jak w temacie nie wlacza sie jesli juz dobija 130 C , to znaczy ze mam termostat walniety?
Printable View
jak w temacie nie wlacza sie jesli juz dobija 130 C , to znaczy ze mam termostat walniety?
Albo termostat, albo wentylator się spalił albo kabel. Podepnij go bezpośrednio na chwilę to zobaczysz czy jest sprawny.
Jak wyjmiesz wtyczkę z czujnika temperatury, to jeśli wentylator jest sprawny to powinien się włączyć.
A klimatyzację masz włączoną? Co ma termostat do tego, że ci się silnik przegrzewa????????? - jest otwarty na maksimum i tyle...
a ja nie wiem , sprezarke nie dawno mi padla ,wiec klima off, a co do wentylatora przy chlodnicy nie odpala po 100c , i tak szukam co moze byc
odlaczylej 2 kabelki w miejscu jak na rysunki i dalej wiatrak stoi , http://morek.dnx.pl/wiatrak.jpg
Ty miałeś odpiąć czujnik temperatury na termostacie a nie zasilanie od opornika
tam na rysunku jest rezystor dmuchawy. Czujnik temperatury jest wkręcony w obudowę termostatu. Ściągnij najpierw kostkę z czujnika temp. przy termostacie i jezeli nie wystartuje to wtedy obejrzyj to co jest na zdjeciu
kostke z termostatu odlaczylem , odpalilem alfe , i wiatrak stoi, zobaczylem jeszcze ten opornik to wyglada ,ok . wiec na 99% wiatrak, kupie jakas uzywke i zobacze czy problem zniknie
może najpierw jeszcze wyczyść styki przy twoim wentylatorze ?
niby pierdoła ale wiadomo to ? może kabelki gdzieś się przetarły ? dochodzi w ogóle prąd do wiatraka ? no i bezpieczniki jeszcze - ok są ?
Rezystor wiatraka wyciagales z obudowy?? Czy tylko tak sobie go obejrzałeś??
nawet przy niesprawnym oporniku ( rezystorze ) po wyciągnięciu wtyczki czujnika temperatury w termostacie wiatrak powinien się załączyć na II biegu bo ten opornik odpowiada za wł. I biegu wiatraka
a skoro u kolegi wiatrak nie rusza nawet po odpięciu czujnika temperatury cieczy to oglądanie rezystora nic tu nie da
( akurat jestem na bieżąco w sprawie went. bo walczyłem z tym :P )
moje sugestie jak wyżej :
czyszczenie styków przy wiatraku
sprawdzić czy dochodzi prąd w ogóle do wiatraka
bezpieczniki
stan kabli ( przetarcia itp )
a potem szukać czegoś grubszego
jeżeli kable ok , bezpieczniki ok , prąd dochodzi a wiatrak nie rusza to dopiero wtedy bym podmieniał wiatrak
( ostatnio jeden forumowicz już chciał do elektryka jechać bo mu siadły światła i nie wierzył że akurat na raz dwie żarówki padły - ale po sugestiach sprawdził i okazało się że jednak taka podstawowa sprawa była )
hmmm... Bocian, czy oby masz pewną rację??
Sam u siebie jakies dwa tyg temu walczyłem z niedziałającym wentylatorem. Sciądałem kostke przy termostacie i nic. Przekazniki wyciagałem i wkładałem, nic. Odpiąłem przewody przy rezystorze i nic. Także nie jestem taki przekonany do tego, że przy uszkodzonym rezystorze też będzie działać.
Popraw mnie jeśli się mylę
będzie działać na II biegu przy wyciągniętej wtyczce od czujnika temperatury i niesprawnym oporniku ( rezystorze )
zawsze przy wypiętym czujniku temp będzie działał od razu II bieg wentylaotra , chyba że wyjmiemy przkaźnik od II biegu - wtedy będzie działał I bieg
oczywiście zakładając że prąd do wentylatora dochodzi i sprawny jest opornik ( odpowiedzialny za I bieg )
sprawdzone :
opornik był uwalony , wtyczka odpieta ---- działał II bieg
opornik był uwalony , wtyczka odpieta , wypięty przekaźnik II biegu --- nie działa nic
opornik wpięty dobry ( od I biegu - bo tym biegiem "steruje" opornik ) , wypięty czujnik temp. ---- działa nono stop II bieg
opornik wpięty dobry ( od I biegu - bo tym biegiem "steruje" opornik ) , wypięty czujnik temp. wypięty przekaźnik II biegu-----działa I bieg
itd
itd
sprawdzane na dwóch 156 TS
wszystko to powyżej oczywiście przy założeniu że prąd dochodzi do wentylatora ( czyli kable ok , bezpiecznik ok )
bo jak nie ma prądu to możemy tak do woli mieszać przekaźnikami i opornikami itd a i tak nic z tego nie wyjdzie
ja bym jeszcze spróbował pozmieniac przekaźniki miejscami - u mnie jest ich troche takich samych w tej skrzyneczce obok akumulatora - tak udało mi sie znalezc uwalony przekaznik.
