Witam kolegów czy montował ktoś wyświetlacz komputera pokładowego do alfy 156 2.4 jtd przed liftem ostatnio zaczeło mnie to interesować czy dłao by rade zamontować do mojej alfy
Printable View
Witam kolegów czy montował ktoś wyświetlacz komputera pokładowego do alfy 156 2.4 jtd przed liftem ostatnio zaczeło mnie to interesować czy dłao by rade zamontować do mojej alfy
Chcesz zamontować ten z wersji poliftowej? Jeśli tak, to trudna sprawa, trzeba zmieniać konsolę, nawiewy itp nie mówiąc o elektronice, ktoś z www.alfaclub.pl dokonał takiej modyfikacji, ale to było dośC dawno, możesz tam poszukać informacji.
No chyba że chodzi Ci o coś takiego:
http://allegro.pl/item1065360345_uni...a_rewelka.html
ale nie koniecznie będzie działał w Twoim JTD, bo nie w każdym dieslu da się go zamontować.
Pozdrawiam.
- Rafał
A w takim razie ja mam pytanie..... Jeśli posiadam Alfę po lifcie ale bez infocentra to czy jest techniczna możliwość żeby go zamontować i żeby prawidłowo wskazywał to co ma wskazywać?? pzdr
Da się, a tak na wielkim marginesie Grubas opcja szukaj rozwieje wszelkie Twoje pytania...
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...po_lifcie.html
np tu!!!
A może Tobie chodzi tylko o wyświetlacz w obrotomierzu? Określ dokładnie co masz na myśli mówiąc wyświetlacz-infocenter czy co innego. Pozdrawiam
zaviaseq racja-mój błąd, sam nie wiem jak to się stało.
Tutaj macie opis podłączenia infocenter
Witam ja mam tak samo w alfie jest zaślepiona. mam z 2003 roku. pusto to wygląda. Jestem ciekaw czy elektryk by dał rade to zrobić ten cały komputer. i czy fabrycznie są jakieś czujniki zostawione na ten wyświetlacz.
Ludzie... Można zrobić wszystko :)
Najbardziej lubie jak wypowiadają się Ci którzy nigdy tego nie robili.
Sam sie przymierzam do tej wymiany, zakupiłem już obrotmierz on nowej wersjii.
Z tego co widzialem na schemacie, nie potrzeba do tego elektryka - roboty na 1-2 h.
Działa dużo rzeczy na wyświetlaczu - w jtd. powinien również podawać poziom oleju.
Widzę, że nie bardzo wiesz co piszesz... Jak chcesz zmieścić IC do konsoli sprzed FL?! Poza tym skąd weźmiesz sygnał do niektórych funkcji bez wielu zmian i dokupienia np tempomatu itd?! Zrób i wtedy się wypowiadaj bo np kolega Intell podjął się tego i sam przyznał, że to trochę grzebania i zachodu a on ma wiedzę, jak mało kto tutaj.
Poza tym co jest mniej szkodliwe, ostrzec kogoś przed kosztami i masą roboty czy zagonić w kozi róg twierdząc, że to łatwizna?
---------- Post added at 21:44 ---------- Previous post was at 21:43 ----------
Też jestem ciekaw co tam może więcej wyświetlać:)
Zamilcz człowieczku.
Jak już mówiłem jakbyś przeczytał (znał chociaż podstawy) włoskiego, to byś wiedział że jedynym problemem jest montaż tego w nawiewie.
Infocenter posiada "KOMPUTER" ktory zbiera dane, informacje apropo temperatury podajesz z sterowania klimy, dane o spalaniu pochodzą z układu który znajduję się w prędkościomierzu od wersji lift. Informacje o bledach, otwartych drzwiach itp. pobiera z konsoli.
Masz podane kable, które musisz spiąć.
jestem w trakcie kompletowania części, ale wiem że nie wymaga to nawet 1% wiedzy elektronicznej, żadnego prograowania itd.
