co to moze byc jak przejade z 5 km swieci sie kontrolka wtryskiwaczy
Printable View
co to moze byc jak przejade z 5 km swieci sie kontrolka wtryskiwaczy
a dzieje się coś dziwnego w pracy silnika?
własnie że chyba nie bo nic niezauwarzylem
---------- Post dodany o godzinie 16:59 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 16:55 ----------
a gdzie jest czujnik wtryskow
Na zapalenie sie tej kontrolki ma wpływ wiele czujników i wtedy gdy nie ma zauważalnej zmiany pracy silnika to najlepiej podjechać na podpięcie komputera i on powinien wskazać szwankujący czujnik, moim zdaniem może być to sonda lub czujnik temperatury przepływu powietrza
Moja pali jak smok 10 l , i czuć przepał z wydechu. Wymieniłem lambdę i zaczęła wyświetlać się ta kontrolka ,z tym że w trasie na niskich obrotach gaśnie.
Myślę o wymianie na dedykowaną sondę. Jest coś nie tak, bo stara sonda nie
świeciła się, ale była okopcona sadzą. Mechanik zalecił wymienić na lepszą
(ok. 400.-). Być może u Ciebie też jest przepał. Analiza spalin powinna to
wykazać. Ale bez paniki. Można z tym jeździć.
Na pewno spalanie masz wysokie lub wbrew pozorom bardzo niskie ale nie jest katalogowe
Analiza spalin pokazuje 8-krotne zwiększenie CO2,więc będę obstawał przy przepale.
Ponadto silnik bierze olej, przy wysokich obrotach. Stąd myślę te niedopalone cząstki
stałe na sondzie. Przydałby się filtr (przed sondą) do tych cząstek.
witam
hehe mi moja alfa 1,6boxer pali 15 litrów na setke;/ i tez nie wiem czego to przyczyna troche to boli po portwelu hehe i ostatniego czasu tez zaczeła mi sie zaswiecac kontrolka od wtryskiwaczy tlko ze auto sie wtedy muli i wogole nie chce jechac:/ czego to jest przyczyna wie ktos moze??
sprawdz sondę
a gdzie te czujniki proszę o najlepiej foto
sprawdż sondę jako pierwszą
a moze troche wody jest w układzie i dlatego sie świecą wtryski, ja miałem swiecace sie wstryski w zeszły weekend ale dolalem paliw i jest ok
Witam,
w mojej dziewczynce też zapala się "marchewa",komputer wykazał uszkodzenie sondy lambda.Jak do tej pory nic się nie dzieje z silnikiem tylko wzrosło zużycie paliwa.
[146]
U mnie Też Pali Się Marchewa kompa pokazał Błędy P0480-Cooling fan 1 /brak sygnału/Krytyczny/kontrolka włonczona//P0480 - Obwód kontroli wentylatora chłodzącego 1 - usterka* Czujnik na Chłodnicy-Rezystor Wymieniłem i Jest to samo
Odgrzebuję temat, otóż mam problem z słynną "marchewą". Od czasu do czasu zaświeca się po rozgrzaniu, raz na dłużej raz na krócej. Czasem jak dam w palnik to znika, ale to nie jest reguła. Świece ok, sonda nowa, oryginalna na pierwszy montaż NTK/NGK, wtryski wyczyszczone, nowy regulator ciśnienia paliwa, cały układ wyczyszczony, nowe przewody paliwowe, kable WN też niemal nowe (Beru), nagrzewa się do ponad 80 C a pozniej trzyma nieco poniżej, wachając się do tych 80. Niemal nowy czujnik położenia przepustnicy (EPS) Auto czasem szrpnie szczególnie na 2, czasem nie idzie jak powinna, a czasem jak burza...jakieś pomysły?
mi też się zaświecała jak po 5km silnik nie osiągńął przynajmniej 70 stopni, wtedy niższy bieg wyższe obroty rozgrzał się ponad 70 i gasła, nowy termostat i problem z głowy ale to w JTD
U mnie kontrolka zaświeca się po osiągnięciu 80 C
W Jtd te rzeczy zapalają błąd , w benzynach możliwe że nie, ale sprawdzić nic nie kosztuje , twoje uwagi są raczej nie na miejscu , widzę że masz nikłe pojęcie w tym temacie, niewiem może właśnie za mało bajek Ci czytali (np Andersena) jak byłeś mały i teraz masz ograniczone horyzonty i brak wyobraźni .
