Zepsuty przepływomierz? co z sondą?
Witam
Mam i ja problem ze swoją alfą.
Jeździła naprawdę dobrze (duża dynamika, beztroskie wyprzedzanie, agresywna reakcja na depnięcie gazu) dopóki przy okazji podłączania do egzaminera nie zachciało mi sie odczytania błędów i resetu przepustnicy i parametrów adaptacyjnych. Od tego momentu alfa kompletnie zmulona - radości z jazdy nie ma (nie zabieram się za wyprzedzanie jak coś na horyzoncie z naprzeciwka).
Po zakupie kabelka od PMFactory i sprawdzeniu alfadiagiem okazało się, że miałem uszkodzoną grzałkę w sondzie lambda, sonda była martwa (P0170 cold or open circuit). (Wszystkie wykresy płaskie, silnik w trybie awaryjnym.) Wymieniłem sondę na używaną która miała być uszkodzona ale cos tam działała - wykresy ozyły, ale był błąd P0130 (Lambda sensor - Short Circuit GND), po resecie parametrów wyskakiwał jeszcze P1173 (Self adaptation parameters FRA - Above maximum limit).
No to skoro uszkodzona (chyba jednak nie była uszkodzona) to kupiłem za kupę kasy nową w serwisie i ....
Dalej dokładnie to samo. Ta nowa działa dokładnie tak samo jak ta niby uszkodzona.
Reset przepustnicy i parametrów adaptacyjnych, 200km na LPG, testy (nie zachowały się zrzuty i logi) i po testach wyszły błędy:
P0130
P1173
P1172
P0170
P0500 (pojawia się po teście MAF-a do odcięcia)
http://a.imageshack.us/img704/2384/ecu.jpg
http://a.imageshack.us/img59/2065/p0130.jpg
http://a.imageshack.us/img819/3073/p1173.jpg
http://img831.imageshack.us/img831/6427/p1172.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/6896/p0170.jpg
http://a.imageshack.us/img135/8395/p0500.jpg
Ponieważ nie zachowały się zrzuty i logi to zrobiłem kolejny reset przepustnicy i parametrów adaptacyjnych, przejechałem 200km na benzynie i zrobiłem wszystkie wykresy na benzynie (w?benz) i niektóre na lpg (w?lpg) tak jak Bubu321 sobie życzy.
Generalnie różnica pomiedzy wykresami jest taka, że po adaptacji na lpg wykres w3 "żył" i na benzynie i na lpg (wyglądał jak w3benz), a po adaptacji na benzynie wykres w3benz "żyje" a w3lpg "leży" (dotyczy lambda pre-cat i pre-cat status).
Ponadto po adaptacji na lpg TRA wynosiło "tylko" -147865 a po adaptacji na benzynie TRA wynosi -474726. (czyli całkiem do d...)
Ale chciałbym skierować Waszą uwagę na wykres W1 (test MAF-a do odcięcia).
Otóż jak się depnie pedał do podłogi i tam go trzyma, to obroty wzrastają tylko do 4000 i nic więcej i przepływność 176kg/h (wykres w1benz pedał w podł).
Natomiast jak ruszać cały czas pedałem gazu to silnik rozkręca się do 7000 obr i przepływność wynosi 228kg/h (powinno być 480) (wykres w1benz rusz pedałem). Oczywiście wyskakuje P0500 ale on chyba nie jest tu ważny.
PYTANIE: Pada czy padł mi przepływomierz? (Bo nie chciałbym sobie kupić drugiego drogiego gadżetu na półkę)
Prosiłbym o pilną pomoc ponieważ mam tani oryginał na oku... Bubu... pleaseee.... (to ecu to jeszcze nie jest to ecu które było u Ciebie, na razie oryginał)
Wydech oglądałem (z pomocnikiem zatykającym wylot) dość dokładnie - nie widać przedmuchów - na pewno nie przed katalizatorem.
Co do dolotu - nie został sprawdzony dokładnie do końca więc nie mogę na 100% zapewnić że jest szczelny (w pewnym zakresie jest) - ale zostanie to dokładnie sprawdzone.
w1benz pedał w podł
http://a.imageshack.us/img16/3457/w1benzpedawpod.jpg
w1benz rusz pedałem
http://a.imageshack.us/img525/8892/w1benzruszpedaem.jpg
w2benz
http://a.imageshack.us/img641/3254/w2benz.jpg
w3benz "żyje"
http://a.imageshack.us/img189/8449/w3benz.jpg
w3lpg "leży"
http://a.imageshack.us/img339/5510/w3lpg.jpg
w4benz
http://a.imageshack.us/img685/8074/w4benz.jpg
błedy po w1benz pedał w podł
http://a.imageshack.us/img25/2913/bdypow1pedawpod.jpg
błędy po w1benz rusz pedałem
http://a.imageshack.us/img132/936/bdypow1ruszpedaem.jpg
Góry wszystkim dziękuję za poświęcony czas i uwagę!!
Poniżej spakowane logi z tych testów:
Logi z 3 sierpnia po resecie i adaptacji
ZRZUTY I LOGI Z 03.08.2010
No to obiecane zrzuty i logi. Oczywiście pokręciłem - test drogowy jest w1 i w4 a nie jak napisałem W3 I W4.
Do w1 wczytałem zły zestaw i zamiast engine speed jest engine coolant.
W1 do odcięcia bardzo krótki bo była 23 w nocy...