Mam już dosyć słuchania bzdur od ludzi którzy lizneli programowania i próbują na "ciemnym tłumie" robić wrażenia "wgrywaniem softu".
Będę robił tutorial ze zdjęciami, jak dostanę resztę części zabieram się do roboty.
Dodatkowo problemem jest jedynie umiejscowienie przycisków (+, set, -) - szukam dogodnego miejsca.
[QUOTE=enzo_pl;523548]Zamilcz człowieczku.
Ciśnienie mi skacze jak czytam takie odzywki! Może troszke grzeczniej.Co....????
Jesteśmy na forum gdzie każdy wymienia sie doswiadczeniami w temacie w sposób cywilizowany.
Troszke kultury i poszanowania, ubrania uwag w inne słowa."podkapca mi to hamam i wieśniakiem" sorka
To czekamy na ten tutorial wszechwiedzący Panie łaskawy...
A teraz pokaż mi w Twoim poście poprzednim, gdzie napisałeś o tym, że IC nie pasuje do wersji sprzed FL?! Następnie gdzie podałeś info o potrzebie zmiany prędkościomierza?! Skąd mają inni wziąć wiązkę idącą do IC?! Jak mają sobie obejrzeć np zużycie paliwa, średnią prędkość itd skoro nie mają przycisku do tego?! Dopiero teraz wspomniałeś o przyciskach + i -, które też trzeba jakoś logicznie zamontować. Ciekawi mnie też, jaką rzeźbę trzeba zrobić, żeby ten IC włożyć w starą deskę... Mam Ci dalej wymieniać przykłady Twojej niekompetencji czy sam się zastanowisz?
Osobiste wycieczki sobie daruj bo to nie ma nic wspólnego z tematem i jest co najmniej żałosne...
życzę udanych prac i czekam na opis
Proszę was o więcej powagi, jak już wspomniałem - ja już z tematem się zaznajomiłem, a wy widocznie nie. Po co ten sarkazm ?
Mnie irytuję jak wypowiadają się osoby które tego nie robiły.
Oglądałem już nawiew, i nie powinno być dużo problemu żeby zamontować nowy. Jak ktoś potrafi korzystać z dremela to nie powinien mieć problemu.
Mam dostęp do fajnej frezarki - więc ew. zaprojektuję jakąś przejściówke po mocowania.
Co do przycisków (mam już pod to miejsce) - jak już wspomniałem mam dojście do fajnego sprzętu, więc nie będę dłubał tylko dostane idealnie przycięte części pod kształt.
Wiązka - póki co pojadę jak z tutoriala - kable od płyty głównej, idealnie pasują.
Prędkościomierz już u mnie, czekam na daszek (infocenter).
Kable (wiązki) są.
Przyciski powinienem mieć do końca miesiąca.
Jeżeli wszystko pójdzie tak jak myślę - to służę później schematami, ew. frezowanie części też mogę załatawić.
Dodatkowo chciałem wpsomnieć, że nie wymaga to elektryka i to miałem na myśli. Nie mówiłem o różnicach w pasowaniu elementów. Tylko podważałem kwestie elektryczne.
Ponadto nie trzeba wymieniać prędkościomierza bo nie miałbyś połowy kontrolek. - z nowego prędkościomierza wyciągam układ scalony, który zbierze dane z komputera silnika, następnie te kable podłączam pod mój prędkościomierz i dopiero po infocenter
Czyli wygląda to tak: ECU > Prędkościomierz org. > częśc kabli do układu od nowego > Infocenter / dlatego jest w stanie pobrać dane o spalaniu, itd.
No i widzisz? Dało się? Kulturalnie bez nerwów i dużo więcej z tego pożytku dla innych. Nikt tutaj nie twierdził, że to jest niewykonalne a jedynie jest przy tym sporo pracy i trzeba pogrzebać nie tylko w elektryce ale i w portfelu. Poza tym wiem czym to "pachnie" bo miałem koledze montować IC w starą konsolę ale po analizie kosztów i wkładu wolnego czasu zrezygnował z tego. Pozdrawiam.
