Napisał
yaniq
Termostat jest od tego, żeby utrzymywał stałą temperaturę w układzie chłodzenia i rozgranicznie go na duży i mały obieg nie ma najmniejszego znaczenia - jeśli temperatura w małym obiegu osiąga tempersturę otwarcia termostatu, to się otwiera włączając duży obieg, w którym ma za zadanie utrzymywać optymalną temperaturę poprzez większe lub mniejsze otwarcie, a więc nie za bardzo rozumiem o czym piszesz - jeszxze raz - żaden z symptomów podanych przez kolegę nie świadczy o problemach z termostatem - czas rozgrzewania silnika uzależniony jest od wielu czynników i nie da się go zunifikować, chyba, że w warunkach identycznych czynników zewnętrznych, co jest trudne do osiągnięcia - temperatura eksplloatacyjba silnika, to jest temperatura dużego obiegu cieczy chłodzącej oraz oleju, do czasu jej osiągnięcia zużycie paliwa będzie podwyższone.
ECU nie pokaże Ci błędu termostatu, jako urządzenia, ale określi problem na podstawie wskazań np. czujnika temperatury, który u Ciebie jest prawdopodobnie wadliwy, bo gdyby problem dotyczył wskaźnika, to błąd byłby inny, albo w ogóle by go nie było - ja zacząlbym od sprawdzenia czujnika temperatury odpowiadającego za wskazania zegara.