Większość testów z tego dnia jest na benzynie - bo i adaptacja była na benzynie. Test drogowy jest na benzynie i lpg, z wyłaczoną i włączoną klimą bo mi szyby zaparowywały. Po teście drogowym tra było dużo za dużo na plusie.
W3 na benzynie po drogowym -wykres żyjący, na lpg leży płasko.
Z gazem nic nie zrobię - instalka nie regulowalna - przynajmniej ja nie mam dojścia do pełnej wersji programu (zabezpieczony kluczem), instalatorzy przy instalacji wgrywają mapy dla konkretnego modelu auta, regulują ciśnienie reduktora na normowe i tyle.
Dodam jeszcze, że po testach odkryłem, że nie była zaciśnięta opaska na gumie przy przepustnicy. guma przy mafie ma 1cm szczelinę - ale zamyka się ona po zmontowaniu. Nowa guma jutro w serwisie do odbioru (116zł).
No to zaczynamy:
W4 po resecie
http://a.imageshack.us/img210/250/w4poresecie.jpg
W1
na wolnych zimny po resecie
http://a.imageshack.us/img705/121/w1zimnyporesecie.jpg
na wolnych ciepły
http://a.imageshack.us/img340/9940/88532515.jpg
do odcięcia krótko
http://a.imageshack.us/img823/9102/w1krtko.jpg
W2
http://a.imageshack.us/img594/1633/96581022.jpg
W3
po 1 ticku
http://a.imageshack.us/img710/952/w3po1ticku.jpg
po 10 ticku
http://a.imageshack.us/img811/3839/w3po10ticku.jpg
W4
po 5 ticku
http://a.imageshack.us/img808/2233/w4benzpo5ticku.jpg
po 10 ticku
http://a.imageshack.us/img256/5189/w4benzpo10ticku.jpg
TERAZ BYŁ TEST DROGOWY. Tam - w4, z powrotem zchrzaniony w1.
Z W4 DROGOWEGO są logi na końcu
W1 DROGOWY
http://a.imageshack.us/img843/856/w1...nzlpgklima.jpg
też są logi na końcu
Teraz testy na postoju po drogowym (czyli auto się przejechało trochę na lpg i trochę na benz)
W4 PO drogowym
http://a.imageshack.us/img267/2769/w4benzpodrogowym.jpg
W3 po drogowym na benzynie
http://a.imageshack.us/img821/5899/w3benzpodrogowym.jpg
W3 po drogowym na lpg (leży plasko)
http://a.imageshack.us/img831/959/w3lpgpodrogowym.jpg
Następnego dnia auto pojeździło na gazie. silnik zaadoptował sie pod gaz i teraz w3 na benzynie leży a w3 na gazie zyje. i w zasadzie mi to pasuje bo ja głównie jeżdzę na gazie, tylko to TRA...
zrzuty i logi z 04.08.2010 bedą jutro bo się posty połączą i będzie bałagan w załaczonych plikach logów.
A tak przy okazji - już wiadomo że maf był zwalony, - a co z sondą - nowa ze sklepu - dobra czy do reklamacji, czy też pouszczelniać i pojeździć jeszcze trochę bo się nie da jednoznacznie powiedzieć?
LOGI po teście drogowym na LPG
Witam ponownie
Zanim zacznę - coś mi się zrobiło z alfadiagiem, jak próbuję uruchomić to mi wyskakuje:
http://a.imageshack.us/img52/6716/aldiag33bd1.jpg
no to ja anuluj i mam:
http://a.imageshack.us/img180/6571/aldiag33bd2.jpg
reinstalacja nie pomogła. pomysły?
Dobra - wracam do tematu.
Test drogowy na alfadiagu 3.1 od Tesco w Puławach przez nowy most do końca obwodnicy, powrót (wolno) po starym przebiegu 12-stki do Góry Puławskiej. W tamtą stronę bez włączonej klimy.
Sam początek na benzynie (z 1 minuta).
W samochodzie 3 osoby, trochę zakupów i 23 litry gazu, tj. 180kg+20kg+20kg= 220kg.
Na 2,3,4 biegu obroty do odcięcia, pedał w podłogę, na 5 biegu też pedał w podłogę ale obroty doszły tylko do 6500obr. Trasa trochę pod górkę, zwłaszcza za węzłem Bronowice (może dlatego). Mam wrażenie, że jak pedał nie jest do samego końca to alfa zbiera się lepiej.
Napiszę jeszcze, że ta obwodnica to nie autostrada, wąsko, pusto było jak nigdy - minąłem tylko 1 samochód po trasie, ale i tak mialem pietra jak diabli. Jeszcze mi się nogi trzesą. dwa jeden zero...
Błędów po teście zero (nie ma P0170)!! ale TRA jest już prawie 300 tys. - podrzucę zrzuta później.
Na razie to:
http://a.imageshack.us/img529/6003/92780720.jpg
Tu poniżej fragment logu z jazdy z obwodnicy z objaśnieniami:
Czarne pionowe kreski - zmiany biegów
2 - 2 bieg
3 - 3 bieg
4 - 4 bieg
5A - 5 bieg - podjazd pod górę węzeł bronowice
h - musialem przychamować bo jakis baran zawracał na podwójnej ciagłej
4 - zredukowałem do czwórki i przyśpieszanie
5B - 5 bieg - jazda na obwodnicy
C - dojazd na luzie do świateł na końcu obwodnicy
D - postój na luzie na światłach
http://a.imageshack.us/img580/8210/testobjanienie.jpg