Tak jak w temacie.Bardzo awaryjna?Fajna sprawa z tą skrzynią czy omijać szerokim łukiem?Pytam ponieważ mam okazję kupić Alfe 147 2.0 z tą właśnie skrzynią.Z góry dzięki za jakiekolwiek informacje.
Printable View
Tak jak w temacie.Bardzo awaryjna?Fajna sprawa z tą skrzynią czy omijać szerokim łukiem?Pytam ponieważ mam okazję kupić Alfe 147 2.0 z tą właśnie skrzynią.Z góry dzięki za jakiekolwiek informacje.
Może ktoś kto ma będzie innego zdania. ale odradzam, gdyż ma się co psuć a naprawa może być droższa niż wartość samochodu.
niestety selespeed to rozwiazanie podwyzszonego ryzyka. chyba lepiej sie nim nie interesowac.
Zauważcie że z reguły wypowiadają się Szanowni klubowicze którzy selespeedem nie jeździli :) Ja jeżdżę, cieszę się jazdą i na manuala nie zamienię.
Podstawa to przed zakupem dobrze sprawdzić (examiner), potem dbać (wszystko ładnie opisane w instrukcji). Wrażenia z jazdy - niezapomniane. Pozdrawiam.
Ja również selespeedem nie jeździłem ale pytanie jest czy dla korzyści z automatu warto ryzykować? Stosunkowo niewiele ich na forum a problemów sporo. A z postów wynika że problem jest nie tyle z kasą na naprawę ale z fachowcami. Drugie to sam selespeed, to nie typowy prawie bezobsługowy automat tylko proteza (z folmuły 1, łał....) mieszająca lewarkiem. Zmiana biegów z opinii użytkowników też rewelacyjnie płynna nie jest (chyba że to przypadki złej kalibracji)
Slider2002 ładnie to ujął "rozwiązanie podwyższonego ryzyka"
Do rozwagi przez potencjalnego kupca, ale uwagi "malkontentów" też często są przydatne.
A ja bym chetnie takim autkiem pojezdził.
Kupiłem 2 dni temu 147 z 2 litrowym silnikiem i przekładnią Selespeed:) Co tu dużo pisać...po prostu bajka!!!!Świetna zmiana biegów i bardzo płynna przede wszystkim.Jestem bardzo zadowolony!!!Pozdrawiam
Selespeed to skrzynia z normlanym suchym sprzęgłem i aktywatorem hydraulicznym. Podobne rozwiązanie jest w VW Lupo i w Smarcie. Umiejętna obsługa, kalibracja raz w roku i nic się nie powinno dziać. Zapytaj uzytkownika ozzy o wrazenia z eksploatacji, bo tez długo jezdzi juz Selespeedem.
Niegdyś zrobiłem kilka dobrych tysięcy AR 147 z ową skrzynią. Abstrahując nawet od jej ryzykownej awaryjności, zdecydowanie nie warto...
Zaintrygowały mnie słowa kolegi jpok: "Wrażenia z jazdy - niezapomniane".
W jakim sensie? Chyba wyłącznie dlatego, że jest wygodniej, jak to w automacie.
Selespeed ma naprawdę irytująco przymuloną charakterystykę działania.
Zdecydowanie polecam chwilę za kierownicą samochodu z ową skrzynią oraz jego odpowiednikiem z manualem. To przecież niebo a ziemia!
Nie wiem jak się jeżdzi 2 TS w manualu ale selespeedem jest rewelacyjnie.
Jak szukałem 147 to ogłoszenia z selespeedem omijałem ,dość przypadkiem wyświetliła mi się 147 z tą właśnie skrzynią.Pojechałem obejżałem /jazda próbna jako pasażer/ no i kupiłem.Właściwie gdyby poczytać opinie to powinienem omijać 2 TS bo najbardziej awaryjny ,selespeeda bo drogie koszty napraw ale co tam pożyjemy zobaczymy.
Najbardziej zadowolona jest moja małżonka wsadzi Maxa na fotelik i rura na maxa.
Ps.W dziale zrób to sam umieściłem kopię porad o selespeedzie z forum147 warto poczytać.
