Wiram wszystkich i prosze o pomoc. Moja alfa 156 jtd 1.9 sw kombi, i teraz problem obroty dochodza do 2800 tys. i koniec, autko sie muli. Zaslepilem egr i troszkie sie poprawilo , u kumpla idzie jak rakieta a u mnie nic z tego.
Printable View
Wiram wszystkich i prosze o pomoc. Moja alfa 156 jtd 1.9 sw kombi, i teraz problem obroty dochodza do 2800 tys. i koniec, autko sie muli. Zaslepilem egr i troszkie sie poprawilo , u kumpla idzie jak rakieta a u mnie nic z tego.
A nie świeci Ci się check-engine ? Wygląda na to, że jeździsz w trybie awaryjnym... Podłącz pod komputer - powinno pokazać błędy
No wlasnie nic sie nie swieci, czytalem duzo na forum troche znalazlem ale nic podobnego. Jezdzilem taka sama alfa kumpla i jemu idzie jak szalona 160 km w momencie a u mnie max 130 i to z ciezkim bulem. Zaslepilem egr i troche sie poprawilo, na 3 bieu przejdzie 3 tys. obrotow do 3.200 a dalej nic a na pozostalych biegach do 2.800 idzie.
A znasz historię samochodu? Wcześniej śmigałeś tym samochodem i było ok?
Może jakiś magik pozbył się żarówki kontrolki.
Tak czy inaczej polecam Ci wykonać diagnostykę komputerową u kogoś kto zna się na alfach i potrafi wyciągać wnioski na podstawie odczytanych parametrów, a nie tylko usuwać (tymczasowo) błędy.
Diesel powinien ciągnąć do 4000obr, a kręcić się nawet do okolic 5000, więc na pewno coś jest nie halo...
Kupilem ja w kwietniu i od razu wstawilem do mechanika, wszystko zrobil i bylo ok. Na poczatku szedl ponad 3 tys ale tylko, i do 160 mi szedl a teraz jakos slabo. Wyczytalem ze moze to przeplywomierz?? Moze byc?
Najlepiej jak podłączysz do kompa, bo tak to możesz wymieniać i wymieniać, a okaże się że to co innego było. Jak masz laptopa to kup kabel i zobacz co ci wyskoczy.
Laptopa wlasnie nie mam, a nie orientujesz sie ile moze to kosztowac w serwisie alfy?? Ps. pozdro dla wszystkich uzytkownikow alfy a zwlaszcza tych z Plocka.
ja miałem tak jak mi walnęła przepływka. odepnij przepływomierz i zobacz czy bedzie się wkręcał na obroty. ale od razu ostrzegam że po odłaczeniu przepływki będą problemy z ruszaniem (przynajmniej u mnie tak wariował). ale warto sprawdzić.
to nie T.S. Wili ;) po odpięciu przepływki ECU dostaje stały sygnał i wskazuje stały pobór powietrza a silnik nawet się nie zająknie.
Koledze radzę podpiąć auto pod kompa i tyle reszta to wróżeniu z fusów . Póki co sam walczę z jtd bo check engine mi wywala i kręci się do 3.2 tys obrotów. po podłączeniu pod kompa dwa błędy mam overbost i przepływka. W poniedziałek przepływka idzie do wymiany a turbo do czyszczenia.
Po co turbo do czyszczenia - zacznij od wężyków podciśnieniowych i czyszczenia overboostu i czujnika ciśnienia doładowania
Panowie to znowu ja, chyba rozwiazalem problem mojej AR. Wczoraj przeczyscilem przepustnice i egr i go zaslepilem wiele nie pomoglo ale bylo troszke lepiej, przed chwila wrocilem z przejazdzki po odpieciu wtyczki od przeplywomierza. Problemow z ruszaniem nie bylo, a wynik rewelacyjny. Na kazdym biegu przekracza mi 3 tys, idzie do 4 tys a nawet do 5. Jechalo sie jakby nie tą Alfą. Poszla 160, wiecej nie probowalem. Wrocilem podpielem wtyczke, zrobilem jeszcze jedna runde i tak jak wczesniej sie muli. Czy to znaczy ze przeplywomierz do wymiany??
A jaki moze byc kosz takiej wymiany? I czy przy okazji wymiany przeplywomierza warto cos jeszcze wymienic? Czy mozna jakos go zregenerowac czy nie warto?
Dzieki wielkie, jutro wszystko rozkrece i zobacze co tam sie dzieje. A filtra powietrza nie wymieniac przy okazji??
A drogi jest?? Patrzylem przeplywki na allegro to orginaly od 300 do 800, a zamienniki za 130-150, warto zamiennik kupic?
Tutaj pytaj o ceny części oryginalnych:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=7008886
podaj nr nadwozia w zapytaniu
Ok. dzieki za pomoc wszystkim forumowiczom. Jutro troche pogrzebie tu i tam, i zobacze co z tego wyjdzie. O efektach wkrlótce dam znac.