wszystko ok
Printable View
wszystko ok
zrobienie głowicy do 2 dnich planowanie ok 50zł uszczelka pod głowice 80zł nowy płyn , + robota mi znajomy zrobił za 200 :) łaczny koszt to ok 500-600zł a moze termostat jest uszkodzony? nie otworzył czy cos? zacznij od termostatu koszt 100zł i sam go wymienisz
wszystko ok
Raczej mało prawdopodobne, żeby drugi termostat też był wadliwy. Oczywiście możesz go sprawdzić, czy się otwiera wkładając go do gorącej wody. Tak na logikę to to mi bardziej wygląda na awarię pompy płynu, niż na padniętą uszczelkę pod głowicą. No, ale na odległość trudno polemizować z mechanikiem, który badał samochód.
wszystko ok
przy braku odpowietrzenia zbiornika wody takie rzeczy też się mogą dziać.
zagrzej go na postoju do 90*C i obadaj czy otwarlo termostat i leje na chlodnice plyn do obiegu. Moze byc tak ze chlodnica nie wydala ze starosci ale moze tez byc wiele innych przyczyn np.pompa wody tak jak koledzy mowili wczesniej. Tak czy inaczej wpierw trzeba zrobic uszczelke a dopiero pozniej szukac czego to jest przyczyna
wszystko ok
wszystko ok
Twój opis wskazuje na uszczelkę pod głowicą dla pewności sprawdż korek w zbiorniczku czy jest sprawny.Choć zapach spalin w płynie jednoznacznie daje uszczelkę
wszystko ok
Jeśli dolewasz płyn to musi on gdzieś uciekać - gdzie masz wyciek - na zewnątrz, czy do oleju?
wszystko ok
Moim zdaniem zimna chłodnica przy temperaturze w głowicy na poziomie 120st C nie wskazuje na uszczelkę, a raczej na korki parowe w głowicy. Być może to z powodu niedokładnego odpowietrzenia układu i to byłoby najprostsze. Przyczyną może być też niewydolna, niedrożna chłodnica albo oryginalna pompa cieczy z plastikowym wirnikiem. Czasem się zdarza, że taki wirnik po nagrzaniu silnika ślizga się na osi nie mogąc pokonać oporu cieczy i nie dość intensywnie tłoczy płyn w układzie. Wtedy mimo sprawnego termostatu i chłodnicy ciecz zalega w głowicy nagrzewając się bardzo, aż do wrzenia - bo typowa mieszanina glikolu z wodą w stosunku 50:50 ma temp. wrzenia ok. 107st C. Przy podwyższonym ciśnieniu w układzie wrzenie płynu następuje przy ok. 110-112st C. Istnienie korków parowych w zasadzie uniemożliwia skuteczne chłodzenie silnika i zazwyczaj prowadzi do przegrzania silnika, zwłaszcza głowicy.
Dlatego nie można wykluczyć uszkodzenia uszczelki pod głowicą, zwichrowania samej głowicy etc. Ale to niestety może być efekt wtórny - skutek przegrzania głowicy.
Jeśli uszczelka puszcza spaliny do układu chłodzenia tworzy się korek gazowy który uniemożliwia prawidłowy obieg cieczy, a czasami i otwarcie termostatu - wtedy chłodnica bedzie zimna
wszystko ok
Nie chcesz, żeby tak było, ale tak jest. Uszczelka pod głowicą. Spaliny robią te wasze "korki gazowe" woda ucieka do cylindrów - standard.
wszystko ok
spróbuj zagrzać silnik do otwarcia silnika z odkreconym korkiem zbiorniczka i ewentualnie uzupełnij płyn. Objaw jak zapowietrzony układ chłodzenia. Z tym plastikowym wirnikiem slizgającym nie chce mi się wierzyć.Gdyby walneła uszczelka pod głowicą problem wystepowałby bez przerwy,od razu by płyn wywalało. Czy nie masz przypadkiem instalacji gazowej w tej alfie?
wszystko ok
wszystko ok
wszystko ok
czytam te wypowiedzi i można rozmyślać ale często jest tak że jak pada uszczelka to płyn idzie w silnik i miesza się z olejem (kawa z mlekiem) a płyn tu jest wyrzucany poza silnik więc może robi się jakieś podciśnienie w układzie chłodzenia nie wiem czy jak lejesz płyn to odkręcasz jakieś odpowietrzniki w układzie ja mam jtd i tam mam jeden odpowietrznik niestety nie wiem jak jest w TS sprawdź też może przewody może któryś jest niedokręcony lub opaska puściła i jak robi się większe ciśnienie to wyrzuca gdzieś płyn może przewody przy nagrzewnicy jeśli temp. robi się wysoka otwiera się termostat na cały układ również nagrzewnica i może tam przy ścianie grodziowej któryś wąż jest uszkodzony bądź nie dokręcony.
wszystko ok
wszystko ok
Kolega też miał podobny przypadek jak ty ale po wymianie korka od zbiorniczka płynu wszystko wrociło do normy poprostu był zapchany. Może wymień korek od zbiorniczka, to niewieki koszt a może pomoże , albo sprawdź czy twój jest ok:)
wszystko ok
wszystko ok
Korek jak jest zapchany tu nie przepuszcza zbyt dużego ciśnienia w ukladzie chłodzenia, podczas jazdy płyn chlodniczy się nagrzewa wytwarzając nadciśnienie w układzie chłodniczym dochodzącym nawet do 1 atmosfery, korek ma za zadanie przepuszczać zbyt wysokie ciśnienie par płynu chłodzącego by nie wywalało go poprzez łączenia na przewodach gumowych i nadmiarem w zbiorniczku wyrównawczym. Przewody gumowe w miarę upływu czasu tracą swoją elastyczność i dlatego z czasem pojawiają się nieszczelności ktorymi przy zwiększonym ciśnieniu płyn lubi sobie uciec:) No ale jak miałeś zapchaną chłodnicę to niema sie co dziwić zagotował sie płyn i wywaliło go przelewem w zbiorniczku wyrównawczym.
wszystko ok
Jezeli wymieniles pompe wody, termostat a uklad jest odpowietrzony to mozesz przylozyc reke do wydechu jak silnik pracuje jezeli skrapla sie woda to uszczelka pod glowica-na nia tez wskazuje ten osad w zbiorniku wiec sprawdz wszystko dobrze a jak nie to czeka ciebie wymiana...pozdrawiam
wszystko ok
A odpowietrzyłes uprawidłowo układ po zalaniu
wszystko ok
wszystko ok
wszystko ok