Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Temperatura pracy silnika

  1. #1
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie Temperatura pracy silnika

    Mam pytanie do użytkowników z FEs'em.
    Ponieważ mój stary termostat jeszcze oryginał nie trzymał temp(wskaźnik opadał)
    Wymieniłem na oryginał temp otwarcia 88*C
    I teraz pytanie, ponieważ po podłączeniu pod fes temp. na jałowych obr. przy temp zewnętrznej 10*C, fes pokazuje 84-88*C [nie przekracza 90*C jak jest 88*C momentalnie zbija do 84-85*C] (wskaźnik oczywiście 90*C cały czas) ogrzewanie wył.
    Jeśli włączę ogrzewanie 25*C oraz nadmuch na full temp według fesa spada do 74*C min, oczywiście wskaźnik wtedy opuszcza się z 90*C.
    I teraz pytanie, czy tak ma być? Czy znowu muszę wymieniać termostat? Moim zdaniem winna jest temp otwarcia termostatu tj. 88*C.
    Czy są inne termostaty które mają wyższą temp. otwarcia?
    Nie wiem co mam robić, czy wysyłać termostat na gwarancje? Oczywiście dostanę taki sam 88*C otwarcia.
    Generalnie wskaźnik pokazuje cuda, fes 78*C a wskaźnik 90*C , dopiero jak spadnie w fes poniżej 78*C wskaźnik przestaje pokazywać 90*C.
    Proszę o pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Sporo czytałem i też swoje wiem: auto ma prawo się tak wychłodzić jeśli jest milion stopni na minusie. Przy takich temperaturach jak są teraz- wskazówka ma stać na 90* i kropka.

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Czyli, mam rozumieć że miałem sporego pecha i nowy termostat okazał się niesprawny?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,594

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Sporo czytałem i też swoje wiem: auto ma prawo się tak wychłodzić jeśli jest milion stopni na minusie. Przy takich temperaturach jak są teraz- wskazówka ma stać na 90* i kropka.
    Nie wiem czy się mogę zgodzić. Zeszłej zimy robiłem eksperymenty z FESem przy ok +8st C i zaobserwowałem że na wolnych obrotach temperatura spada do jakiś 83st C. Wskazówka jednak ciągle pokazuje 90C.
    Zdecysowalem się wymienić termostat bo stwierdziłem że może coś z nim jest nie tak. Po jakims czasie sprawdzalem na nowym(Wahler) i jest tak samo.
    Po dodaniu gazu za chwile jest 90C i trzyma, sprawe olewam po konsultacjach z paroma osobami i mechanikami uznaję że tak ma być.

    Do KuASY - temat o termostacie i innych z tym związanych sprawach już był, po co otwierasz nowy?

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    temat o termostacie i innych z tym związanych sprawach już był, po co otwierasz nowy?
    Bo nie chodzi o sam termostat, tylko o temp. silnika i okłamanie wskaźnika.
    Ostatnio edytowane przez KuASY ; 30-11-2012 o 20:08

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Jestem po wymianie termostatu kolejnego....i znowu to samo. nagrzanie do 90C, po chwili termostat puścił duży obieg, i wskazówka opada :/
    wąż cały czas ciepły.
    Znowu padnięty termostat? Drugi raz!?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Łukasz.L.
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    159 JTDm 1.9 16V
    Postów
    269

    Domyślnie

    Też sobie to pytanie zadaje. Ale narazie nie zmieniam p.dole! To gówno co rok będę zmieniał?
    Pozdrawiam serdecznie

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Ja również zostawiam, brak mi słów. i takie cyrki na oryginale!
    Jestem ciekaw jak na innych termostatach to wygląda po podłączeniu kompa.
    Obstawiam że mają wyższe temp otwarcia niż oryginał tj. 88*C
    Tylko dlaczego po otwarciu termostatu wąż na duży obieg jest cały czas ciepły/letni? Nie powinien po chwili być zimny?

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    Cytat Napisał KuASY Zobacz post
    Tylko dlaczego po otwarciu termostatu wąż na duży obieg jest cały czas ciepły/letni? Nie powinien po chwili być zimny?
    Jak ma być zimny? Przecież po otwarciu termostatu cały płyn z obu obiegów miesza się tzn całość ma kilkadziesiąt stopni. Gdy termostat znowu się zamknie odcina duży obieg i płyn w zakresie tego obiegu nie krąży. W temp. -40 po kilku minutach będzie zimny ale w temp obecnie panujących potrzebuje trochę czasu żeby się oziębić do kilku stopni

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    W takim razie, jak wytłumaczyć opadanie wskaźnika po wł. ogrzewania w samochodzie? 25C 3kreski nawiewu(bez klimy)

Podobne wątki

  1. [GTV] temperatura pracy silnika, czujnik temperatury
    Utworzone przez punkt w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 22-02-2016, 21:55
  2. Olej a temperatura pracy silnika
    Utworzone przez Luktoja w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-03-2013, 15:39
  3. Ssanie i temperatura pracy JTD
    Utworzone przez RobertWroc w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-12-2011, 17:07
  4. temperatura pracy silnika
    Utworzone przez eMSi_113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 30-01-2010, 21:23
  5. wysoka temperatura vs brak pracy wentylatora
    Utworzone przez sawekS8ie w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-04-2009, 18:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory