Witam. Kupiłem 1.8 "szesnastke" i zastanawiam się nad zalaniem go Valvoline racing 10w60. Pytanie moje jest o zużycie oleju w waszych. Mam przebieg 165 tyś km, czy to nie za dużo na ten olej ?
Printable View
Witam. Kupiłem 1.8 "szesnastke" i zastanawiam się nad zalaniem go Valvoline racing 10w60. Pytanie moje jest o zużycie oleju w waszych. Mam przebieg 165 tyś km, czy to nie za dużo na ten olej ?
Nie ma czegoś takiego, jak "za dużo na olej" (kochane stereotypy) - ale faktem jest, że brudny silnik, może być nadmiernie przeczyszczony przez syntetyka, przez co będzie wymagał dokręceń i uszczelnień. 10W60 to dobry olej pod względem poprawiania trwałości. Ja mam syntetyk 5W40 przy 126kkm i jak dotąd żadnych ubytków, nawet przy ostrej jeździe. W maździe natomiast licznik ma 220kkm (jako 3ci albo czwarty właściciel stawiam na min. 320 :P) i na tym samym oleju jeżdżę - też zero problemów. Ale i tak następnym razem zaleję chyba coś jak Ty do Alfki. A ponoć zużycie oleju w TSie (bo to TS jak mniemam?) potrafi być rzędu nawet 1l na 1000. Ale na ten temat niech się wypowie ktoś, komu autko faktycznie bierze olej.
Hmmm... no mi czasem zassie oleju, ale to jak dam Belli mocno popalić, góra 0,4l/1000km. I zauważyłem, że jak zaleję u mnie na max, to oleju mniej łyka, a jak mam mniej niż pół wskaźnika na bagnecie to więcej spali, dziwne... Ale to w końcu TS, trzeba wybaczyć:P Ogólnie ja lałbym olej taki jak zaleca producent, ale jak zmienisz na syntetyk to kontroluj często stan, bo może ubyć w rekordowo szybkim tempie i potem problemy. W razie czego wrócisz do półsyntetyka :)
chyba każdy TS lubi pić olej i to jest normalne :) ja co 1000km dolewam ok 0.3l i w zaleznosci od nastroju kieruje pedalem gazu ^_^
co 3tyś. 1 literek wlewam
Od wymiany już 6000 km i nic nie ubyło, a lubię pokręcić do 5000-6500rpm :P
Motul 10w40
proponuje ci wlac motula 6100 15w 50 ja leje do ts od paru lat a znajdziesz go w uk tutaj p://www.opieoils.co.uk/
moja ma 200 tys km na liczniku wlewam Jej castrola 10w40 i ani razu nie dolewam do tego interesu az do nastepnej wymiany oleju
Dzieki. No tą stronę opieoils to znam. Z tym olejem jeszcze przemyślę sprawę. Ale chyba narazie zaleję półsyntetyk a ewentualnie następnym razem syntetyk. A tak swoją drogą to nie chce mi się wierzyć, że ktoś nic nie dolewa i robi np 20 tysiecy :P jakaś bzdura.
w ciagu roku przejade okolo 12 -13 TYS I nic dolewam ,auto mam dwa lata i ani w tym ani w poprzednim nie dolewalem bo nie bylo takiej potrzeby
Odkąd kupiłem moją 155 (95 tyś km) to nie dolewałem oleju od wymiany do wymiany, mimo tego że pedał gazu prawie zawsze w podłodze. Teraz ma 133 tyś km i zaczyna troszkę tego oleju popijać. Wydaje mi się, że będzie coś ok. 0,5 - 1,0 l na 10 tyś km.
Brat śmiga 146 1,6 TS i w chwili obecnej nic nie dolewa od wymiany do wymiany (10 tyś km), a przebieg ok. 136 tyś km
Pozdrawiam
Zaświtało mi pytanko: jaka jest różnica między górną a dolną kreską na bagnecie w 1.4 TS? Np. jeśli spadnie do dolnej krechy to ile muszę dolać, żeby być pod górną?
z tego co pamiętam to jest litr miedzy min a max
Litr, więc jest to dużo.
Zauważyłem, że w oleju mam benzynę. Poprzedni gadał, że jeździł na bardzo krótkich odcinkach. Do tego rozwalony jest termostat(otwarty). W tym tygodniu bedę wymieniał termostat i olej. Mam nadzieję, że nie będzie mi przybywac benzyny :/
Na węch kolego. Dzisiaj wymieniłem termostat, więc teraz powinna odparowywać. Oczywiście całe łapy mam pokaleczone od zajebistych "sprzączek" i szarpania się. Ledwo co jedną rurę ściągłem, ciężko było ale udało się.
Olej wybrałem. Mobil 1 Super S 10w40 półsyntetyk. Jeszcze takiego nie próbowałem i zobaczę co będzie. Valvoline 10w60 odpuszczam, boję się że coś zaczęłoby się dziać :P
W sumie nie pomyślałem i masakrowałem śrubokrętem trochę.
lejcie valvoline 10 w 40.
Nie zachowałeś podstawowego bhp widocznie :P