zaopatrzylem sie w skladane lusterka i odpowiedni przelacznik teraz pytanie czy bedzie instalacja w drzwiach czy trzeba bedzie kombinowac fabrycznie auto nie mialo el skladanych lusterek
Printable View
zaopatrzylem sie w skladane lusterka i odpowiedni przelacznik teraz pytanie czy bedzie instalacja w drzwiach czy trzeba bedzie kombinowac fabrycznie auto nie mialo el skladanych lusterek
Witam, sory, że nie odpisywałem na PW ale nie miałem czasu, a teraz wiedzę, że założyłeś już temat więc udziele się tutaj. Z tego co widziałem u siebie w drzwiach to przy lusterkach po wyjęciu osłony od środka widać jedną wolną kostkę najprawdopodobniej jest ona odpowiedzialna za składane lusterka więc instalacja już chyba jest. Ile dałeś za lusterka i gdzie?
Niestety nie pomogę Ci w tym temacie, natomiast chętnie skorzystałbym z jakiegoś tutoriala jak uda Ci się to zrobić, bo chętnie bym coś takiego widział u siebie :) Sam o tym myślałem swego czasu, ale na myśleniu się skończyło :D
lusterka znalazlem na allegro gosc chcial 350+przesylka udalo mi sie utargowac na 280 za calosc nie wiem czy to duzo czy malo ale czes kosztow pokryje sprzedaz moich lusterek najlepsze jest to ze kupilem w kolorze czyli odpada lakierowanie mam nadzieje ze nie beda sie bardzo roznily dzieki za odpowiedz mam nadzieje ze instalacja jest tak jak piszesz jak zrobie to napewno opisze co i jak ale narazie troche za zimno :/ teraz pozostalo mi poszukac na forum jak je zdemontowac i wymienic przelacznik...
Demontaż lusterek jest banalny (u siebie już obydwa musiałem wymienić).
Po kolei:
- zdejmujesz plastikową zaślepkę z przodu szyby bocznej - palcami, jest na wcisk,
- pod zaślepką znajdziesz trzy śruby inbusowe (8 albo 10, nie pamiętam teraz),
- odkręcasz śruby (trzeba ostrożnie, szczególnie tę najdalszą bo jest szansa wrzucić ją niechcący za boczek drzwi), oczywiście lepiej zawczasu opuścić szybę i przy ostatniej śrubie przytrzymać lusterko żeby nie opadło bo może porysować lakier,
- wyciągasz kable zza boczka drzwi, wypinasz kostki starego wpinasz nowe można przykręcać.
Przy okazji potwierdzam, też miałem dodtakową kostkę (w serii mam składane ręcznie).
Co do przełącznika, nie pomogę bezpośrednio, ale bodajże w dziale "zrób to sam" jest temat o naprawie przełącznika szyb, tam znajdziesz przynajmniej opis jak zdemontować przełącznik zespolony z podłokietnika w drzwiach.
ameryka:) dzieki wielkie za opis i nadzieje ze ta wtyczka tam bedzie:)))
Witam odnosnie tego co napisał Dawid166,plastikowa zaslepka z przodu bocznej szyby u mnie jest niestety przykręcona na wkręt krzyzakowy tak ze radzę dokładnie się przyjzec w momęcie demontazu.i to jest fabryczne umocowanie.
pytanie do tych co maja ten wynalazek skladacie lusterka recznie guzikiem przed wyjsciem z auta czy skladaja sie wam same po kliknieciu centralnego zamka???
:) no dobra zrobilem sprawa banalnie prosta az smieszna:) scorpion nie roznily sie kolorem odcien ten sam
a dla zainteresowanych:
wyciagamy z raczki w drzwiach gumowe dno za pomoca plaskiego wkretaka pod nim znajduja sie dwa wkrety gwiazdki odkrecamy i wyciagamy caly panel sterowania szybami i lusterkami odpinamy dwie wtyczki i mamy calosc w rekach wyciagamy stary sterownik lusterek wypychajac go od dolu wstawiamy nowy podpinamy wtyczki i wszystko skrecamy sprawa sterowania zalatwiona nastepnie odkrecamy plastikowa oslonke lusterka od wewnatrz jest na jeden wkret po odkreceniu ukazuje na m sie kostka z kablami oraz wkrety wlasciwe lusterka 2 widoczne a jedno w dolnym rogu pod plastikowa okraglą zaslepką rozpinami kostke wszystko jest kolorami nie idzie sie pomylic przy skladaniu wyciagamy stare lusterko wstawiamy nowe skrecamy spinamy analogicznie robimy z drugiej strony i mozemy sie cieszyc:)
jedyna bolaczka to ta ze nie skladaja sie automatycznie po zamknieciu centralnego trzeba to robic guziczkiem przed zagaszeniem samochodu
Panowie odgrzeje troszke kotleta ale mam szatański plan.