Nie narzekam. Poza tym że miałem małą awarię i nie akceptowała III IV V to nie miałem z nią problemów. Koszt naprawy był żaden, czujnik za 20 pln i alfadiag z pomocą bubu321 rozwiązało defekt. Jazda wyśmienita, zmiana biegów, jeśli ktoś umie może manualną szybciej je zmieniać ale nie każdy jest taki zawsze szybki, zresztą też zależy jak się jeździ, komputer dostosowuje się do stylu jazdy i jeśli się jeździ dłuższy czas dynamicznie to biegi zmieniają się szybciej.
Ktoś kto nie jeździł dobrym selespeedem nie zna potencjału tej skrzyni.
Ktoś kto będzie się serwisował w ASO może faktycznie popaść w kłopoty finansowe, choć są wątki że to mit, jednak dużo można zdziałać samemu.
Jest trochę na forum wątków.
Panowie, skrzynia jest bajeczna!!!!!!!!Po prostu cyc malina!!!!Chyba najlepszy wybór jakiego mogłem dokonać:)Ruszanie spod świateł gdzie obok stoi BMW lub Audi powoduje bezlitosny uśmiech na mojej twarzy:D Naprawdę skrzynia sprawuje się rewe;lacyjnie:)bardzo szybko zmienia biegi,redukuje zawsze do takiego biegu jaki sobie bym zażyczył:)Jeżeli skrzynia jest w bardzo dobrym stanie, daje niesamowite wrażenia z jazdy:D No i ta zazdrość kolegów co mają Szmelcwageny, Renówki , Bejki:D na zasadzie :
"Masz biegi w kierownicy?
"Tak"
"O ku@$%"
Hahaha:D Dla wszystkich przyszłych posiadaczy Selespeed'a!!!Nie obawiajcie się tej skrzyni!!Jest rewelacyjna!!!Tylko dobrze ją sprawdzić!!
Pozdrawiam:)
no od reno z daleka z takimi wypowiedziami!! Ale do rzeczy! wczoraj moj kolega kupił alfe 156 2,0 T.S z ową skrzynią selspeed. hmmm myśle sobie i mu mówie ! "chyba oszalałes tylko nie selspeed!"
Kiedy sie przejechałem tym czyms zaczeło mi sie podobać. Tak jak kolega paweldante mowi, bajeczka. autko pieknie zmienia biegi jazda naprawde super zaczałem mu zazdroscic, bo ja przy swojej musze szarpac za lewar. niektorzy mowią ze wolno zmienia biegi- nieprawda!! z pewnoscią tak samo jak w manualu tylko ze jeszcze bardziej miekko! Pozdrawiam wszystkich!
Ja również jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni, jak na razie nie sprawia żadnych problemów, a jazda jest bardzo przyjemna. W trybie City jest spokojna i delikatna, a w trybie manualnym powyżej 4k rpm jest szybka i agresywna. Ta skrzynia ma podobne opinie wśród alfisti co same Alfy wśród użytkowników innych samochodów, a w rzeczywistości nie jest tak źle ;)
A ktoś z szanownych kolegów coś słyszał, a może jeszcze lepiej jeździł GTA z selespeedem? Czy to ta sama skrzynia co w ts-ach?
Skrzynia w GTA to troszkę inny model, jest jeszcze szybsza niż w TS i w dodatku ma 6 przełożeń. Jeśli miałbym zamienić moją alfę na inną to byłaby pewnie właśnie 156GTA SW Selespeed ;)
W jakiejś mniej lub bardziej odległej przyszłości chętnie zamienię moją niunię na jakieś GTA. Jak zawsze byłem negatywnie nastawiony do selespeedów, ale tak na prawdę nigdy nimi nie jeździłem. Strasznie jestem ciekaw jak ta skrzynia chodzi w potworku 3,2 V6. Najbardziej bałbym się niezawodności, nawet nie ze względu na wady tych skrzyń, tylko na złe użytkowanie przez poprzedniego właściciela. A z tego co wywnioskowałem z waszych wypowiedzi są to delikatne skrzynie. Druga sprawa to ich rzadkość. Nie często spotyka się GTA w Polsce, a co dopiero GTA ze skrzynią selespeed, która jest montowana TYLKO w GTA. Serwisowanie tej skrzyni mogłoby być co najmniej kłopotliwe, że o kosztach nie wspomnę.
Ale pomarzyć można;)
Panowie - prawda jest taka, że Polacy zawsze odradzają automaty - nie tylko Alfiści Selespeed'y :)
Po prostu się na tym nie znają - a czego nie znają = złe :)
Szukam właśnie auta dla żony i spodobało jej się bardzo Renault Megane II hatchback, a że od zawsze jeździ automatem (Punto Selecta '95, Megane '00 dTi Automatic) to szukamy tylko automata.
