Witam czy jest możliwość wyciągnięcia pasa przedniego, chodzi mi dokładnie o ramę która jest przymocowana do podłużnic. Czy to jest zaspawane i nie ma szans tego ruszyć?
Printable View
Witam czy jest możliwość wyciągnięcia pasa przedniego, chodzi mi dokładnie o ramę która jest przymocowana do podłużnic. Czy to jest zaspawane i nie ma szans tego ruszyć?
Ta gorna czesc pasa przedniego da sie odkrecic.. ta dolna jest przyspawana do podluznicy..
Zawsze wiatr w oczy ;) no to mam misje wyciągnąć silnik bez kanału i podnośnika ... Może już ktoś tak robił i ma jakieś cenne rady ?
Bez podnośnika nic nie zrobisz. Chcąc wytargać silnik górą potrzebny podnośnik, chcąc podnieść budę aby wytargać silnik przodem potrzebny podnośnik!
Nie wiem jak z wyciaganiem ale ja wkladalem silnik bez podnosnika i kanalu w 156 2.0ts.. nie bylo to zbyt latwe ale sie udalo.. tylko trzeba zdjac maske i silnik zawiesilem na rusztowaniu, potem podepchnolem samochod i opuszczalem silnik.. nie jest latwa sprawa ale da rade.. ;) a tu zdjecie z operacji..
Artur ale że Ty napisałeś że sie nie da, gościu który swap z tsa na v6 robi :P Mam już jakis plan rozbiore silnik tyle ile sie da, pozniej 2 chłopa długa rurka łancuchy i jakoś pójdzie. Jutro sie okarze. Krzysiu też dobry patent
Z ta rurka to mozesz miec problem.. jednak troche wazy.. na dol bez kanalu tez da rade.. ale do tego najlepiej miec najazdy.. pozniej podkladasz cos pod silnik i podnosisz przod samochodu i powinno dac rade.. ale na betonie nie wiem czy pojdzie tyle do gory zeby wyjac caly silnik.. daj znac jak zrobisz..
Kiedyś opisałem jak to robiłem. Jeśli chcesz wyjmować ze skrzynią to proszę jak umiałem tak opisałemDo wyjęcia nie potrzeba kanału.Poza kluczami potrzebny jest wielokrążek(no i miejsce gdzie można go w miare wysoko zawiesić)albo dzwig warsztatowy do silników,linki lub pasy do podwieszenia silnika oraz dwie solidne podstawki(kobyłki,koźiołki różnie to nazywają).Prace zaczynasz od spuszczenia płynu z chłodnicy i demontażu wszystkiego z góry:dolotu,przewodów paliwowych,elektrycznych,akumulatora wraz z podstawą,hydrauliki sprzegła,linki biegów,przewód pompy wspomagania.Jesli masz klime odkręcasz spręzarke nie rozłączając przewodów i ją podwieszasz by nie przeszkadzała.popuszczasz koła,zakladasz linke jedną pod skrzynia,drugą z łape silnika.podczepiasz do wielokrążka i unosisz przód auta ok metr.Podkładasz podstawki w miejsca przeznaczone do podnoszenia auta(za przednimi kołami)Luzujesz linki troszke i zabawy c.d Odkręcasz koła,rozłączasz półosie przy skrzyni ,łącznik stabilizatora,wachacze odkręcasz od przedniej trawerzy(belki).Demontujesz katalizator wraz z dwórurką(nie zapomnij rozłączyc sondy)Tunel który jest nad katalizatorem odkręcasz zostawiając go na popuszczonej tylnej śrubie.Odkręcasz śruby mocujące tylną poduszke nastepnie belke do nadwozia oraz trzymajace l listwe.Odkręcasz pozostałe dwie sruby z poduszek po lewj i prawej.Opuszczasz troche silnik i wyjmujesz belke.Teraz masz dojscie by rozłączyc przewód od listwy(na opaske).Dobrze jest odciągnąc na boki wachacze.Teraz zostało opuszczenie silnika Very Happ
Nie będe zakładał nowego tematu ale sprawa jest taka że musze wymienić wzmocnienie pasa przedniego ( to co da się odkrecic) poprzedni własciciel wciągał go na lawete za te pas bo nie miał tego bolca holowniczego i teraz maska nie chce dobrze spasować a prostowanie nie wyjdzie idealnie jak nowe. I teraz pytanie czy wystarczy tylko przełożyc tą tabliczke znamieniową i wszystko bedzie cacy? przy kontrolach nikt sie nie doczepi ze element jest z innego auta ?