Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: temperatura pracy silnika

  1. #1
    eMSi_113
    Gość

    Domyślnie temperatura pracy silnika

    mam obawy ze moj silnik moze sie niedogrzewac.

    caly czas mam (no chyba ze stoje w korku) ok 70-75 stopni.
    termostat wymienilem w sierpniu zeszlego roku.


    temperatura jest prawidlowa czy za niska? w lecie jeszcze dochodzilo do 80stopni.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...td_ts_i_v.html

    Tutaj wszystko masz ładnie opisane jaki silnik jaka temperatura, rozwiązywanie problemów itp

    a jak coś to 70-75 to na moje oko, za mało bo termostat w TS powinnien otwierać się przy ~ 88 stopniach
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  3. #3
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał Izane Zobacz post
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...td_ts_i_v.html

    Tutaj wszystko masz ładnie opisane jaki silnik jaka temperatura, rozwiązywanie problemów itp

    a jak coś to 70-75 to na moje oko, za mało bo termostat w TS powinnien otwierać się przy ~ 88 stopniach
    z drugiej strony duzo zależy od tego ile jeżdzisz. jeśli to są krókie odcinki to nie ma szans zeby sie dogrzał do 90 stopni - zwłaszcza jak jest tak zimno jak teraz.

    masz osłone pod silnikiem?

  4. #4
    elvis_biker
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    z drugiej strony duzo zależy od tego ile jeżdzisz. jeśli to są krókie odcinki to nie ma szans zeby sie dogrzał do 90 stopni - zwłaszcza jak jest tak zimno jak teraz.

    masz osłonę pod silnikiem?
    Jakie znaczenie ma osłona silnika? ja mam problem bo temperatura wariuje mi 70-90 90-70 70-90 i tak cały czas, termostat i czujnik temperatury mam ok.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,619

    Domyślnie

    Osłona dolna silnika ma duże znaczenie dla utrzymania temperatury, bo opływajace powietrze chłodzi miske. Co do falowania obrotów to pewnie kupiłes zamiennik termostatu f-my Vernet - one mają taką przypadłość, albo nieodpowietrzyłes prZy zalewaniu układu chłodzenia.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Kasper
    Gość

    Domyślnie

    Ja tez zalozylem Vernet-a (za glosem wiekszosci uzytkownikow tego forum) i mam taki sam problem: falujaca temperatura. Troche zaluje bo mnie to denerwuje i zastanawiam sie czy nie jest szkodliwe dla silnika. Zastanawiam sie czy jest na to jakas rada? Ponowna zmiana termostatu? Jesli tak to jakiej firmy zalozy zeby bylo ok?

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    przy o obecnych temperaturach ciężko jest osiągnąć przy normalnej jeździe temperaturę 90 st.
    a z drugiej strony wiadomo że wskaźnikiw alfach nie należą do zbyt obiektywnych.

    w mojej alfie temperatura oscyluje w granicach 75-85 st. według wskaźnika.auto grzeje bardzo dobrze i spalanie też jest ok.

    czasem jest denerwujące że temperatura gwałtownie spada gdy przy wyższej prędkości wyrzuci się na luz.

    to samo dzieje się gdy silnik dopiero się rozgrzewa,zanim temperatury wyrównają się w obu obiegach wskazówka podnosi się i opada.tak jest kilka razy.

    jest to normalne zjawisko gdyż czujnik temperatury jest umieszczony bezpośrednio w termostacie i stąd takie wahania temperatury...

    dodam że rok temu wymieniałem termostat na oryginalny i wszystko jest ok.

    pozdrawiam!!!.


    moja druga ulubienica...

  8. #8
    pc114
    Gość

    Domyślnie

    Witam

    Od niedawna mam JTS 2.0... Wymienilem wczoraj termostat i na odcinku ok 5km alfa osiąga ok 60st. Jest to normalne że jeżdżąc po mieście z maksymalnie wlączonymi nawiewami temperatura stoi na 70st?

  9. #9
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    chlopaki benzyniak to nie diezel zeby trzymal caly czas 90 stopni. owszem termostat w benz otwiera sie w 88 stopniach badz 92 lecz zeby takie temperatury osiagnac w benzynie to trzeba takie silniki katowac nieprzecietnie lub stac caly czas w korku w 30 stopniowy upal. jak w benzyniakach macie 75 stopni lub powyzej a mniej niz 90 to jest bardzo dobrze. do tego trzeba wziasc pod uwage bledy wskaznikow i wszystko bedzie jasne.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał pc114 Zobacz post
    Witam

    Od niedawna mam JTS 2.0... Wymienilem wczoraj termostat i na odcinku ok 5km alfa osiąga ok 60st. Jest to normalne że jeżdżąc po mieście z maksymalnie wlączonymi nawiewami temperatura stoi na 70st?
    Ogrzewając kabinę zabierasz silnikowi ciepło.
    Ja zanim nie rozgrzeje silnika do tych powiedzmy 75-80st w ogóle nie włączam nawiewów.
    Przy minus 8-9st mrozu w szczecinie, rozgrzewam silnik do momentu włączenia termostatu Behra(88st) w około 6 kilometrów jednostajnej jazdy

Podobne wątki

  1. [GTV] temperatura pracy silnika, czujnik temperatury
    Utworzone przez punkt w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 22-02-2016, 21:55
  2. Olej a temperatura pracy silnika
    Utworzone przez Luktoja w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-03-2013, 15:39
  3. [159] Temperatura pracy silnika
    Utworzone przez KuASY w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-12-2012, 11:21
  4. Ssanie i temperatura pracy JTD
    Utworzone przez RobertWroc w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-12-2011, 17:07
  5. wysoka temperatura vs brak pracy wentylatora
    Utworzone przez sawekS8ie w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-04-2009, 18:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory