Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: zmienna geometria turbiny

  1. #1
    jacek1968
    Gość

    Domyślnie zmienna geometria turbiny

    Witam
    Mam pytanie do posiadaczy 156 z 2.4 JTD 20V. Czy w Waszych autach zaraz po odpaleniu silnika jest zmieniana geometria turbiny( widac wyrazny ruch popychacza na turbinie) ???.
    Czy powinno to sie odbyc dopiero przy jakis obrotach ???.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Zatraz po odpaleniu "grucha" powinna zaciągnąc cięgno - jak tego nie robi to zacznij od wymiany wężyków
    Odepnij wężyk i zaciągnij powietrze zobacz czy jesteś w stanie ruszyć siłownikiem
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    jacek1968
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki Maciek , czyli wszystko jest ok , grucha zaraz po odpaleniu zaciaga ciegno .

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    lublin
    Auto
    alfa romeo 147 1.9 jtd
    Postów
    10

    Domyślnie

    Witam, mam pytanie odnośnie tego cięgła, wydaje mi się że przy dodawaniu gazu ono powinno się ruszać. A co może być przyczyną jeśli przy odpalaniu silnika cięgło pracuje (chowa się) ale już przy dodawaniu gazu stoi w miejscu, czy są to zapieczone łopatki czy raczej zawór VGT (overboost) nie działa poprawnie. i drugie pytanie czy ta usterka może być przyczyną przeładowania turbiny?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Ta usterka - jeśli jest może byc przyczyną przeładowania. Cięgno reaguje tylko na gwałtowne wciśnięcie pedału przyspieszenia - naciskając pedał stopniowo nie wykona ruchu. Jakby były zapieczone kierownice to cięgno nie ruszałoby się, więc raczej sterowanie overboost + wężyki do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    lublin
    Auto
    alfa romeo 147 1.9 jtd
    Postów
    10

    Domyślnie

    dzięki Maciek-156, trochę mnie pocieszyłeś, przynajmniej mniej do robienia. zauważyłem też że u mnie ten zawór VGT jest trochę inny. niedawno kupiłem auto i ktoś włożył tam zawór z audi/vw. popatrzyłem na allegro i pochodzi on z 90 konnej wersji tdi. myślisz ze warto go rozbierać i czyścić czy wymienić na taki z z alfy?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Od razu go wymieniaj, bo nie pracuje prawidłowo
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    lublin
    Auto
    alfa romeo 147 1.9 jtd
    Postów
    10

    Domyślnie

    ok. to nie będę się zastanawiał tylko szukam na allegro.

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    lublin
    Auto
    alfa romeo 147 1.9 jtd
    Postów
    10

    Domyślnie

    mam jeszcze jedno pytanie wężyk od turbiny do zaworu gt podłączam do wejścia z napisem "vac" czy "out"?

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    "Gruszka" połączona jest z OUT. VAC idzie do trójnika pompy podciśnienia.

Podobne wątki

  1. [159] Przycinająca się zmienna geometria turbiny - 2,4JTDM 210
    Utworzone przez MISSIEKS w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-05-2015, 19:23
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 13:09
  3. Zmienna Faza 156 1.8l
    Utworzone przez romus130 w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 09-07-2013, 22:03
  4. [166] Turbina po regeneracji a zmienna geometria
    Utworzone przez 123ravo123 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 02-04-2013, 18:03
  5. [155] Turbina ze zmienna geometria
    Utworzone przez Gwiazdor w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-07-2010, 23:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory