Jaki akumulator polecacie do Stelvio 280hp.
Rozumiem, że typ jak producent zalecał a marka?
Printable View
Jaki akumulator polecacie do Stelvio 280hp.
Rozumiem, że typ jak producent zalecał a marka?
Agm h7/h8
Mi wymienili w ASO na taki
Załącznik 282738
Witam,
również jestem zainteresowany nowym akumulatorem do Stelvio i mam pytania, uprzedzając że jestem laikiem w temacie.
Już pali mi się komunikat o słabym akumulatorze choć odpala dobrze. Kiedy jest ostateczny moment konieczności wymiany aku?
Czy można dać coś wydajniejszego niż fabryka? Jaki jest koszt dobrej baterii?
Polecam kupić ładowarkę ctek mxs 5.0 Dają taką jako wyposażenie np. do Ferrari. Ładowarka może podtrzymywać albo ładować z odpowiednim prądem. Mam pod podłogą w bagażniku przyczepioną wtyczkę, która dostaje się z ładowarką, jak przyjeżdżam do garażu podpinam do wtyczki ładowarkę i już. Zabiera to kilka sekund.
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-...98-11730715460
Robię podobnie, też mam automatyczną ładowarkę w garażu i od czasu do czasu podłączam ją. Po krótkim czasie pokazuje stan naładowania aku. a po naładowaniu do 100% rozłącza się. Aku. ma 4 lata i nigdy nie zawiódł.
kłopot z aku w G/S wynika z badziewnego "inteligentnego" ładowania, a raczej braku ładowania. Czy AGM czy EFB jest bez znaczenia więc nie pisz głupot bo tylko ludzi na koszty naciągniesz.
Koledzy, oczywiście mnie też dotknął problem akumulatora. Kupiłem AGM, po około 6 miesiącach problem może nie wrócił ale. Po konsultacjach w serwisie akumulatorów kupiłem ładowarkę CETEK i po kłopocie. Ładowanie raz na 6 tygodni i nie ma żadnych problemów. Wszystkie odbiorniki włączone.
A po co Ci ten CETEK? Ponad 3 lata temu wymieniono mi w ASO akumulator na gwarancji (pół roku po zakupie auta), bo przez ten czas nie działał mi Start&Stop i w końcu zgłosiłem to do ASO, chociaż wcale mi go nie brakowało :o Od samego początku auto nie widziało żadnej ładowarki, chociaż z racji pandemii czasem stoi nie ruszane przez 7-10 dni :P
Ja nie miałem szczęścia do wymiany na gwarancji. Tylko mogę Ci pozazdrościć. Tak naprawdę to nie wiem co sądzić o obecnych akumulatorach oraz całym tym zamieszaniu wokół systemów ładowania (alternator) i odzyskiwania energii. MiTo żony ma 8 lat i akumulator też nie widział ładowarki -wszystko jest OK i start/stop działa.
Problemy z komunikatem o aku są od zimy. Zrobię tak jak pisaliście i podjadę do warsztatu na sprawdzenie.
Ponawiam pytania: czy jesteśmy skazani na fabryczną Vartę, czy są inne lepsze baterie? Jaki jest ich koszt?
Kupiłem Stelvio my17, w sierpniu 21, ma przebieg 60k km.
Podobało mi się, odłączenie Auto S&G z powodu aku... Wiem o module, który to usuwa, ale boję się ingerencji w elektronikę.
Jaka jest różnica między afg a efb?
kup aku o parametrach zbliżonych do OE i tyle - resztę poczytasz na forum- troszkę minut i wiesz- nie ma potrzeby klepać 3 -4 razy w tygodniu tego samego
Załącznik 282747
No to taka odpowiedź na odczepnego Dareek.
Po pierwsze, to zadałem sobie trud i do 2019 na forum nic nie ma o aku. Więc temat nie był klepany.
Po drugie, jak mam wszystko OE kupować, to po co forum?
Po trzecie czym innym jest wymiana na gwarancji, czym innym po 5 latach użytkowania.
Dlatego gdy czytam o tym, że AR zmieniła rodzaj aku w Stelvio to chcę znać różnicę.
Poza tym, zetknąłem się z opiniami, że Varta obniżyła jakość i stąd moje pytanie o lepsze zamienniki i ich cenę.
Pomocni to nie jesteście zbytnio...