Jeżeli chodzi o ilosć czasu - to kwestia jakości wykonania.
Co do kwot:
- daszek + wyświetlacz 150 - 250 zł
- Prędkościomierz 100 zł (można taniej)
- kable od płyty głównej (najlepiej poszukać w swoich gratach) jakieś 10 zł
- przyciski w org, trzeba kupić cały panel od klimy to kosz jakiś 200 zł - więc ja robię swoje przyciski.
ogólnie to jak widać coś koło 250-350 zł kosztów.
Dodatkowa kasa - to kwestia jakości wykonania. To co aktualnie może przerażać to montaż infocenter w kokpit.
Założę niedługo temat pod to, ale póki co piszę tutaj.
- narazie problem pozostaje wmontowanie ekranu - ale to już niedługo się wyjaśni.
- drugi to przyciski, robię własne - ale zastanawiam się nad ich ułożeniem. Póki co mam dwa miejsca: 1. samo infocenter (małe zgrabne przyciski) lub zamontować to do kierownicy w przy kolumnie (tak jak kiedyś piloty do radia) przy okazji można zgrabnie zrobić przyciski do sterowania radiem, puścic wiązke do radia i po sprawie (mam na myśli urządzenie 170 zł + kabel do wybranego modelu radia).
Jako że prowadzę studio graficzne / 3d, postaram się wyskrobać w 3d kierownicę, część kokpitu oraz infocenter, i ładnie zaprojektować pod wszystko miejsce.
Liczę że uda mi się to zrobić schludnie, i że następnym "moderom" będę mógł podesłać gotowe części do przeróbki (infocenter) + przyciski (jak już jakieś zbuduję) - tak aby powstał prosty w montażu zestaw.
Wpakowałem w swoją alfunię sporo gotówki - więc pozostanie jeszcze trochę w moich rękach :)
Taki infocenter bardzo cieszy oczy (tym bardziej że mam sportpack 3, oświetlenie będzie bardzo podobne).
Po podłączeniu powinny działać:
- Data / Godzina
- Temepratura zew.
- Check (dzrzwi, bagażnik)
- Trip Computer (konsumpcja paliwa, ilość kilometrow do przejechania itd. itp.)
- Komunikaty serwisowe (bardzo ważne, można szybciej wiedzieć o jakie blędy chodzi - póki co u nas jedynie świeci się marchewka)
- poziom oleju (bardzo fajna funckja dostepna w jtd, najbardziej przydałaby się w TS'ach ale one niestety nie mają tego czujnika)
Reszta opcji tak jak w infoceter (język, jasność itp.)
Skoro tak ,, głęboko,, ingerujesz w przeróbkę alfy to może warto zastanowić się / mi to cały czas chodzi po głowie / nad innym rozwiązaniem.Może centrum multimedialne z wyświetlaczem dotykowym bazujące na laptopiku gdzie masz o wieeeele więcej możliwości
..navi,mp3,wideo,kamera cofania,internet,obd2...czyli wszystkie wskazania auta po interfejsie,zabawa z wydawanymi komendami słownymi , bluetooth do tel.komórkowego , i wiele więcej.Już liczyłem kasę na te pierdołki..ekran dotykowy ok.500pln.,antena gps 50.
interface 50,moduł bluetooth 40,zasilacz samochodowy do laptopa 60 itd.Wszystko to zamontowane na stałe w aucie wraz z kamerą cofania 100..podłączone do laptopa w odpowiedniej obudowie w bagażniku,którego możesz łatwo demontować i używać na co dzień.Polecam program CENTRAFUSE nawet mam na niego piękne skiny alfy.
Enzo, szacun za chęci, ale mam pewne wątpliwości co do powodzenia Twojego projektu:
- skąd weźmiesz sygnał poziomu oleju, skoro w misce sprzed FL nie ma nawet dla niego miejsca? Bedziesz wiercił miskę?
