Jak w temacie mam problem z Alfą 159 2.4JTDm.Czasami podczas jazdy przy wrzuceniu na luz auto gaśnie i jest problem z odpaleniem.Może ktoś spodkał sie z podobną sytuacją.
Po odpaleniu niechce wejść na obroty .
Z góry dziękuje Pozdrawiam>
Jak w temacie mam problem z Alfą 159 2.4JTDm.Czasami podczas jazdy przy wrzuceniu na luz auto gaśnie i jest problem z odpaleniem.Może ktoś spodkał sie z podobną sytuacją.
Po odpaleniu niechce wejść na obroty .
Z góry dziękuje Pozdrawiam>
możliwe że EGR się wiesza i dusi silnik , wyczyść go
czy świeci na stałe lampka MIL?
niestety nic sie nie świeci po podłączeniu do komputera nie pokazuje błędów
wyczyść egr , i sprawdź czy trzpień elektromagnesu płynnie pracuje;
jeżeli masz FES to podłącz się pod auto i na rozebranym egr zrób test
Sprawdze dzięki za pomoc pozdrawiam!
99% zanieczyszczony EGR,temat przerobiony osobiscie ;) z identycznymi objawami,wtedy nie wiedzialem w czym problem wiec ASO,koszt czyszczenia 120 zł.
Dzięki jeszcze raz już czeka u mechanika na czyszczenie zobaczymy po wszystkim czy będzie OK mam nadzieje że tak Pozdrawiam
Witam koledzy właśnie wracam od mechanika okazało sie że zapchany był regulator ciśnienia paliwa. Czyli ustera wynikła z tankowania złej jakości paliwa .Pozdrawiam !!!
Dołączę się do tematu bo mam taki sam problem w 1,9 JTDm 150km - gdzie szukać regulatora ciśnienia paliwa? i jak to wygląda?
Właśnie gdzie on się znajduje? Może być przyczyną, ten regulator ciśnienia paliwa, falowania obrotów na biegu jałowym?
Pewnie powodem naszych problemów jest ten nieszczęsny regulator - dziś udało się "złapać" błąd zapisany w pamięci - "Obwód sterowania regulatorem 2 paliwa PRZERWANY"
Witam. Mam podobny problem gdy jadę samochodem alfa 159 2.4 i nagle wrzucę luz obroty spadają do 400-700 obrotów tak mniej więcej. nagle podbija się do 1000 na parę sekund i wraca do normalnych obrotów które powinny być na biegu jalowym. Czasami obroty spadną do tych 400 i samochód gasnie w trakcie jazdy. Odpala bez problemu obroty trzyma. Sytuacja taka zdarza się cały czas. Także zauważyłem że na wolnych obrotach czasami bardzo delikatnie sobie faluje między swoją stałą wartoscią. Egr czyszczony. Mocy nie stracił nic samochód. Czy może być ten regulator? Zauważyłem jeszcze ze gdy stoję w miejscu i daje po obrotach to elegancko schodzi do normalnej wartości lecz czasami sobie na wolnych obrotach trochę faluje
Wymienilem regulator i nadal to samo. Mechanikowi nie podobają się 2 wtryskiwacze sprawdzał korekcje wtrysków pierwszy ma -0.8 drugi +1.73 trzeci +2.8 czwarty -0.5 i piąty -0.7
Czy ktoś pomoże ?? Czasami wyrzuca mi blad regulatora mechanik mówi że mogą byc winne wtryskiwacze. Jak daje mocniej w palnik to czuję jakby w wyższych zakresach obrotów coś mnie delikatnie hamowalo
Rozumiem, że macie uszkodzenia...ale po jaką cholerę wrzucacie na luz w czasie jazdy?
Piszę na szybko z telefonu i dlatego tak chaotycznie. Raczej chodzi o jakieś dojeżdżanie do skrzyżowania niż jazdę na luzie.
Tak poważnie to wrzucanie na luz to trochę syndrom kierowcy dwusuwa (tu słusznie na luz) a trochę oszczędzanie paliwa (a tu niesłusznie)
Widzę że brakuje poważnych ludzi na tym forum.
Wiec ja odpowiem na nartujuace Cie pytanie, bo MOGA. Jada swoimi samochodami, za ktore zaplacili swoimi pieniazkami i moga sobie jechac jak im sie podoba, moze im dziecko placze jak samochod jedzie na biegu, moze lubia spalac wiecej paliwa a moze maja alzhaimera i zapomnieli zasprzeglic biegu ?? niewazne....bieg jalowy silnika to nie jest praca zastrzezona czy zabroniona przez producenta ,wiec kiedy ktos juz jedzie na "luzie" to silnik nie powinien odwalac takich rzeczy tylko pracowac normalnie :) stad tez szukaja odpowiedzi na te problemy...that's all
W 1.9 przy podobnych problemach, trzeba było się pozbyć egr-u tez był czyszczony, wymieniony i czasami nie było problemu dzień czasami dwa...pierwsze co to podłącz pod komputer i sprawdź błędy....nikt Ci nie zdiagnozuje samochodu na forum...od tego jest porządny serwis :) tutaj możesz znaleźć wiele wskazówek :)
Skoro auto jedzie szybko i kierowca wrzuca na luz to pęd powietrza automatycznie wprowadza więcej tegoż do dolotu. Skoro siniki nie może sobie poradzić z nadmiarem to możecie mieć problem z przepływomierzem.
Na wolnych obrotach obrotach EGR nawet zacięty nie wprowadzi więcej spalin do dolotu bo nie ma skąd ich wziąć. To proste.
No dobra dzięki. A co z tą korekcja wtryskow czemu są takie rozbierzne? I blad jedyny jaki łapie to regulatora paliwa który został wymieniony lecz nieskutecznie. A myślę że komputer chyba by wskazał coś nie tak z przeplymowierzem?
W starej Alfie miałem korektę + 5 i się nic nie działo. W serwisie Alfy powiedzą , że -2,5 + 2,5 to jest norma.
Ciśnienie paliwa faktyczne i oczekiwane masz w kompie. Możesz sobie zrobić wykres i zobaczysz co się będzie działo podczas zrzucania na luz.
No dobrze. Dziękuję wszystkim za informację i pomoc :) Spróbuję wyżej wymienionych sposobów i napiszę jak rozwiąże temat co było problemem