wentylator przy chłodnicy się nie załącza nawet jak włącze klime po podpięciu na krótko do aku. kręci ma ktoś jakiś pomysł ?? z góry dziękuje :)
Printable View
wentylator przy chłodnicy się nie załącza nawet jak włącze klime po podpięciu na krótko do aku. kręci ma ktoś jakiś pomysł ?? z góry dziękuje :)
opornik wentylatora
Jak upalony to nawiń sobie z drutu oporowego od piekarnika - dobierzesz sobie obroty przy okazji i dłużej wytrzymuję niż oryginalny ;-).
w którym miejscu jest ten opornik i jak go nawinąć??
na chłodnicy, zakręcony ma dwa wkręty
j/w - a jak nawinąć - jak drut w okół walca ;-) - mi wystarczyły 4 zwoje i śmiga pięknie, a jak nie chcesz się bawić (bo trzeba zaciskać,a nie lutować!) to kup nowy.
jaką musi mieć rezystancje ten opornik
Nie pamietam z głowy jaką ma rezystancje, ale do silnika jtd jest inna niż do TS. Jak go wyjmiesz to na nim to pisze. Kupiłem taki nowy w autosklepie24.
http://www.unto.pl/opornik-wentylato...meo-p-345.html - tu też szukałem jak kupowałem, ale kupiłem taniej w autosklep24.pl
Mozliwe takze ze wysunal sie albo zasniedzial jeden z kabli do przekaznikow kolo akumulatora
Zrób test czy działa wentylator - odepnij wtyczke z czujnika temperatury na termostacie. Powinien wentylator ruszyc z 2 biegu.
Mi się też spalił, zamówiłem w sklepie elektronicznym najmocniejszy opornik 0,22 ohma 50W za 15zł. Niestety nie zmieścił się w miejscu oryginalnego więc przykręciłem go na zewnątrz uchwytu i połączyłem 2 kabelkami (z końcówkami żeńskimi) z oryginalnymi wyjściami bez lutowania bo lut albo pęknie albo się stopi.
Na obudowie oryginalnego jest napisane 0,23 ohma.
Jak chcesz dopasować idealnie moc opornika to zmierz oporność wentylatora i oblicz:
Moc opornika > [ 14V / (oporność wentylatora + oporność opornika)]
Maksymalną moc jaką przepuści opornik 50W to:
14V/0,22= 63,63W
Wystarczy że oporność wentylatora wynosi 0,06 ohma i opornik się nie spali:
14V / (0,06 + 0,22) = 50W
oczywiście oporność wentylatora jest dużo większa niż 0,06 bo jak by było inaczej to alfik by odleciał na drugim wentylatora biegu:
14V / 0,06 = 233W!!!!
Kupiłem taki mocny żeby mieć pewność że się już nigdy nie spali.
Oryginalny opornik wentylatora ma także termik, który powinien się spalić w przypadku jak opornik za mocno się rozgrzeje, u mnie stopił się plastik a termik nie. Do tak mocnego opornika nie potrzeba żadnego termika ponieważ jest wyposażony w radiator (obudowany aluminium odprowadzającym ciepło).
Nie polecam fabrycznych oporników to przestarzała technologia ani drutów które będą się grzały i mogą zapalić plastik.
Kolega sie już uporał z tym wentylatorem, bo nic nie melduje?
ale mi się to teraz przyda :) bo myłem silnik i go zalałem i amen spalił się i teraz muszę co wymyślić a ten post mi się przyda :)
Witam - podepnę się do tematu
Dzisiaj w mojej 156 stało się coś takiego - jadę sobie temperatura na wskaźniku przekroczyła 90 i nagle na wyświetlaczu "engine faulure go to dealer... itd.) wystraszyłem się jak cholera zjechałem na parking i zauważyłem ze wentylator się nie włączył, włączyłem klimę, wentylator się włączył, temperatura spadła, kontrolka zgasła
Ojjj koledzy pełen jestem strachu :-) zważywszy na to ze mam zaplanowany wyjazd na majowy wekend.
Dodam że jakiś czas temu wymieniłem rezystor
POMOCY
u mnie jednak opornik pozdrawiam :)
Ogarnąłem temat - wymieniłem termostat - i wszystkie problemy minęły
(tfu tfu żeby nie przechwalić :-)