-
Co to za bledy?
Czesc po podlaczeni swojej alfy do alfadiaga ukazaly mi sie takie bledy:
P1512
P1513
Co one oznaczaja? Oczywiscie przetlumaczone na polski bo w opisie np blad P1512 - MDS Motor Blocked nic mi nie mowi...
I do tego co zonacza blad poduszki nr 14? Wiem ze to Keylock switch for disabling passenger airbag ale w czym szukac przyczyny?
-
- gdzies ty dorwał ten opis bledów, wyrzuć w tej chwili do kosza.
--
http://img695.imageshack.us/img695/4...alfy156.th.jpg
-
A co to znaczy? Cos z silnikiem krokowym? Dodam ze stalo sie to jak wcisnalem w alfadiagu idle test actuator czy jakos tak...
-
-
Bubu robilem kilka razy reset krokowego unidiagem i nie bylo problemu. Wiem ze po resecie robi sie adaptacje i tak tez teraz zrobilem. Po resecie w alfadiagu (ECU i korkowy) robie adaptacje czyli wlaczylem samochod i chodzil ok 20 min do rozgrzania i blad dalej wywala ;/ Teraz wywala tylko blad P1513. Moze jakos inaczej robi sie adaptacje w alfadiagu?
A co to jest jeszcze za blad poduszek nr 14? Wylacznik poduszki pasazera?
Ps. Te kody bledow znalazlem w podwieszonym temacie OBD II
A co do pytan to pisalem do Ciebie jak sie robi reset alfadiagem no ale nie wazne.
-
- robiłeś wszystko poprawnie i zgodnie ze sztuką.
- te opisy błędów są poprawne, te polskie i te angielskie.
- po wybraniu "idle test actuator" ECu wykonał poprawnie test silnika krokowego i wykrył błąd P1513.
- czego niestety nie wykrył Unidiag.
- nie umiem przetłumaczyć opisu tego błędu ale wyglada coś na problemy z potencjometrem silnika krokowego, MDS to zestaw potencjometrów silnika krokowego.
- problemy z ECU bym wykluczył.
-
Tylko ze teraz po podlaczeniu do unidiaga on tez wykrywa ten sam blad P1513. Nie wiem o co tu chodzi ;/
-
- tu nie ma co podłączać kolejne programy, każdy program to samo powie.
- jest bład P1513 który należy usunąć.
- bez finansowa naprawa to rozłączyć i połaczyć konektory od przepływomierza.
- po tej operacji wyzerowac bląd i zrobić testy silnika krokowego.
- jeśli błąd wróci to tylko wymiana silnika krokowego.
- a w czym Ci przeszkadza ten bląd nie mozna przyśpieszać, jezdzić, uruchomić auta, za duzo pali benzyny ?
-
O to chodzi ze jak stoje w miejscu (bieg jalowy) zapala mi sie nie raz marchewa i w tym momencie jak sie zapali to spadaja same obroty i zaraz ida znowu na ok 1 tys czyli tak jakby bylo falowanie. Od wczoraj zauwazylem ze mam wyzsze obroty i przy dojezdzaniu do skryzowania nie spadaja od razu jak powinny. Zdarza sie tez ze podczas jazdy rzuci samochodem i na chwile traci moc.
Bubu a powiedz mi w alfadiagu sa trzy opcje do kasowania silnika krokowego ecu itd napisz mi jeszcze raz jak mozesz ktorym kasuje sie ustawienia silnika krokowego, ktorym jego adaptacje a ktorym adaptacje calego ECU bo nie wiem czy dobrze mysle :)
Dodam jeszcze ze jak robie testy silnika krokowego to wychodzi ze wszystko ok, dopiero po wlaczeniu silnika blad wyskakuje.
-
A, że tak z ciekawości zapytam kolega, z którego Nowiaka?
-
Oo Nowy Dwór Mazowiecki widze ze jestes z mojego miasta :)
Bubu a o jakich konektorach piszesz? Zrobilem jeszcze raz reset i nic to nie dalo ;/ Zaczelo mi to sie od tego jak zrobilem test krokowca w alfadiagu. W czesniej zadnego bledu nie mialem. Czyzby padl mi krokowiec? Bo dluzszej jezdzie wyskakuje mi tez blad P1512 czyli tez cos od krokowca ;/
-
- konektory to połączenie przepływomierza z reszta elektroniki.
