...pytanie czy jest on wielokrotnego użytku? Czy dajecie zawsze nowy?
Printable View
...pytanie czy jest on wielokrotnego użytku? Czy dajecie zawsze nowy?
Śruba spustowa posiada dwa zintegrowane uszczelnienia. Bliżej gwintu gumowe, na kołnierzu zintegrowane metalowe, które po pierwszym dokręceniu zagniata się. Zalecany moment dokręcenia to 27 Nm. Miska jest aluminiowa, więc lepiej mieć się na baczności.
Ponowne zastosowanie tej samej śruby niesie ze sobą ryzyko powstania nieszczelności. U mnie po serwisie w ASO, które wymiany śruby wtedy nie przewidywało sączył się olej. Od tej pory zawsze stosuję nową.
Numer katalogowy K06507741A lub 55232574.
Dzięki:)!
To jest konkret...
stelvio ma ten sam?
Tak. Pasuje również do Cherokee i Wranglera z tym samym silnikiem 2.0 GME.
Możesz mi zaznaczyć, które to jest to uszczelnienie metalowe? Pytam serio.
śruba nowa
https://www.forum.alfaholicy.org/ima...2021/02/31.jpg
śruba używana
https://www.forum.alfaholicy.org/ima...2021/02/32.jpg
- - - Updated - - -
Śruby nie wymieniam. Kupuje nową uszczelkę Elring 176.090
Osobiście wymieniam korek +/- co drugą wymianę oleju. Zero wycieków - ale to może mieć związek z ostrożnym dokręcaniem korka (jak wyżej wspomniano - ALU miska oleju, więc z wyczuciem).
Ale tak mnie zaciekawiło - jaka jest przewaga używanej uszczelki nad niepasującą uszczelką? Elring 176.090 to ja do Forda kupuję, bo pasuje - ale do Alfy? Tak "na oko", poważnie?
Wymieniona przeze mnie uszczelka pasuje do samochodów wielu marek, m.in. do kilkudziesięciu modeli FCA (Chrysler, Dodge, Fiat). Pasuję m.in. do korka stosowanego w Chryslerach od kilkunastu lat, który wygląda tak: https://www.moparpartscanada.ca/oem-...plug-6507741aa Przypomina Ci to coś?
OK, może rzeczywiście jest taka sama... Chociaż "organoleptycznie" jest chociażby znacznie mniej elastyczna od uszczelki na ori korku do Stelvio, ale może to nie ma znaczenia. Byłoby super, 40 zł do przodu na dwie wymiany oleju bo mam z 10 zapasowych uszczelek do Fordów ;)
Załącznik 276282Cytat:
Możesz mi zaznaczyć, które to jest to uszczelnienie metalowe? Pytam serio.
Gumowa uszczelka z czasem traci swoje właściwości. Metalowa raz zakręcona z każdym kolejnym razem też traci szczelność. Chyba, że ktoś dokręca z coraz to większą siłą.
Ja tylko dodam, ze diesel ma zwykla srube spustowa z uszczelka stalowo/gumowa nr ALFA ROMEO 10261660/55196309/60809200 lub 31118 FEBI. Po nr wychodzi tez alternatywnie miedziana.
Co do sruby w 2.0 [MENTION=74456]Toma[/MENTION] ma racje. Uszczelnienie jest podwójne stalowo/gumowe.
Jedyne co może zużyć się w tym korku to uszczelka, więc jak nie jest spękana lub nie powstało na niej odkształcenie to spokojnie powinna wystarczy na dwie wymiany.
ASO sprzedaje(o ile nie dodają tyko takiej pozycji na fakturze po 40zł) za każdym razem korek, bo im się to po prostu opłaca. Przy tym minimalizują ryzyko.
Ja używam za każdym razem nowego, nie będę podawał linku do aukcji na alle... , mogę podać nazwę NTY BKM-CH-001 są po 6,45zł, przy takiej cenie kupiłem kilka sztuk na zapas.
To nie jest korek do 2.0
No cóż skoro tak uważasz, ja go zastosowałem już drugi raz i nie było problemu z zakręceniem czy wyciekami. A sam go sobie nie wymyśliłem tylko był dobrany wymiarami z katalogu, na szybko pierwszy link: https://www.iparts.pl/czesc/korek-sp...1-3503032.html
dodatkowo
https://www.forum.alfaholicy.org/giu...280km_-23.html
a tu ciekawe posty (przeglądnijcie fotki do końca)
https://www.giuliaforums.com/threads...st#post-866531