Na forum Renault można przeczytać, że nie polecają :) Tymczasem skrzynia DP0 jest poprostu świetna i bezawaryjna.
Myślę, że podobnie jest z zadbanym Selespeed'em.
Dlatego też rozważamy zakup tego auta http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-14...471814599.html choć strasznie daleko mam do Krakowa :)
Sytuacja się już klaruje i choć jego konkurentami są dwa Megane II 1.6i 16V Automatic młodsze o rok i dwa to ja namawiam ją właśnie na Alfę.
Nie wierzcie w te opowieści o Selespeed'ach - wiadomo, że na forum piszą głównie niezadowoleni użytkownicy szukający pomocy po awarii - tymczasem wiele osób w ogóle nie zagląda na fora bo skrzynie działają rewelacyjnie.
Dokładnie, mam znajomego który ma Alfę 156 SS już bardzo długo(przebieg ponad 200kkm) i większych awarii nie miał.
Jednym słowem nie bać się selespeeda, ale wybierać zadbane modele i dbać o skrzynię później.
Jak wygląda codzienna obsługa, a przede wszystkim serwis takiej skrzyni. Co się lubi zepsuć, sprzęgło też normalnie się wymienia? Co ile olej, słyszałem o jakiś kalibracjach itd.?
Jak sprawdzić przed kupnem skrzynię selespeed, żeby wyeliminować pakowanie się w trupa?
Jak skrzynia znosi "ostre" traktowanie? Czy jest odporna na dynamiczną jazdę?
Dołączam się do powyższych pytań :)
Wystarczy, że poczytacie na tym forum (oraz na forum147.com) i będziecie znali wszystkie odpowiedzi na te pytania.
Ja dzięki wyszukiwarce wiem wszystko co chciałem w niecałą godzinkę (z czego szukanie to 3 min a reszta to czytanie).
Polecam.
Codzienna obsługa sprowadza się jedynie do sprawdzania stanu oleju w układzie hydraulicznym aktywatora. Tak naprawdę SS to zwykła manualna skrzynia połączona z hydraulicznym aktywatorem, który steruje sprzęgłem i zmienia bigi. Sprzęgło też się normalnie wymienia jak w zwykłym manualu. Raz na jakiś czas wymagana jest kalibracja sprzęgła(wysztko opisane w dziale zrób to sam przez Piotriixa). Wymiana oleju w samej skrzyni tak jak w manualu, a w układzie SS ponoć co 30kkm(info przeczytane w internecie, w instrukcji nic o tym nie ma).
Problemy SS może również stwarzać jeśli układ hydrauliczny jest zalany niewłaściwym olejem np. Castrol ATF TQ (Dexron III)(castrol na stronie napisał, że to zamiennik oryginalnego oleju), a tak naprawdę ten układ działa do końca poprawnie tylko na oleju Tutela CS Speed, który można dostać w każdym ASO Fiata/AR. Czy układ jest zalany innym olejem można przy zakupie łatwo sprawdzić, Castrol ma kolor czerwony, a Tutela złoty. Problemy mogą również sprawiać niekontaktujące styki przy akumulatorze i generalnie słaby akumulator(SS tego nie lubi). Co do ostrego traktowania to jest dokładnie tak samo jak w przypadku manualnej skrzyni, bo poniekąd taką jest.
Bardzo zbliżone układy były stosowane w Ferrari F355 F1/360 Modena F1/F430 F1, dopiero przy 458 Ferrari zrezygnowało z tego rozwiązania na rzecz skrzyni dwusprzęgłowej. Foto SS w Ferrari:
http://img38.imageshack.us/img38/225...110316godz.png
O SS w Ferrari: http://arkuszowa2a.pl/ciekawostki.php?str=1&c=26
Czy ktoś wie jaki jest koszt wymiany oleju w skrzyni i płynu w aktywatorze oraz kalibracja skrzyni w ASO ?
Sorry za odkop ale nie chce zakładać nowego tematu. Czy w GTA skrzynia manualna i SS to ta sama mechanicznie skrzynia z różnica w postaci wybieraka (manualna) i aktywatory hydro w SS?
AAA i czy w jakimś JTD występował selespeed 6b czy tylko w GTA?