Tak jak obiecałem przekazuję do publicznej wiadomości stanowisko FAP w rzeczowej sprawie. Oto treść pisma jakie otrzymałem.
"Odpowiadając na Pańskie pismo z dnia 29.12.2009 roku po analizie zgromadzonych informacji należy stwierdzić, że prawidłowy typ silnika zamontowanego w samochodzie ALFA ROMEO 156 o numerze nadwozia 0XXXX187 powinien mieć postać 937A5000 i moc 150 kM co jest zgodne z danymi zawartymi na tabliczce znamionowej.
W początkowym okresie produkcji samochodu ALFA ROMEO 156 o sincomie 116.886.3 montowano silniki o typie 192A5000 i mocy 140 kM.
W trakcie produkcji tej wersji samochodu dokonano zmian i dotychczasowy silnik o oznaczeniu 192A5000 zastąpiono silnikiem o oznaczeniu 937A5000.
W Katalogu Części Zamiennych informacja ta została zawarta w pozycji "Modyfikacja".
Niestety brak jest tej informacji w tablicy przy wprowadzaniu danych pojazdu.
Równocześnie pragniemy poinformować, że Pana uwagi przekazaliśmy do Dyrekcji FIAT GROUP AUTOMOBILES w Turynie w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.
Dziękujemy za kontakt i łączymy pozdrowienia.
Z poważaniem."
i tu podpisy.
Czyli jednak coś drgnęło, miejmy nadzieję że wszystko uda się wyjaśnić i w konsekwencji wyprostować.