PS, Ja myślałem że Andersen zasłynął baśniami a nie bajkami......
Dobra panowie, bez spiny :P Nie mając nic innego do roboty i tak wziąłem się za te przekażniki,Odłączyłem aku na 1h wyczyściłem każdy drobnym papierem namoczonym w preparacie do styków Sonax, super efekt! Najgorzej wyglądały te 2 pod maską. Autko na początku ciężko jakoś szło, czuć było mułowatość, po 40min jazdy poprawiło się. Podczas jazdy wskazówka temperatury utrzymywała się na równo z dolną krawędzią kreski 80C. Po ponad godzinie, po zgaszeniu auta na 3min, po odpaleniu idzie jak burza, nie szarpie praktycznie wcale, i ciągnie równo aż miło. Zauważyłem że ciężej odpala, dłużej i sam "zaskok" jest jakby taki "niemrawy". Kiedyś było lepiej. Marchewa zapala się i gaśnie w przedziale ok 75 - 84 C . Czy czujnik podciśnienia w dolocie ma wpływ na marchewe?
Bzdury bzdury bzdury.Poczytaj mądralo jak sam nie wiesz ilu w JTD miało skopany termostat i nic nie zapalało się.Bo niby dlaczego by miało???Nikłe pojęcie mam?Jeśli ja mam nikłe to ty masz gigantyczne.Myślę że nie raz jeszcze tu błyśniesz swoim geniuszem technicznym.
- - - Updated - - -
Podejżany czujnik temperatury(ten od ECU)parametry czujnika:
20*C 2280-2720 Om
80*C 292-362 Om
jak wpiąć się w ten czujnik? tam są 2 czy 3 piny?...pomiar ma być na "chodzie" czy nie? Jestem trochę zielony elektryce samochodowej. To chodzi o ten z tyłu głowicy?
założyłem vernet, a wiesz że jak Ci padnie czujnik wciśnięcia sprzęgła przy pedale , to też kontrolkę zaświeci, czy w to też nie uwierzysz?
Hmmmmm chyba mnie nierozumiesz , Ecu wykrył że silnik nie może się dogrzać tj przynajmniej 70st osiągnąć , pomimo przejazdu kilku km. Wtedy zapalał kontrolkę , wystarczyło go np zagrzać na niższym biegu, wysokich obrotach wolną jazdą i gdy uzyskał już 70st. kontrolka gasła. Wymiana termostatu rozwiązała problem, bo już spokojnie nagrzewa się do 88-89st i tyle trzyma, A na Fesie pokazywał bląd związany z układem chłodzenia nie pamiętam już który
Ma, po rozgrzaniu silnika.
Róznica miedzy temperaturą silnika a temperaturą zasysanego powietrza może doprowadzic do zapalenie kontrolki awarii układu zapłonowo-wtryskowego(niedogrzany silnik) podczas jazdy nie ma zauważalnej różnicy ale przy próbie rozruchu mogą być kłopoty( najbardziej takie przekłamanie powoduje uszkodzony termostat w pozycji otwartej a w dalszej kolejności uszkodzony jeden z dwóch czujników)
Po dzisiejszej przejażdzce stwierdzam że Alfa chodzi prawie tak jak powinna. To znaczy zbiera się ładnie, praktycznie nie szarpie, teraz kopa od 2.5 tys. ma większego aniżeli wcześniej przy 3.5.tyś. Tylko czasem tak jakby oporniej sie zbiera i moment "odetkania" przy 3500 4000 jest mniej odczuwalny ( bywa że przy 5 tyś, jedzie i ciagnie jakby było 3 tys. na obrotomierzu.Dalej wyskakuje marchewa, ale na dniach się z nią mam nadzieje uporam. Co jeszcze oprócz czujnik temp i podcisnienia może psuć mi krew? :) Pozdrawiam, i dziekuję za wszystkie dotychczasowe rady i sugestie.
Jakie są pbjawy uszkodzonego czujnika podciśnienia? Występują tak samo mocno na zimnym i ciepłym?