Witam
Mam pytanie do posiadaczy 156 z 2.4 JTD 20V. Czy w Waszych autach zaraz po odpaleniu silnika jest zmieniana geometria turbiny( widac wyrazny ruch popychacza na turbinie) ???.
Czy powinno to sie odbyc dopiero przy jakis obrotach ???.
Printable View
Witam
Mam pytanie do posiadaczy 156 z 2.4 JTD 20V. Czy w Waszych autach zaraz po odpaleniu silnika jest zmieniana geometria turbiny( widac wyrazny ruch popychacza na turbinie) ???.
Czy powinno to sie odbyc dopiero przy jakis obrotach ???.
Zatraz po odpaleniu "grucha" powinna zaciągnąc cięgno - jak tego nie robi to zacznij od wymiany wężyków
Odepnij wężyk i zaciągnij powietrze zobacz czy jesteś w stanie ruszyć siłownikiem
Dzieki Maciek , czyli wszystko jest ok , grucha zaraz po odpaleniu zaciaga ciegno .
Witam, mam pytanie odnośnie tego cięgła, wydaje mi się że przy dodawaniu gazu ono powinno się ruszać. A co może być przyczyną jeśli przy odpalaniu silnika cięgło pracuje (chowa się) ale już przy dodawaniu gazu stoi w miejscu, czy są to zapieczone łopatki czy raczej zawór VGT (overboost) nie działa poprawnie. i drugie pytanie czy ta usterka może być przyczyną przeładowania turbiny?
Ta usterka - jeśli jest może byc przyczyną przeładowania. Cięgno reaguje tylko na gwałtowne wciśnięcie pedału przyspieszenia - naciskając pedał stopniowo nie wykona ruchu. Jakby były zapieczone kierownice to cięgno nie ruszałoby się, więc raczej sterowanie overboost + wężyki do wymiany
dzięki Maciek-156, trochę mnie pocieszyłeś, przynajmniej mniej do robienia. zauważyłem też że u mnie ten zawór VGT jest trochę inny. niedawno kupiłem auto i ktoś włożył tam zawór z audi/vw. popatrzyłem na allegro i pochodzi on z 90 konnej wersji tdi. myślisz ze warto go rozbierać i czyścić czy wymienić na taki z z alfy?
Od razu go wymieniaj, bo nie pracuje prawidłowo
ok. to nie będę się zastanawiał tylko szukam na allegro.
mam jeszcze jedno pytanie wężyk od turbiny do zaworu gt podłączam do wejścia z napisem "vac" czy "out"?
"Gruszka" połączona jest z OUT. VAC idzie do trójnika pompy podciśnienia.
ok dzieki, "nowy" zawór działa i już nie odcina mi turbiny
Cześć, odkopię trochę temat. Zmienna geometria w mojej turbinie musi zostać wyregulowana, sama turbina jest praktycznie nowa, ma niecałe pół roku. Wie ktoś z Was jak ma być ustawione ramię od gruszki oraz zderzak na korpusie turbiny? W zakładach regenerujących za samo pokręcenie dwoma śrubkami wołają przynajmniej 200zł a jeśli jest możliwość to chciałbym tego uniknąć. Turbo to Garrett 1749V.
Wiem już jak ustawić sztangę od gruszki, ale pozostaje kwestia zderzaka/ogranicznika ruchu. Jeżeli go wykręcę całkowicie i ruszam ramieniem od zmiennej geometrii to po odpaleniu silnika (i zassaniu gruchy) to ramię )zaznaczone na zdjęciu) powinno się znajdować w najniższym możliwym położeniu (czyli do oporu ruchu zmiennej geometrii)?
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=140768&stc=1