Tamten pisał, że 3-4 w tygodniu o aku pisze, ten dużymi literami 2 lata temu... Zdecydujcie się.
radze czytać co ktoś pisze bo odpisujesz od rzeczy.
ad 1. Temat aku jest średnio wałkowany 2 -3 razy w tygodniu bo to - chyba wiele osób mi przyzna głowna wada tych modeli-szukanie nie boli
ad.2 nikt nie każe Ci kupować aku w ASO tylko o zbliżonych parametrach do oryginału.
ad.3. nie wiem o co ci chodziło- aku jest aku - wymieniasz i po sprawie jak jest taka konieczność.
ad.4 AR nigdy nie zmieniła modelu akumulatora - seryjne był i są Varty z logo Alfa Romeo w wersji EFB a nie AGM. różnią sie tylko pojemnością i mocą rozruchowa w zależności od wersji silnikowej (bena diesel).
ad.5 w dobie wszędobylskiego badziewia marka akumulatora ma pomijalne znaczenie - grunt aby spełniał wymogi auta pod katem parametrów technicznych. Ja kupiłem akurat Varte - kupiłbym np Exide ale nie ma takiego w katalogu o odpowiednich parametrach do Stelvio. Opinie w necie - jak przetrwa 4 lata uznam że ok.
Odkopię temat. Ja to chyba nie mam szczęścia do tego auta. Zaraz po odebraniu od dealera po przejechaniu 40 km padła cewka i świeca i musiałem jechać do serwisu. Dzisiaj po miesiącu od zakupu auta i zrobieniu nim 3333 km padł akumulator. Zgłosiłem sprawę na infolinię. Przyjechała pomoc drogowa- tutaj musze przyznać, że dość szybko od chwili zgłoszenia, bo w ciągu godziny. Pomoc drogowa podpięła swój akumulator rozruchowy i auto odpaliło. Nie wiem czy to może mieć znaczenie ale z 2 dni wcześniej z 2 razy dostałem komunikat o awarii Alfa Connect Boxa. Wczoraj autem zrobiłem trasę 170 km tak więc akumulator powinien się podładować. Przed moim odbiorem auta od dealera oni ładowali akumulator, bo był padnięty. Napisałem dzisiaj reklamację na stronie Alfy ale zastanawiam się czy nie powinienem zgłosić tego również do ASO? Podpowie ktoś jaka powinna być właściwa droga, procedura takiej reklamacji aby wymienili akumulator na nowy?
akumulator do wymiany i tyle w temacie. na marginesie opanował ktoś wyłączenie tego alfa connect na amen?
Odkopię nieco temat. Zastanawiam się, jak ładować ten akumulator. Mam ładowarkę Yuasa YCX 5.0 (klon CTEK) i własciwie nie wiem, którego programu używać do ładowania akumulatoria w Giulii. Akumulator Varta, czarny, z logiem Alfa Romeo, ten co idzie na pierwszy montaż. Nie wiem tylko, czy to AGM, czy coś innego. Ładować to programem zimnym/AGM (14,7 V), czy normalnym (14,4 V)? O ile ma to jakiekolwiek znaczenie...
Podpinać ładowarkę bezpośrednio do klem, czy do przyłączy pod maską?
Screen z instrukcji obsługi poniżej.
Załącznik 287423
Dla bezpieczeństwa lepiej nie ładuj akumulatora AGM w trybie "zwykłego" akumulatora, wtedy ładowarka na pewnym etapie może dawać za wysokie napięcia dla agm-a - zależy jak ta ładowarka działa. Trybem AGM może akumulatora nie nabijesz na full ale go nie uszkodzisz.
Ale, AR w Europie chyba nigdy nie dawała fabrycznie AGM z tego co czytałem. Z USA zdaje się przyjeżdżały Alfy z AGM - ale trudno wyczuć czy to po wymianie czy od nowości.
Dwa miesiące temu zastąpiłem OEMa (trzy letnie dziadostwo) nowym AGM Duracela. Jak na razie wszystko ok, działa S/S i muszę znów się uczyć go wyłączać na pierwszych światłach :)
Zgadza się EFB, tak czy siak, ładowany jest inaczej niż AGM.
Witam Panowie I Panie jestem posiadaczem alfki stelvio z 2017 roku i aku jest jest od nowości ale czuć, że zbliża się jego koniec. Muszę go więc wymienić i myślę o duracell extreme agm 95. Nie jestem jednak pewien czy się zmieści. Jego Wymiaryto 353 mm (Długość) x 175 mm (Szerokość) x 190 mm (Wysokość całkowita). Jak myślicie? Pozdrawiam
nie wiem czy poleciłbym AGM do naszych aut, chyba że wcześniej też miałeś AGM
drugi rok jeżdżę na agm duracella i jak na razie żadnych problemów. Ładowałem profilaktycznie może z dwa razy.