik-Alfa...iulia-50548300
Czy do tych wzmocnień jest montowany zderzak przedni ? , może nadkole ? osłona silnika ?
To jest jakaś szarada? W czym masz problem?
to jest wyważenie pojazdu z rynku usa
Element ten zastosowano w autach na USA ze względu na test zderzeniowy SMALL OVERLAP, który na tym rynku jest wykonywany, w katalogu opisany jest "INTERWENCJA SMALL OVERLAP Data produkcji ≥ 29/07/2016"
Jeśli chcesz zobaczyć jak się zachowuje auto z tym elementem to zerknij:
https://youtu.be/nQTGw3D9oPI
https://youtu.be/-9VlvWStzRA
https://www.iihs.org/ratings/vehicle...oor-sedan/2017
Ciekawe jak wyglądało auto bez tego systemu, jak łatwo się domyślić zapewne przed poprawką testu nie zaliczyło - stąd poprawka. Niestety na szybko nie udało mi się nic na ten temat poszukać.
No i kolejna rzecz, zapewne auta z rynku europejskiego dalej zachowują się tak jak auta przed ową modernizacją.
No na to wychodzi, że przy uderzeniu czołowym małą powierzchnią tak właśnie jest. Wzmocnienie montowane jest w autach na rynki USA/Meksyk/Kanada
Załącznik 274637
Jak wynika z rysunku, wzmocnienie montowane jest pod belkę zderzaka i i zachodząc na belkę od boku/przodu i wzmacnia ono strefę boczną.
Warto również zwrócić uwagę, że wzmocnienie zastosowano tylko z lewej strony, test również przeprowadzany jest z lewej strony - przypadek? Nie sądzę.
Co do Stelvio, jest ta sama sytuacja, z tą drobną różnicą, że wzmocnienie zastosowano od samego początku produkcji, nr katalogowy 50549799.
Załącznik 274638
Co najlepsze, oczywiście tylko na rynek USA/Meksyk/Kanada.
Jaki jest tego powód? Być może taki, że EURO NCAP testuje zderzenie przodem powierzchnią 40% (SMALL OVERLAP 25%), a w tej sytuacji wzmocnienie nic już nie daje.
https://youtu.be/fj0IQfMPhew
No proszę i już mamy przypadkowo rozwiązaną zagadkę dlaczego stelvio ma tylko chłodnicę z prawej strony :)
A ja głupi myślałem że to tylko tam wstawili aby "wypełnić lukę po chłodnicy :)
Okazuje się jest odwrotnie, ponieważ wstawili ten element bezpieczeństwa to chłodnica się już tam nie mieści :)
Faktycznie te wzmocnienie to kawał szyny kolejowej.
Myślisz że gdyby testy zderzeniowe były z prawej strony to " wzmocnienie" było by z prawej strony ? jeżeli był by to element związany z wzmocnieniem przodu/boku to logika w ruchu prawostronnym nakazywała by zamontowanie go po prawej stronie - większe prawdopodobieństwo wystąpienia kolizji. Jest to element dość spory i ciężki ale zamontowany na lichym wsporniku.
Tak, dokładnie tak myślę. Zauważ, że wzmocnienie to montowane jest tylko i wyłącznie w autach na rynki USA/Meksyk/Kanada, w autach na pozostałe rynki się go nie montuje, jak myślisz dlaczego?
Poczytaj trochę w Internecie o small overlap crash test, choćby tutaj
https://przegladoponiarski.pl/art/12...-pod-lupa.html
dla tych którym się nie chce czytać - wklejam ciekawy fragment;
" W 2012 roku Mercedes Klasa C zdobył najniższą możliwą ocenę w teście „small overlap” (zdjęcie poniżej), polegającym na uderzeniu auta w przeszkodę zaledwie 25 proc. przodu. To dziwne, że auto uchodzące w Europie za synonim bezpieczeństwa, które w Euro NCAP zdobyło pięć gwiazdek, całkowicie poległo w amerykańskich próbach."
- - - Updated - - -
Na stronie IIHS https://www.iihs.org/ratings/about-o...al-crash-tests , jest nawet informacja o tym, że producenci zareagowali na ich test small overlap i ulepszyli konstrukcję swoich samochodów aby przechodziły test, jak wykazały jednak badania zmiany te najczęściej dotyczyły tylko lewej strony pojazdu i nie były przenoszone na stronę prawą, w związku z tym podjęli decyzję w 2017, że będą teraz testowali również stronę pasażera.
"Passenger-side small overlap frontal test
Manufacturers have responded to the driver-side small overlap test by improving vehicle structures and airbags, and most vehicles now earn good ratings. However, IIHS research tests demonstrated that those improvements didn't always carry over to the passenger side. Discrepancies between the left and right sides of vehicles spurred us to develop a passenger-side small overlap test and begin issuing passenger-side ratings in 2017."
Jestem ciekaw czy nasze autko same zahamuje jak pieszego zobaczy niespodziewanie na ulicy.
Poświęciłem chwilę na poszukiwania w google grafika fotek rozbitych aut, na szybko znalazłem dwie fotki z aukcji w USA, na których widać to wzmocnienie
Załącznik 274646
Załącznik 274647
Załącznik 274648