Chciałym zamontować sobie takie lusterka w swojej belli...
Mam okazję kupic zestaw (lusterka + włącznik) tyle tylko ,że śa w innym kolorze nim moje auto...
Czy da rade przełożyć "bebechy" z lusterek składanych elektrycznie do obudów które posiadam obecnie( składane ręcznie) i czy ktoś to robił?
Czy to skomplikowana operacja i czy lepiej szukać pod kolor... I po czym poznać że lusterka są składane elektrycznie? Z tego co wyczytałem standardowe mają 2 kostki a składane posiadaja 3 kostki... Proszę o wasze przemyślenia bo narazie ten mikro projekt jest w fazie planowania:):rolleyes:
na pewno sie da :) ale w alfie tego jeszcze nie robiłem ( w clio tak) zazwyczaj jest wszystko plug and play. A jeśli chodzi o składanie lusterek to ja bym sie jeszcze pokusił o przekaźniczek co by sterował nimi po zamknięciu i otwarciu centralnego. Wystarczył by przekaźnik który puszcza napięcie po dostaniu sygnału i wtedy rozdwajasz kabelek od kierunków puszczasz na przekaxnik z przekaxnika na lusterka i tak przy zamykaniu i otwieraniu lusterka będa sobie chodziły :d
Ja zmieniałem zwykłe lusterka na składane mimo kupna pod kolor (sprzedający miał inne kryteria oceny stanu wizualnego niż ja). Problemów z tym większych nie ma, ale trochę trzeba podłubać. Opis demontażu lusterka już masz a reszta sama pójdzie, bo wszystko jest na większym/mniejszym widoku :).
dzięki za info. Szukam lusterek pod kolor bo blu odissea to popularny kolor w 166. Raiden a ile placiles za taki komplet?
O ile dobrze pamiętam to dwie stówki z przesyłką.
To znośnie:) A upewnij mnie tylko , że składane elektrycznie posiadają 3 kostki to będzie mi łatwiej szukać...
Swoja drogą najlepiej jest kupić od kogoś kto nawet nie wie co w tych lusterkach się kryje:) Na allegro jest sporry rozstzał cen...
Namierzyłem już jeden zestaw ale koles woła 130 pln od lusterka... Do tego włacznik 36... cała impreza daje nam koło 300... hmmmm
Witam jezeli chodzi o lusterko od strony kierowcy to ono musi mieć 4 kostki przyłączeniowe a nie 3.
Z tego co pamiętam jest kostka od sterowania, kostka od termometru (od strony kierowcy) i kostka od składania.
A może rozejrzyj się za anglikami? Z tego co oglądałem mojego anglika (co go nabyłem na przeszczepy) to różnica była tylko taka, że w prawym był termometr i sama tafla lusterka była z tym "paskiem" zmniejszającym martwe pole. I taflę i termometr można bez problemu przełożyć do lewego.
Edit: żeby nie być gołosłownym:
Załącznik 49833
czarna wtyczka (3 piny: szary, granatowy, zielony) - ustawienia zwierciadła
biała wtyczka (2 piny: różowy, zielono-biały) - składanie lusterka
niebieska wtyczka - nie ma na zdjęciu (2 piny) - termometr
Ten u góry to mechanizm ustawiania zwierciadełka, ten na dole to silniczek od składania lusterka.
Edit2: O, pardon, przecież jest jeszcze czwarta wtyczka - podgrzewanie lusterka :).
Dzięki yppzef za foto bo barrrddzo mi rozjaśniło umysł... Patrząc na ten mechanizm to musi się dac to wsadzic do moich lusterek, więc śmiało mogę kupic jakies angliki i przełożyc to do mojej alfki...
probowal ktos w koncu podłączyc te lusterka pod centralny??
Dzis montowalem u siebie te lusterka i potwierdzam , ze wszystko jest ok. bebechy smialo mozna przekladac z jednych lusterek do innych. Patent na wyjecie wkladu mikell0 sie sprawdzil.
najgorzej tylko jak torxy nie chcą puscic, wtedy jest problem
z anglika tez wszystko pasuje bo sam przekładałem
A po założeniu tych silniczków da się ręcznie złożyć te lusterka, czy tylko i wyłącznie trzeba guzikiem...
Nie zamierzam oczywiscie robic tego ręcznie ale wiecie jak to jest na myjniach itp. albo jak komuś auto porzycze i nie będzie umiał ich rozłożyc elektrycznie tylko ręcznie będzie próbował...
u mnie bez problemu sie recznie zlozą
Ja też dziś sobie przełożyłem elektrycznie składane lusterka, całość operacji zajęło mi 45 min, nie trzeba kupować całych lusterek w kolorze, przekładka środka nie stanowi żadnego problemu. Torxy polecam zapuścić dzień wcześniej WD40.