- chyba 5 pinowa koncówka na przepływomierzu, odłączyc i podłaczyc zaraz, naturalnie przy unieruchomionym aucie.
- w menu Actuators , na samym końcu masz 1. test silnika krokowego, 2. reset parametrów adaptacyjnych silnika krokowego, 3. reset wszystkich parametrów adaptacyjnych.
- robimy testy silnika krokowego --> czyli 1 , a potem 2 reset parametrów adaptacyjnych silnika krokowego.
- w czasie testów 2 ECU będzie adaptowało położenie przepustnicy a co za tym idzie będzie ruszac przepustnicą i badac odczyty z potencjometrów.
- wtedy właśnie ECU powinno wykryć że jest błąd.
--
http://www.forum.alfaholicy.org/
-
Witam! Poszukuje opisu do następujących błędów:
p0353 p1151 p2240 p2254 -AR 156 2.0JTS 2002
To pierwsze to chyba coś związanego z cewką, trzy następne- nie mam pojęcia, oprócz tego wyświetla także katalizator 2.
Nigdzie nie mogę znaleźć wykazu błędów dla tego silnika. Proszę o pomoc :)
-
No to tak myslalem, a powiedz mi samo zrobienie testu czyli 1 silnika krokowego nic nie kasuje? Zeby zrobic reset trzeba uzyc opcji 2 tak? Dziwi mnie ze dopiero po zrobieniu testu ECU wykrylo blad krokowego i od tamtej pory nie idzie go skasowac... a ten przez caly czas mialem dobrze wszystko. Dziwi tez mnie to ze po zrobieniu testu ECU powiedzialo ze silniczek jest ok, dopiero po uruchomieniu silnika zaczela mi swiecic marchewa itd...
-
Dzisiaj wymienialem silniczek krokowy, podlaczylem pod alfadiaga, zrobilem test silniczka krokowego i zero bledow :D Po tym zrobilem reset wszystkich parametrow razem z adaptacja i jak narazie wszystko wrocilo do normy, nawet lepiej bo przestaly mi falowac obroty :)
Ale wiem chyba przez co mogl sie uszkodzic silnik krokowy, a mianowicie zobaczylem ze mialem podkrecona srube pod przepustnica za wysoko i jak odczytalem parametry minimalnego zamkniecia przepustnicy z alfadiaga to wyszlo mi 29.5 to za duzo... czyli silniczek krokowy nie mogl ustawiac przepustnicy przy puszczonym gazie... i przez to po pewnym czasie moglo cos sie tam zepsuc... Blad P1512 mowi wlasnie cos o minimalnym zakmnieciu krokowego... No ale wyregulowalem ta srube przy przepustnicy zeby ta wartosc wynosila 27.2 reset wszystkich parametrow i jak narazie wszystko ok :) Pozdrawiam
-
Podpinam się.
Kupiłem używany silniczek miesiąc miałem spokój. Dzisiaj problem powrócił...... Znowu falują obroty tak samo, natomiast marchewa zapala się i gaśnie co jakiś czas. Czyżbym kupił uszkodzony silniczek? Czy może to wina wtyczki/obwodu? Byłem przed chwilą w aucie FES pokazał błędy: p1513 p1512 p0130. Czyli błąd p1513 znów powrócił. Wykasowałem błędy, i co zauważyłem. Marchewa zapala się na biegu jałowym, gdy dodam gazu gaśnie błąd p1513 kasuje się, po czym znowu się pojawia. pozostałe błędy po wykasowaniu nie wróciły. Przejechałem się kawałek i niestety Alfa straciła wolne obroty. Gaśnie, jak tylko nie trzymam gazu wciśniętego... Dodam, że miesiąc wcześniej przed wymiana silniczka krokowego, alfa była w pseudo serwisie i na pewno kręcili oni śruba na przepustnicy od regulacji linki, od tego czasu pedał ma na początku luz. CO z tym fantem zrobić?