Witam, według was kupno AR 156 z silnikiem 1.9 JTD 115 KM będzie lepszym wyborem od 2.4 JTD 140 KM? Przy którym części i naprawa będą łagodniejsze dla kieszeni i z jaką różnicą między oboma. Która jednostka daje więcej radości z jazdy?
Printable View
Witam, według was kupno AR 156 z silnikiem 1.9 JTD 115 KM będzie lepszym wyborem od 2.4 JTD 140 KM? Przy którym części i naprawa będą łagodniejsze dla kieszeni i z jaką różnicą między oboma. Która jednostka daje więcej radości z jazdy?
To są te same silniki tylko 2.4 ma jeden cylinder więcej (tak mi mówił człowiek przy kupnie alfy)
Wydaje mi sie i ze słyszanych opini moge wnioskowac ze 1.9 jest "łagodniejszy" dla kieszeni,poczytuje tez forum o wiekszej problemowości 2.4 w osprzecie np.pompa oleju,czeście siadający dwumas,oczywiście nie można uogólniać zalezy od stanu kupionego sprzetu.Takie moje zdanie,choć przyznam szczerze że czasem żałuje że nie skusiłem sie jednak na 2.4,a miałem taki zamiar na poczatku planowania kupna Alfy
Czemu od razu zakładasz,że przytrafi się "naprawa" ? Jeśli kupisz dobry egzemplarz to dłuuugo pojeździsz,zanim będzie konieczna naprawa,niezależnie czy będzie to 1,9 czy 2,4 ;)
Części eksploatacyjne są w podobnej cenie.
Radość z jazdy więcej daje oczywiście 2,4 a przy tym dźwięk silnika dzięki pięciu garom jest bez porównania :)
Ja bym się nie zastanawiał przy kupnie ani chwili :D
http://www.youtube.com/watch?v=JgyJa...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=RNmqC...eature=related
:D
Uważam że optymalnym silnikiem do 156 ( jeśli chodzi o diesla ) to 1.9 JTDM 140 KM, natomiast rozważając starsze konstrukcje to fakt z 2,4 jeździ się lepiej no i ten dźwięk, jest jednak odrobinę droższy w utrzymaniu i ma jedną zasadniczą wadę jest strasznie ciężki co odbija się negatywnie na zawieszeniu. Ale ja i tak wybrał bym 2,4.
Witam jezeli chodzi o silnik 1,9 115km w AR156 to niestety jest cienizna.
ja w swojej niuni mam 2,4 jtd 150 KM przejechałem już 12000 km może w opłatach wychodzi więcej ale nie zastanawiał bym się ani chwili kupił bym z takim samym motorem spisuje się świetnie
Zrobiłem moją Bellą ok. 40 tyś. km i dziś nasuwa mi się poniższa konkluzja.
Wybór silnika powinien być uzależniony od umiejętności kierowcy, jak i od jego potrzeb i portfela. IMHO 1.9 JTD to zwykły gnojówkowóz, choć w porównaniu do pancerwagenów od Helmuta, o dużo ładniejszej charakterystyce i kulturze pracy (dzięki common-railowi). Natomiast 2.4 JTD to taki mały potwór: po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, Bella zrwie bardzo mocno do przodu (140KM i 300 Nm przy 1400 kg wagi), czyli masz ponad 100KM przypadających na tonę z dużym momentem obrotowym... więc się zastanów: elegancji i dostojny dupowóz, czy śliczna bestia dająca masę radości z jazdy.
Jeśli chodzi o koszt części to na pewno tańszy w utrzymaniu jest 1.9 JTD, tańsze jest też ubezpieczenie, mniejsze spalanie.
ps. jeśli wybierzesz 2.4 JTD to musisz trzymać na wodzy swoje ego i używać wyobraźni, bo autko jest sporo mocniejsze.
Pozdrawiam,
Zdecydowanie 2,4:) (oczywiście porownując silniki o tej samej liczbie zaworów na cylinder )
2,4 to sprite a 1,9 pragnienie ;)
Co za dylemat? Pewnie że 2,4 jtd. Silnik jest o wiele mocniejszy i bardziej elastyczny. Nie powiem jakie są róznice w zużyciu paliwa, ale mogę podać swoje spostrzezenia. Moja 2,4 jtd z silnikiem 140 km paliła średnio 7,2- do 7,4 l/100 km ( 60 miasto - 40 % jakaś trasa). Po cziptuningu w Vtec ma 156 koni i 386 Nm mom. obr. Średnie zużycie paliwa spadło do 7-7,2l/100km. Swoją alfą przejechałem już od nowości 146 tys km. Oleju nie bierze, koło dwumasowe ok, przeguby ok, amortyzatory suche. Rozrząd wymieniłem profilaktycznie po 80 tys km. Moja alfa do 100km/h rozpędza się w 9.5 sek a max prędkość jaką osiagnąłem na autostradzie to 240 km/h (licznikowo) a wg nawigacji było 226 km/h. Myślę, że 115 koni to trochę mało jak na samochód o sportowych inklinacjach. I jeszcze jedno, ten dżwięk silnika przy 200km/h!!! 4 cylindry nie dadzą takiego!!!
1.9 JTD 8V nie jest aż tak tragiczny jak go opisujecie.
Trzeba też mieć jaja i czasem zachować zimną krew!
Ja mam przyjemność jeśli koleś z mocniejszym silnikiem dostaje po tyłku bo nie wytrzymał napięcia:P
........
Cóż, ja mam 2,4 136kM i nie chce innego silnika jak 2,4, w przyszłości po prostu bedzie świeższa, mocniejsza odmiana, ale 2,4 oczywiście:) Poza mocą, kultura pracy- 1,9 niestety nie umywa się do 2,4 pod tym względem. A koszty jak to w dieslu- jak kupisz dobry egzemplarz, to nie odczujesz różnicy pomiędzy 1,9 a 2,4(poza opłatami oczywiście i z 0,5-1 litr paliwa na 100km). Z drugiej strony, jak masz zamiar kupic jakis tani egzemplarz, to istnieje duże prawdopodobieństwo, ze będzie zajeżdżony, a wtedy, czy to 1,9, czy 2,4- to i tak popłyniesz...
Dla mnie wybór jest prosty- chcesz pojeździć- 2,4, chcesz pooszczędzać- 1,9. Musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie do czego tego samochodu będziesz używał i na tej podstawie przede wszystkim podjąć decyzję.
Powodzenia:)