Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Ssanie i temperatura pracy JTD

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie Ssanie i temperatura pracy JTD

    Witam,
    Ciągle się uczę diesla, dzięki Wam już nawet umiem jakoś tym wynalazkiem jeździć, jednak ostatnio pojawiły się dodatkowe zagadnienia które mnie zastanowiły
    Cze w dieslu jest coś takiego jak ssanie?
    Po uruchomieniu mam od razu ok 700obr/min nie powinno być czasem więcej a po rozgrzaniu spaść?

    Jak szybko nagrzewa się diesel?
    Po przejechaniu ok 10 km po mieście , w tym troszkę korków osiąga temp ok 80 st, po ok 5 km mam lekko ponad 50st
    Temperatury z wczoraj, temperatura na zewnątrz, wg termometru 7stC
    Czy to jest prawidłowe czy termostat do wymiany? To ma w ogóle termostat?

    i nie śmiać się proszę
    Ostatnio edytowane przez RobertWroc ; 11-11-2011 o 10:19

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa.....
    Postów
    71

    Domyślnie

    Odpowiem na drugie pytanie :

    Temp. otwarcia w naszych 2,4 jtd to 88 st.c , a szybkosc wzrastania tej tem. zalezy od temp. na zewnatrz w lecie wystarczy 2 km, a teraz po 10 powinienes juz napewno miec maks. czyli 88. Moim zdaniem 5 km to dosc tez duzo i ja zwykle na obecnie nowym termostacie mam juz te 88 st, rozumiem ze te 50 stopni miales niedawno jak jeszcze nie bylo zimno ?

    jezeli tak to moim zdaniem termostat do wymiany -koszt ok 100 zł wymiana bardzo prosta, a korzysci dla silnika wiele

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    stan z wczoraj, czyli temp ok 7 st na zewnątrz....
    czyli po niedzieli nowy termostat.
    dzięki

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Po pierwsze podlacz pod kompa bo wskazania licznika nie musza byc prawda.
    Jechodzi o "ssanie" to w dieslu to troche inaczej brzebiega niz w benzynie. Jak powinno byc dobrze to powiedza uzytkownicy ale jezeli kultura jest zachowana to bedzie dobrze.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    2.4 sie bardzo dlugo nagrzewa zimą i przy tym kosmicznie duzo pali - taki urok tego silnika...

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    gdzie za 100 można kupić dobry termostat, ja za swój dałem około 300 i po 10km ma dopiero osiągniętą temperaturę pracy, a jak jadę spokojniej to nawet po 15km.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar szykaz
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    159
    Postów
    292

    Domyślnie

    Podłącz pod kompa, wskaźniki przekłamują, u mnie jak sprawdzałem na zimnym, temp. cieczy chłodzącej wynosiła na kompie już 65st. natomiast wskazówka dopiero co drgnęła. Po nagrzaniu wskaźnik potrafił oszukiwać o ok. 7-8stopni. Więc także polecam kompa, tym bardziej, że termostat 100zzł nie kosztuje, chyba że jakiś paść, albo do T.S.
    Jestem Szymon, mam 28 lat i jestem Alfaholikiem.

    Moje Belle:
    obecna - 159FL SW 1.9 JTDm 16v '09: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...wsza_159_.html
    była - 156FL SW 1.9 JTDm 16v '04: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...lbiciela_.html
    była - 156 Sedan 2.5 V6 24V '00: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._v6_busso.html
    była - 156FL Sedan 1.9 JTDm 16v '03: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...an_matiuk.html

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar tomasz switala
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    piła
    Auto
    alfa 156 2,4jtd
    Postów
    1,175

    Domyślnie

    do 136KM kosztuje troche ponad 100zl a jezeli chodzi o obroty to one nigdy nie sa wyzsze ja przy odpaleniu mam 800 czy cieply czy zimny i tak musi byc

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    to jest jeszcze nic zobaczysz jak bedzie - 24 tak jak w zeszłym roku ... to dopiero ciężko go zagrzać ja w tym roku planuje jakoś zakryć chłodnicę żeby szybciej temp chwycił albo zamontować grałkę przed nagrzewnicą.

    Co do pytań to w naszym dieselku nie ma ssania. Odpalasz i nie ma różnicy czy ciepły czy zimny. CO do szybkości zagrzewania silnika to mam tak samo. W ogóle jak jeździsz tak 80 km/h to temp jest jakaś kreskę poniżej oczekiwanego poziomu. W dieselu to norma ( w poprzednim też tak miałem w zimę temp w ciągłej jeździe bez użycie turbinki spadała)

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    odnośnie termostatu, to na forum jest wystarczająca baza wiedzy na pół dnia czytania.
    U mnie 80st było na drugiej kresce, a 90st było na wskaźnikowej 90-tce.

    Jak kupisz termostat za 90zł z wyższą temp. jego otwarcia, to będziesz jeździł na załączonych wentylatorach, a w dużych upałach/korkach samochód będzie się przegrzewał.

    Co do szybkości nagrzewania, to zależy od stylu jazdy i utrzymywania obrotów. Ja na zimno jeździłem do 2000obr, jak wskazówka się podniesie (czyli masz już 60-65st) można spokojnie zwiększać obroty (2000-2600) i wówczas samochód w miarę szybko rozgrzejesz. Druga kreska (80st) możesz już kręcić pow 3000obr

Podobne wątki

  1. [GTV] temperatura pracy silnika, czujnik temperatury
    Utworzone przez punkt w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 22-02-2016, 21:55
  2. Olej a temperatura pracy silnika
    Utworzone przez Luktoja w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-03-2013, 15:39
  3. [159] Temperatura pracy silnika
    Utworzone przez KuASY w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-12-2012, 11:21
  4. temperatura pracy silnika
    Utworzone przez eMSi_113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 30-01-2010, 21:23
  5. wysoka temperatura vs brak pracy wentylatora
    Utworzone przez sawekS8ie w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-04-2009, 18:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory