Witam
Mam pytanie do posiadaczy 156 z 2.4 JTD 20V. Czy w Waszych autach zaraz po odpaleniu silnika jest zmieniana geometria turbiny( widac wyrazny ruch popychacza na turbinie) ???.
Czy powinno to sie odbyc dopiero przy jakis obrotach ???.
Witam
Mam pytanie do posiadaczy 156 z 2.4 JTD 20V. Czy w Waszych autach zaraz po odpaleniu silnika jest zmieniana geometria turbiny( widac wyrazny ruch popychacza na turbinie) ???.
Czy powinno to sie odbyc dopiero przy jakis obrotach ???.
Zatraz po odpaleniu "grucha" powinna zaciągnąc cięgno - jak tego nie robi to zacznij od wymiany wężyków
Odepnij wężyk i zaciągnij powietrze zobacz czy jesteś w stanie ruszyć siłownikiem
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Dzieki Maciek , czyli wszystko jest ok , grucha zaraz po odpaleniu zaciaga ciegno .
Witam, mam pytanie odnośnie tego cięgła, wydaje mi się że przy dodawaniu gazu ono powinno się ruszać. A co może być przyczyną jeśli przy odpalaniu silnika cięgło pracuje (chowa się) ale już przy dodawaniu gazu stoi w miejscu, czy są to zapieczone łopatki czy raczej zawór VGT (overboost) nie działa poprawnie. i drugie pytanie czy ta usterka może być przyczyną przeładowania turbiny?
Ta usterka - jeśli jest może byc przyczyną przeładowania. Cięgno reaguje tylko na gwałtowne wciśnięcie pedału przyspieszenia - naciskając pedał stopniowo nie wykona ruchu. Jakby były zapieczone kierownice to cięgno nie ruszałoby się, więc raczej sterowanie overboost + wężyki do wymiany
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
dzięki Maciek-156, trochę mnie pocieszyłeś, przynajmniej mniej do robienia. zauważyłem też że u mnie ten zawór VGT jest trochę inny. niedawno kupiłem auto i ktoś włożył tam zawór z audi/vw. popatrzyłem na allegro i pochodzi on z 90 konnej wersji tdi. myślisz ze warto go rozbierać i czyścić czy wymienić na taki z z alfy?
Od razu go wymieniaj, bo nie pracuje prawidłowo
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
ok. to nie będę się zastanawiał tylko szukam na allegro.
mam jeszcze jedno pytanie wężyk od turbiny do zaworu gt podłączam do wejścia z napisem "vac" czy "out"?
"Gruszka" połączona jest z OUT. VAC idzie do trójnika pompy podciśnienia.