- z tego co zrozumiałem z włoskiego manuala trip komp. będzie działał dopiero od 2001, czyli w CF3. Skład wiesz jak podłączyć to do CF2 i czy będzie to poprawnie funkcjonować?
Kali_33,
Co do miski (nie sprawdzałem jeszcze, ale bardzo możliwe że takowej funkcji nie ma).
Co do trip computer, to źle zrozumiałeś manuala. Od 2001 tak naprawdę miały być liftingi (luce rossa -oznacza czerowone podświetlenie po liftingu).
Ja posiadam E10 pirwszej edycji tak jak każdy w alfie po lificie, dlatego potrzebuję moduł od E10 drugiej edycji. Kwestia wersji silnika CF2,CF3 nie ma tu znaczenia.
Komputer zbiera te dane, to E10 Serii 2 - te dane potrafi łapać. Więc jak tak jak mówiłem wcześniej. Dane z E10 do nowego E10 a te do IC.
Ekran do IC mam już długo, ponieważ początkowo chciałem tam wrzucić rozebranego już Palmtopa - przyotowałem nawet świetny SKIN, tyle że nie znam się na programowaniu, żeby napisać jakiś interfejs. Co do łączenia sprawa jest prosta, dobierasz takiego palmptopa który ma BT, WIFI, GPS oraz USB-HOST, żeby podpiąć się kablem pod interfejs, a drugi USB wyciągnać na zew.
Myślałem żeby antene od GPS przczepić pod lusterko wsteczne, mało przeróbek - no i cena bardzo niska. Tyle że ktoś musiałby napisać program pod windowsa ce.
Jesteś w błędzie:
Rozumiem że doszedłeś do tego wniosku po pinach w tabeli ?
Mogę się mylić ale według mnie:
Pin od ilości paliwa, jest po to aby wskazać komunikat o rezerwie i o kilometrach do zrobienia.
Pin od prędkości służył zarówno do tempomatu - jak i do ustawienia limitu prędkości (denerwujący brzęczyk)
"Il collegamento all’Infocenter avviene collegando la linea seriale (CAN-BUS) tramite
il pin 8 A del nuovo Tachimetro, che congiunge il PIN 4 del nostro Body Computer."
Jak widzisz - dane pochodzą z CAN-BUS - i pinem 8A przechodzą jako TRIP.
Co do oleju to czujnik ciśnienia oleju napewno występuje, co do ilości oleju - to czujnik jest chyba przy bagnecie - temat do obadania, w manualu jednak jest o ilości oleju, więc myślę że to jest wykonalne bez ingerencji.
po pierwsze, przed FL licznik nie ma połączenia z ECU.
po drugie to zdanie znaczy tyle, że "połączenie do Infocenter wykonane jest przez połączenie szeregowe (CAN-BUS) z
pin 8 tachometr, który łączy pin 4 naszego body komputera"
przed FL nie było magistrali Can-bus, ale mogę się mylić, jedyna możliwość jej istnienia to pin wychodzący z licznika z sygnałem prędkości pochodzącym z centralki ABS - ale nikt tego nigdy nie potwierdził.
Aha - tempomatem steruje ECU.
Tak czy inaczej z niecierpliwością czekam na efekty prac, powodzenia! :)
enzo_pl
Z tego co czytam. to teoretycznie nie ma problemu zamontowanie IC w wersji po fl? oprócz braku kabelków w nawiewie.
Fajnie by było jakbys kolego porobił zdjecia tyn nowych czesci w które trzeba sie zaopatrzyc, no i najważniejsze czym różnie sie wyswietlacz infocenter po liftingu od tych kratek nawiewu przed liftem? Jakies wymiary? Zdjecia róznic? Byłbym wdzieczny.
I co z tym komputerem, już coś wiadomo? Udało się?