najlepiej by było mieć obok drugą alfę i podmienić przekaźniki na próbę
moreeek - skąd jesteś ?
Czyli jak u mnie po wyjeciu czujnika z termostatu odrazu sie zalacza 2 bieg to na bank jest to opornik ?
u mnie opornik miał przepalony jeden drucik i tak go zdiagnozowałem, nawet było czuc po jego wyjeciu spalenizną, bo nadtopił sie plastik wokół niego.
W moim przypadku robiłem tak jak pisaliście wentylator włącza się jedynie na moment na jakąś sekundę , dodam że moja niunia to 1998 r i ma jeszcze jeden czujnik obok termostatu który nie wiem do czego służy
Witam.
Chcąc nie chcąc muszę się podłączyć bo również walczę z wentylatorem :mad:
Objaw był taki, że nie włącza się pierwszy bieg. W FiatEcuScan również nie daje się odpalić pierwsza prędkość, natomiast druga rusza. Po wypięciu wtyczki czujnika z termostatu wentylator startuje na drugim biegu. Zamieniając na tym teście przekaźniki miejscami upewniłem się, że oba są sprawne. Tak, jak pisze bocian: przy wyjętym przekaźniku drugiego biegu i wyjęciu czujnika startuje pierwszy bieg.
Po tym wszystkim padło na opornik. Próbowałem się dziś do niego dobrać ale za cholerę nie udało mi się ruszyć tych śrub...:eek:
Za to po "opukaniu" ich...wypadł od strony chłodnicy opornik :) Oczywiście niesprawny - skorodowane przewody i spękana ceramika.
Zmostkowałem te dwie wtyczki wpinane w opornik - na kompie udało się odpalić oba biegi. Postanowiłem przeprowadzić próbę zagrzania silnika - niestety do 94 C nie włączył się żaden bieg (a drugi powinien się włączyć przy 94 właśnie). Teraz już sami nie wiem :confused:
Miał ktoś z Was problem z tymi śrubami? Jakiś patent na to?
miałem problem
konieczne było wyjęcie całej obudowy wentylatora i wtedy jest już lepszy dostęp do śrubek i można z nimi walczyć
może przeprowadź próbę ale z opornikiem właściwym zamiast mostka i wtedy zobaczysz
cyt. Maciek-156
"To nie jest do końca zwykły opornik - to termistor czyli opornik w którym oporność zmienia się wraz ze wzrostem temperatury"
Dzięki. Pewnie będę jutro walczyć ze śrubkami ;/
Opornik nowy zamówię jutro to się później okaże.
A czy ten opornik ma coś do drugiego biegu?? Bo nie wiem, czemu się nie włączył przy 94*
z tego co wiem to również ma jakieś znaczenie ( http://www.forum.alfaholicy.org/show...9&postcount=35 )
ale nawet jak jest padnięty to po wypięciu czujnika temp. i sprawnej reszcie ( przekaźniki , bezpieczniki , ) II bieg powinien działać
proponuję zewrzeć kable które dochodzą do opornika jeśli się zagrzeje i włączy to opornik walnięty miałem to samo ale po zwarciu kabli wiatrak załączał się od razu na II bieg i jakoś chodziło
To niestety u mnie nie pomogło.
Może mi ktoś powiedzieć jaką w końcu oporność powinien mieć opornik wentylatora dla JTD?
Mój miał czerwoną obudowę i 0.23 ohm. Zamówiłem w autosklep24.pl i po numerze nadwozia dobrali mi 0.18 ohm... Wysłałem teraz zapytanie do Akuki na allegro odnośnie 0.18 ohm - "jesli auto nie ma klimy to będzie pasować
a jeśli klima jest to cena 189zł"
Co spowoduje włożenie opornika o mniejszej oporności? Wcześniejsze czy późniejsze włączanie wentylatora??