witam , mam nastepujacy problem. Z dnia na dzien wysiadła klima i nawiew. Nie ma reakcji, gdy krece pokretłami, słychac tylko ze cos tam sie przełącza.![]()
witam , mam nastepujacy problem. Z dnia na dzien wysiadła klima i nawiew. Nie ma reakcji, gdy krece pokretłami, słychac tylko ze cos tam sie przełącza.![]()
Opornica wentylatora zapewne się spaliła. szukaj jej nad nogami pasażera w okolicy wiatraka, siedzi w kanale wentylacji.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Grzesiek, a do czego służy tak dokładnie ta opornica?? Ostatnio ją wyjmowałem (sama odpadła bo się plastik złamał) i właśnie pod jej odpięciu kilka dni mi zajeło sklejenie tego i podłaczenie, i zauważyłem że nie działał wentylator, a wyglądała jakby miała służyć do podgrzewania powietrza.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
a jak rozpoznac ze to opornica sie zjarała?, bedzie widac jak np: na bezpieczniku?
a moze to tylko jakis bezpiecznik sie zjarał
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 21-06-2010 o 22:33
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
Mi kolega upitolil nity, a pozniej wkrecil w pozostalosci po nitach srubki po wczesniejszym lekkim nawierceniu mniejszym wiertelkiem. Trzyma dobrze a nawet bdb biorac pod uwage ze jedna srubka pekla podczas wkrecania i trzyma sie na jednejPamietaj o posmarowaniu dobrze pasta pod te tranzystory, bo mi sie ciagle jaraly jak byl zly styk miedzy mosfetam,i a radiatorem. I nie wkladaj podlkladek silikonowych ja juz to przerobilem i nie dziala
![]()
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 22-06-2010 o 11:37
Tranzystory które kapitulują w opornicy to najczęściej IRFZ44. Mosfety z kanałem typu N.
dokumentacja tego tranzystora dostępna jest http://pdf.elenota.pl/pdf/Internatio...ier/irfz44.pdf
Ja swoje sprawdziłem miernikiem cyfrowym(pozycja sprawdzania diód) wg. tego:
Po sprawdzeniu tego wychodziło, że moje MOSFET-y są sprawne, jednak:Napisał forum [url]http://audiomania.info[/url] user [i]El_liero[/i]
Faktycznie. Po wlutowaniu nowych MOSFET-ów dmuchawa ruszyła. Cała operacja przeprowadzona była na opornicy "Flay'a". Biedny przez pare dni jeździł bez nawiewu w te upałyMoże się jeszcze okazać, że ma jakieś przebicie przy wyższych napięciach, ale tego
już w prosty sposób się nie sprawdzi.
Poniżej zdjęcie mojego rozwiązania na ponownie założenie blaszki przytrzymującej tranzystory:
- rozwiercenie nitów wiertłem i późniejsze gwintowanie na M3.
- śruby pochodziły z kostki elektrycznej do łączenia przewodów
- podkładki pochodziły z gniazdka elektrycznego
![]()
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 01-05-2011 o 07:09
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
Witam, moze ktoś potrafi mi pomóc. Przestał działać nawiew, wymontowano opornicę, wymieniono tranzystory, ale po podłączeniu znowu jeden się spalił. Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna?