Olej zdecydowanie 5w40 a ja mam pytanie odnośnie filtra węglowego czy działa do końca żywota alfy a może warto zamontować normalny za węglowym
Printable View
Olej zdecydowanie 5w40 a ja mam pytanie odnośnie filtra węglowego czy działa do końca żywota alfy a może warto zamontować normalny za węglowym
A możesz jaśniej?
a możesz uzasadnić dlaczego 10w40 a jeżeli chodzi o filtr nie dodałem że chodzi mi o filtr paliwa sory
Zależy jakie 5W40 - w teorii oleje 5W40 i 10W40 powinny mieć w wysokiej temperaturze identyczne właściwości, praktyka pokazuje, że jest różnie (np. Castrol), dlatego do naszych Alf lejemy wysokojakościowe 10W40 lub do ostrej jazdy 10W60, które to zapewniają najlepsze wskaźniki ciśnienia oleju, ważne dla poprawnej pracy wariatora, oraz zawierają dużo dodatków uszlachetniających. Polecam Valvoline MaxLife albo Motul 6100 Synergie. A filtrem paliwa w TSie jest siatka na pompie, zmieniana razem z nią i jest metalowa, a nie węglowa, węglowy to jest filtr powietrza do kabiny. I następnym razem, pisz składnie i ładnie, do cholery :D
witam
Ok, jeżeli zdemontujesz w alfie 145 prawe przednie nadkole bynajmniej w mojej znajdziesz filtr paliwa w kształcie prostokątnej puszki więc do cholery proszę o informacje co to jest jak nie filtr paliwa.
Pozdrawiam
A i dlaczego nie 5w a 10 w
"Do cholery" jedź do ASO i się zapytaj zamiast spamować forum kolejnymi tematami o filtrze paliwa i olejach...
:confused:
ts'a masz z tego co widzę ( 1.6 ) tak ?
prostokątna puszka w okolicy nadkola to zdecydowanie obudowa ( korpus ) filtra powietrza
najlepiej wstaw rysunek z epera z opisywaną przez ciebie puszką
takie coś ?
http://images38.fotosik.pl/321/31871af526555392med.jpg
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2010/08/72.jpg
Jemu chodzi o pochłaniacz oparów paliwa czy jakoś tak to się nazywa.
A filtra paliwa to sobie kolego poszukaj na przewodach paliwowych koło tylnego prawego koła, a jak masz wersję po ostatnim liftingu to filtr jest w pompie paliwa.
a moze chodzi o filtr oparow?
numer 1 na zalaczniku
edit: Lesio mnie uprzedził, ale ja mam fotke :D
Witam
Dzięki za pomoc teraz wszystko wiem puszka nad prawym nadkolem to faktycznie pochłaniacz oparów i odpowiada za podciśnienie w układzie paliwowym a filtr paliwa to siatka w pompie paliwowej i powinno się ją czyścić co 100000 tyś km pozdrawiam.
---------- Post dodany o godzinie 11:28 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 11:17 ----------
A jeżeli chodzi o olej to pozostanę zdecydowanie przy 5w i nie widzę problemu przejścia z 10 w na 5w no i oczywiście wymiana co 10000km pozdrawiam
Też tak myślałem, ale 5w jest zdecydowanie za rzadki dla podzespołów typu wariator czy szklanki (szybciej się zużywają). Ale rób jak chcesz. Optymalne są mimo wszystko wysokojakościowe 10W40 albo 10W60, ew. znam jeżdżących długo na 5W50 ale nikogo z 5W40 (który zwykle nie jest syntetykiem, mimo nazwy).
pytanie czy ks obslugi pojazdu nei podaje za wlasciwy olej 10w50? tak jest w ts 8v i spotkalem sie z opinia ze tak jest tez w 16v mysle ze wtedy b istotny bylby parametr lepkosci dla rozgrzanego silnika
FILTR paliwa w AR 145/6 do liftu wymienny przed prawym tylnym kołem/Po lifcie brak wymiennego.OLEJ?Lej jak dla mnie 0W.Jestem pewien że nawet nie wiesz co oznacza te 5 czy 10W.Poczytaj troche forum,o eksperymentatorach.Raczej konczy się postami typu "Pomocy silnik sie posypał"..
To co wlałem do alfy czyli 5w40w jest pełnym syntetykiem a 5w przekonuje mnie z jednego powodu przy zimnym silniku szybciej osiąga właściwe ciśnienie oleju co do 40 czy 60 w nie brałem pod uwagę ponieważ silnik nie jest kręcony mocno ale może to błąd i powinienem pomyśleć nad innym przy kolejnej zmianie. Jak dotąd decyzję zmiany z 10w na 5w uważam za dobrą a twierdzę tak na przykładzie mojego drugiego autka czyli pajero 2800 tdi producent też zalecał 10w a ja przy 140tyś zmieniłem na ful syntetyk 5w40w. Przejechałem od przejścia na syntetyk 30tyś km i jestem zadowolony brak wycieków nie dolewam oleju oczywiście wymiana co 10tyś.Dodaję że pajero jest z 1996 roku .Oczywiście jest to zupełnie inny silnik ale tutaj się trzymam zasady rozruchu zimnego silnika w pajero z powodzenie a w alfie dopiero stwierdzę za jakiś czas. A tak na marginesie czytałem złe opinie na temat filtrów filtrona nie wiem ile w tym prawdy ale ja wymieniłem na oryginał alfy . Pozdrawiam wszystkich.
"SAE" jest to skrót nazwy amerykańskiego związku inżynierów samochodowych (Society of Automotive Engineers). Ten związek ocenia właściwości lepkości olejów silnikowych oraz dzieli je na klasy SAE.
0W-40, 5W-40, 10w-40 ...15W-40 - Enigma ??
Rozszyfrujmy te skróty...Liczba „W"
0W..., 5W..., 10W..., 15W..., 20W...
Pierwsza liczba - a więc np. 0 lub 5 czy 10, 15 ...itd., mówi o tym jak płynny jest olej przy zimnym silniku („Liczba W" = Winter czyli zima) czym niższa liczba „W", tym bardziej płynny jest olej w niskiej temperaturze. Tym lepiej dla silnika. Szybciej zaczyna wędrować po zimnym silniku a tym samym smarować zaraz po „uruchomieniu". Jednym słowem chroni go przed zatarciem w lodowate dni.
Aby było jasne co oznacza 0w 5w 10w 15
Wiemy (większość z nas :P) co SAE znaczy. Temat o oleju jest tu http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ecacie-76.html