witam , mam nastepujacy problem. Z dnia na dzien wysiadła klima i nawiew. Nie ma reakcji, gdy krece pokretłami, słychac tylko ze cos tam sie przełącza.:(
Printable View
witam , mam nastepujacy problem. Z dnia na dzien wysiadła klima i nawiew. Nie ma reakcji, gdy krece pokretłami, słychac tylko ze cos tam sie przełącza.:(
Opornica wentylatora zapewne się spaliła. szukaj jej nad nogami pasażera w okolicy wiatraka, siedzi w kanale wentylacji.
Grzesiek, a do czego służy tak dokładnie ta opornica?? Ostatnio ją wyjmowałem (sama odpadła bo się plastik złamał) i właśnie pod jej odpięciu kilka dni mi zajeło sklejenie tego i podłaczenie, i zauważyłem że nie działał wentylator, a wyglądała jakby miała służyć do podgrzewania powietrza.
a jak rozpoznac ze to opornica sie zjarała?, bedzie widac jak np: na bezpieczniku?
a moze to tylko jakis bezpiecznik sie zjarał
Jak się dobieracie do tych tranzystorów. Ucinacie te nity?
http://img685.imageshack.us/img685/6...6220822.th.jpg
Mi kolega upitolil nity, a pozniej wkrecil w pozostalosci po nitach srubki po wczesniejszym lekkim nawierceniu mniejszym wiertelkiem. Trzyma dobrze a nawet bdb biorac pod uwage ze jedna srubka pekla podczas wkrecania i trzyma sie na jednej:) Pamietaj o posmarowaniu dobrze pasta pod te tranzystory, bo mi sie ciagle jaraly jak byl zly styk miedzy mosfetam,i a radiatorem. I nie wkladaj podlkladek silikonowych ja juz to przerobilem i nie dziala:)
Tranzystory które kapitulują w opornicy to najczęściej IRFZ44. Mosfety z kanałem typu N.
dokumentacja tego tranzystora dostępna jest http://pdf.elenota.pl/pdf/Internatio...ier/irfz44.pdf
Ja swoje sprawdziłem miernikiem cyfrowym(pozycja sprawdzania diód) wg. tego:
Po sprawdzeniu tego wychodziło, że moje MOSFET-y są sprawne, jednak:Cytat:
Napisał forum [url]http://audiomania.info[/url] user [i]El_liero[/i]
Faktycznie. Po wlutowaniu nowych MOSFET-ów dmuchawa ruszyła. Cała operacja przeprowadzona była na opornicy "Flay'a". Biedny przez pare dni jeździł bez nawiewu w te upały :DCytat:
Może się jeszcze okazać, że ma jakieś przebicie przy wyższych napięciach, ale tego
już w prosty sposób się nie sprawdzi.
Poniżej zdjęcie mojego rozwiązania na ponownie założenie blaszki przytrzymującej tranzystory:
- rozwiercenie nitów wiertłem i późniejsze gwintowanie na M3.
- śruby pochodziły z kostki elektrycznej do łączenia przewodów
- podkładki pochodziły z gniazdka elektrycznego :)
http://img84.imageshack.us/img84/958...nica156.th.jpg
Witam, moze ktoś potrafi mi pomóc. Przestał działać nawiew, wymontowano opornicę, wymieniono tranzystory, ale po podłączeniu znowu jeden się spalił. Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna?
Może jakaś zwara na płytce, albo na wentylatorze w uzwojeniach.
już się sprawa wyjaśniła co było przyczyną kolejnej wymiany tranzystora. Silnik wentylatora został sprawdzony po stronie elektrycznej i jest ok. Pasta, to była przyczyną jarania, zbyt mało a nawet za mało było posmarowane tranzstory tak jak wyżej kolega napisał.
Witam.. mam teraz dokładnie taki sam problem.. brak nawiewu i klimy..
Mam pytanie czy najbardziej prawdopodobne jest to że spalił się opornik (tranzystor) czy może coś innego... ??
nawiew przestał działać nagle... i do awaria działał bez zarzutów...
Mam pytanie czy za nawiew jest odpowiedzialny jeden bezpiecznik>..??
tzn czy jak by bezpiecznik był by spalony to reszta działała by bez zarzutów np. światła, klakson..??
Pozdrawiam
Bocian a nie można odpowiedzieć tak albo nie..??
spoko przestudiuje instrukcje.. ale potrzebuje szybkiej odpowiedzi..??
pytanie kieruje do tych co mieli już taka historie...
no więc - Tak
Witam, potrzebuje Waszej pomocy, otóż podczas jazdy przestał mi działać sterownik nawiewów, licznik kilometrów zaczął mrugać.
Sprawdziłem bezpieczniki, zrobiłem osiowanie, akumulator odłączałem na dobre pół godziny w między czasie zaczął działać ale dmucha na maksa i załączone jest ogrzewanie szyby tylnej i klimatyzacja. Czy to może być wina padniętej opornicy czy panelu sterowania?
Klimę mam manualną jeżeli ma to znaczenie...
Opornicę chyba można wykluczyć, odłączyłem ją , wentylator przestał działać ale nadal nie można wyłączyć klimatyzacji i podgrzewania szyby.
Mam klimatronika dwustrefowego i nie działa mi nawiew. Wentylator ok. Bezpiecznik nad akumulatorem 40A cały. Na kablach do opornicy i do nawiewu nie ma napięcia. Jakieś pomysły?
Padła kostka w wiązce - koszt u elektryka 180zł.