Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Brak nawiewu i klimy

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar Bambola e Bella
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    JELENIA GÓRA
    Auto
    Była 156 v6 24v a teraz jest 147 :D
    Postów
    3

    Domyślnie Brak nawiewu i klimy

    witam , mam nastepujacy problem. Z dnia na dzien wysiadła klima i nawiew. Nie ma reakcji, gdy krece pokretłami, słychac tylko ze cos tam sie przełącza.

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Opornica wentylatora zapewne się spaliła. szukaj jej nad nogami pasażera w okolicy wiatraka, siedzi w kanale wentylacji.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    Grzesiek, a do czego służy tak dokładnie ta opornica?? Ostatnio ją wyjmowałem (sama odpadła bo się plastik złamał) i właśnie pod jej odpięciu kilka dni mi zajeło sklejenie tego i podłaczenie, i zauważyłem że nie działał wentylator, a wyglądała jakby miała służyć do podgrzewania powietrza.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tekken666 Zobacz post
    Grzesiek, a do czego służy tak dokładnie ta opornica?? Ostatnio ją wyjmowałem (sama odpadła bo się plastik złamał) i właśnie pod jej odpięciu kilka dni mi zajeło sklejenie tego i podłaczenie, i zauważyłem że nie działał wentylator, a wyglądała jakby miała służyć do podgrzewania powietrza.

    Siedzi w niej elektronika sterująca obrotami wentylatora, wygląda jakby miała grzać a tak naprawdę chłodzi się strugą powietrza w kanale ten aluminiowy jeż to chłodzenie tranzystorów wykonawczych regulatora.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar Bambola e Bella
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    JELENIA GÓRA
    Auto
    Była 156 v6 24v a teraz jest 147 :D
    Postów
    3

    Domyślnie

    a jak rozpoznac ze to opornica sie zjarała?, bedzie widac jak np: na bezpieczniku?

    a moze to tylko jakis bezpiecznik sie zjarał

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bambola e Bella Zobacz post
    a jak rozpoznac ze to opornica sie zjarała?, bedzie widac jak np: na bezpieczniku?

    a moze to tylko jakis bezpiecznik sie zjarał

    Palą się w środku tranzystory. wyjąć, dać elektronikowi, niech wylutuje tranzystory, obmierzy je i będzie widział który padł. koszt nowych to ok. 5zł/szt idzie ich dwa. przeważnie to one się palą. mało kiedy pada sam sterownik.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 21-06-2010 o 22:33
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Jak się dobieracie do tych tranzystorów. Ucinacie te nity?
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  8. #8
    bmw535i89
    Gość

    Domyślnie

    Mi kolega upitolil nity, a pozniej wkrecil w pozostalosci po nitach srubki po wczesniejszym lekkim nawierceniu mniejszym wiertelkiem. Trzyma dobrze a nawet bdb biorac pod uwage ze jedna srubka pekla podczas wkrecania i trzyma sie na jednej Pamietaj o posmarowaniu dobrze pasta pod te tranzystory, bo mi sie ciagle jaraly jak byl zly styk miedzy mosfetam,i a radiatorem. I nie wkladaj podlkladek silikonowych ja juz to przerobilem i nie dziala
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 22-06-2010 o 11:37

  9. #9
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Tranzystory które kapitulują w opornicy to najczęściej IRFZ44. Mosfety z kanałem typu N.
    dokumentacja tego tranzystora dostępna jest http://pdf.elenota.pl/pdf/Internatio...ier/irfz44.pdf

    Ja swoje sprawdziłem miernikiem cyfrowym(pozycja sprawdzania diód) wg. tego:

    Cytat Napisał forum [url]http://audiomania.info[/url] user [i]El_liero[/i]
    .
    Do pomiaru MOSFETów używam miernika cyfrowego z badniem złącza diody.
    I robię to tak - MOSy z kanałem typu N:
    - minus do D, plus do S - spadek napięcia na złączu ok. 450mV - choć w zależności od typu może być od ok. 350 do 550 mV
    - minus do S, plus do D - brak spadku napięcia
    - przejścia pomiedzy G-S, G-D - bez względu na polaryzację wyprowadzeń zawsze brak spadku, ale podając plus na G i minus na S powoduje to wysterowanie D-S i spadek na nim napięcia do ok. 20mV (pierwszy typ sprawdzenia podanego wyżej)
    - zwarcie końcówek G-S powoduje powrót do stanu wyjsciowego.
    Dla MOS typu P wszystkie sprawdzenia jak wyżej ale z odwróconą polaryzacją. Należy pamiętać, że jeśli jest przejście D-S to tylko w jedną stronę!
    Po sprawdzeniu tego wychodziło, że moje MOSFET-y są sprawne, jednak:

    Może się jeszcze okazać, że ma jakieś przebicie przy wyższych napięciach, ale tego
    już w prosty sposób się nie sprawdzi.
    Faktycznie. Po wlutowaniu nowych MOSFET-ów dmuchawa ruszyła. Cała operacja przeprowadzona była na opornicy "Flay'a". Biedny przez pare dni jeździł bez nawiewu w te upały

    Poniżej zdjęcie mojego rozwiązania na ponownie założenie blaszki przytrzymującej tranzystory:
    - rozwiercenie nitów wiertłem i późniejsze gwintowanie na M3.
    - śruby pochodziły z kostki elektrycznej do łączenia przewodów
    - podkładki pochodziły z gniazdka elektrycznego

    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 01-05-2011 o 07:09
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    308

    Domyślnie ponownie spalony tranzystor

    Witam, moze ktoś potrafi mi pomóc. Przestał działać nawiew, wymontowano opornicę, wymieniono tranzystory, ale po podłączeniu znowu jeden się spalił. Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna?

Podobne wątki

  1. Komunikat na ICS, brak klimy, nawiewu itp.
    Utworzone przez Gino w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 19-07-2012, 23:55
  2. Wiatraczek nawiewu klimy
    Utworzone przez PiterR w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-04-2012, 09:57
  3. Awaria nawiewu i klimy
    Utworzone przez 0ki w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-12-2011, 13:25
  4. Brak podświetlenia pokręteł klimy,nawiewu
    Utworzone przez zibi72 w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 16-07-2011, 19:49
  5. Problem z ICS brak nawiewu,klimy,nawi itd
    Utworzone przez KLAUDIUSZ w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 18:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory