mam obawy ze moj silnik moze sie niedogrzewac.
caly czas mam (no chyba ze stoje w korku) ok 70-75 stopni.
termostat wymienilem w sierpniu zeszlego roku.
temperatura jest prawidlowa czy za niska? w lecie jeszcze dochodzilo do 80stopni.
Printable View
mam obawy ze moj silnik moze sie niedogrzewac.
caly czas mam (no chyba ze stoje w korku) ok 70-75 stopni.
termostat wymienilem w sierpniu zeszlego roku.
temperatura jest prawidlowa czy za niska? w lecie jeszcze dochodzilo do 80stopni.
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...td_ts_i_v.html
Tutaj wszystko masz ładnie opisane jaki silnik jaka temperatura, rozwiązywanie problemów itp ;)
a jak coś to 70-75 to na moje oko, za mało bo termostat w TS powinnien otwierać się przy ~ 88 stopniach ;)
Osłona dolna silnika ma duże znaczenie dla utrzymania temperatury, bo opływajace powietrze chłodzi miske. Co do falowania obrotów to pewnie kupiłes zamiennik termostatu f-my Vernet - one mają taką przypadłość, albo nieodpowietrzyłes prZy zalewaniu układu chłodzenia.
Ja tez zalozylem Vernet-a (za glosem wiekszosci uzytkownikow tego forum) i mam taki sam problem: falujaca temperatura. Troche zaluje bo mnie to denerwuje i zastanawiam sie czy nie jest szkodliwe dla silnika. Zastanawiam sie czy jest na to jakas rada? Ponowna zmiana termostatu? Jesli tak to jakiej firmy zalozy zeby bylo ok?
przy o obecnych temperaturach ciężko jest osiągnąć przy normalnej jeździe temperaturę 90 st.
a z drugiej strony wiadomo że wskaźnikiw alfach nie należą do zbyt obiektywnych.
w mojej alfie temperatura oscyluje w granicach 75-85 st. według wskaźnika.auto grzeje bardzo dobrze i spalanie też jest ok.
czasem jest denerwujące że temperatura gwałtownie spada gdy przy wyższej prędkości wyrzuci się na luz.
to samo dzieje się gdy silnik dopiero się rozgrzewa,zanim temperatury wyrównają się w obu obiegach wskazówka podnosi się i opada.tak jest kilka razy.
jest to normalne zjawisko gdyż czujnik temperatury jest umieszczony bezpośrednio w termostacie i stąd takie wahania temperatury...
dodam że rok temu wymieniałem termostat na oryginalny i wszystko jest ok.
pozdrawiam!!!.
Witam
Od niedawna mam JTS 2.0... Wymienilem wczoraj termostat i na odcinku ok 5km alfa osiąga ok 60st. Jest to normalne że jeżdżąc po mieście z maksymalnie wlączonymi nawiewami temperatura stoi na 70st?
chlopaki benzyniak to nie diezel zeby trzymal caly czas 90 stopni. owszem termostat w benz otwiera sie w 88 stopniach badz 92 lecz zeby takie temperatury osiagnac w benzynie to trzeba takie silniki katowac nieprzecietnie lub stac caly czas w korku w 30 stopniowy upal. jak w benzyniakach macie 75 stopni lub powyzej a mniej niz 90 to jest bardzo dobrze. do tego trzeba wziasc pod uwage bledy wskaznikow i wszystko bedzie jasne.
no kolego to mnie zszokowalo teraz. bo w domu przeslizgnelo sie juz okolo 35 aut w tym pol na pol diezle pol na pol silniki benzynowe i kazdy diezel zawsze ale to zawsze jesli mial zdrowy motor i wszystko bylo ok trzymal 90 stopni rowniez moja 166 2.4jtd ktora miala termo oryginalne zreszta nawet gdzies w instrukcji to pisalo natomiast benzyniaki maja duzo nizsza prace silnika niz diezel lecz szybciej o wiele szybciej sie nagrzewaja
o to cytat znaleziony w informacjach na google 7. Temperatura pracy diesla zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie
zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej
osiągnie właściwą temp. pracę .
A ja ma 2.0 TS termo Varenta i w lato oscyluje 90-70, 90-70 później wmiarę stabilizuje się i temp. waha się 90-80 a teraz przy dojeździe do pracy 6 km i ostatnich przymrozkach temp. dochodzi do 50- 60 stopni. Na obwodnicy z Gdyni do Gdańska temp. przy temp. -18 temp niestety osiągała poziom około 55 stopni
Nie wiem skąd takie kategoryczne stwierdzenia o temperaturze pracy diesla skoro w jtd konstruktorzy założyli bardzo niskie temperatury otwarcia termostatu:
Fabrycznie montowane w AR156 termostaty miały następujące charakterystyki
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2009/05/13.jpg
i utrzymywały temperaturę pracy silnika JTD rzędu 83-86C. W porównaniu z TDI VW to bardzo mało bo tam termostat otwiera się prawie przy 100C
u mnie w bravo 1.9 jtd 105 trzyma zawsze 90 st., czy cieplo czy zimno, natomiast w alfie mam maksymalnie 60-65 stopni wedlug zegara, jakbym nie jechal ;/ czyli niby nie dobrze, ale spalanie okej, dmucha cieplem dobrze a na kompie pokazuje temp 87 st.
i tym samy ten oto kolega udowodnił wam i utwierdził jeszcze bardziej ze mam racje. natomiast wyszło teraz z worka że piszecie o temperaturach jakie pokazują wam zegary. a wiadomo w alfie o prawidłowości wskazywania zegarów możemy zapomnieć. temperatura pracy każdego diezla czy to td czy d czy tdi czy jtd ma wynosić w granicach 90 stopni.
to i ja dorzucę ciekawostkę , w Stilo JTD zarówno 115CV jak i 140CV , temp także utrzymuje się w granicach 90stC