Jak w temacie wywaliło bład P0236 alfa nie zbiera sie tak jak wczesniej nie ma tragedii ale nie jest to jak powinno być dodam że czyściłem cały dolot wczesniej ale było ok po skończonej pracy
Printable View
Jak w temacie wywaliło bład P0236 alfa nie zbiera sie tak jak wczesniej nie ma tragedii ale nie jest to jak powinno być dodam że czyściłem cały dolot wczesniej ale było ok po skończonej pracy
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...on_manual.html
zrób to, bo masz tak samo źle umiejscowiony overboost jak w Stilo
ok przeczyszcze i zobaczymy czy to to powoduje taki stan rzeczy
wyczyszczony i powiem tak przez jakiś moment jest ok ale w miare jazdy reakcja na gaz robi sie niemrawa. Czyszczony 2 razy i to samo. Wczesniej też czysciłem przepływomierz i ten czujniczek na kolektorze dolotowym. Pokreciłem troche obrotami to wywaliło bład (P0236) ten sam ale dopiero tak powyżej 4.500 obr/min
wężyki podciśnieniowe mogą być sparciałem \ luźne na mocowaniach ,
szczelność dolotu , jak masz opaski zaciskowe to wymień na skręcane , zwłaszcza te co idą od turbo ->IC-> kolektor
wszystkie opaski były wymieniane przy okazji czyszczenia bo tamte były 1-razowe ze tak powiem
wężyki podciśnieniowe
Wszystkie wyglądają ok
mam pytanko odnosnie wężyków podciśnieniowych które biegna do takiej czrnej skrzyneczki umiejscowionej u mnie nad rozrusznikiem, a z tej puszeczki jeden jest poprowadzony do over bosta ( co to jest i do czego służy ) Z góry dziekuje :)
Akumulator podciśnienia
Załącznik 10776
czy rozbierał to ktoś bo wynika z epera ze tam też jest elektrozawór ( nr.2 )
wykresy z dołdowania
Załącznik 10827
coś mi sie wydaje na niedoładowanie ????
mało tego wciaga paliwko jak głupia
szukaj nieszczelności w dolocie powietrza ,sprawdź wszystkie rury gumowe , opaski , począwszy od puszki filtra powietrza (kiedy wymieniany filtr ?) a kończąc na kolektorze ssącym
Filtr wyminiany jakies 2miesiace temu no nic sprawdze jeszcze raz pozakładam nowe opaski.
Dołączam jeszcze wykresy z przepływki oczywiscie 123 gaz do podłogi
Załącznik 10835
Wyciągłem wszystko posprawdzane i nic zostało tylko powymieniac wężyki podcisnieniowe ale to może jutro
( w miedzyczasie jak grzebałem zajebali mi kluczyk i dupa )
albo nieszczelność w dolocie albo przepływka , odepnij wtyczkę z przepływki na próbę
Co myślicie o tym http://www.allegro.pl/item1007362536...ncia_nowy.html
Dzisiaj troche pogrzebałem w alfie. Wymieniłem wężyki podciśnieniowe bez skutku. To wyczysciłem jeszcze raz overboosta ( przeniosłem go do góry nad chłodnice ) i to dało efekt wszystko wróciło do normy ( zobaczymy na jak długo ). Mysle że elektrozawór się wieszał i dlatego autko nie ciągło. Cóż jeżeli się powtórzy to bedzie do wymiany!!!!!:driver:
a mógłbyś mi dokładniej powiedzieć jak wyjąć ten zawór elektrozawór overboost i gdzie on jest umiejscowieony ??
na elearn alfa jest napisane że żeby wyciągnąć ten elektrozawór VGT trzeba wyciągać akumulator, skrzynkę bezpieczników, podstawę akumulatora
w innych tematach jest napisane, że to jest na pasie przednim ale nie mogę tego za cholerę znaleźć (i nie wiem czy to nie chodzi czasem o alfę 156)
Overboost w 147 z 2002r jest przykrecony do obudowy filtra powietrza najlepiej go wyciagac od dołu klucz 13 dwie sruby jak dobrze pamietam. A jak on wyglada to poszukaj w dziale zrób to sam czyszczenie overboosta.
Jest na obudowie filtra powietrza. Wyjmiesz go jak wejdziesz do kanału, zdejmiesz dolną osłonę silnika (jak jest), wykręcisz wąż od turbo-intercooler, popatrzysz na filtr powietrza i z boku jest przykręcony 2 śrubami właśnie overboost.
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...on_manual.html
faktycznie był tam gdzie mówiliście. dzięki. udało się go wyjąć bez zdejmowania rury intecoolera
rozebrałem ten overboost nasmarowałem olejem (coś jak wd40) i dzięki temu 'grucha' się wychyla. przedtem wogóle się nie ruszała - no i alfa mocy nabrała niesamowitej
podczas pracy zauważyłem delikatny przesiąk na rurze do intercoolera. kurcze można ją czymś okleić np taśmą albo zastosować jakiś zamiennik, bo z tego co widzę na allegro to ponad 200 zł to stoi
Odma może być powodem?