Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Zepsuty przepływomierz? co z sondą?

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie Zepsuty przepływomierz? co z sondą?

    Witam
    Mam i ja problem ze swoją alfą.
    Jeździła naprawdę dobrze (duża dynamika, beztroskie wyprzedzanie, agresywna reakcja na depnięcie gazu) dopóki przy okazji podłączania do egzaminera nie zachciało mi sie odczytania błędów i resetu przepustnicy i parametrów adaptacyjnych. Od tego momentu alfa kompletnie zmulona - radości z jazdy nie ma (nie zabieram się za wyprzedzanie jak coś na horyzoncie z naprzeciwka).

    Po zakupie kabelka od PMFactory i sprawdzeniu alfadiagiem okazało się, że miałem uszkodzoną grzałkę w sondzie lambda, sonda była martwa (P0170 cold or open circuit). (Wszystkie wykresy płaskie, silnik w trybie awaryjnym.) Wymieniłem sondę na używaną która miała być uszkodzona ale cos tam działała - wykresy ozyły, ale był błąd P0130 (Lambda sensor - Short Circuit GND), po resecie parametrów wyskakiwał jeszcze P1173 (Self adaptation parameters FRA - Above maximum limit).

    No to skoro uszkodzona (chyba jednak nie była uszkodzona) to kupiłem za kupę kasy nową w serwisie i ....
    Dalej dokładnie to samo. Ta nowa działa dokładnie tak samo jak ta niby uszkodzona.

    Reset przepustnicy i parametrów adaptacyjnych, 200km na LPG, testy (nie zachowały się zrzuty i logi) i po testach wyszły błędy:
    P0130
    P1173
    P1172
    P0170
    P0500 (pojawia się po teście MAF-a do odcięcia)













    Ponieważ nie zachowały się zrzuty i logi to zrobiłem kolejny reset przepustnicy i parametrów adaptacyjnych, przejechałem 200km na benzynie i zrobiłem wszystkie wykresy na benzynie (w?benz) i niektóre na lpg (w?lpg) tak jak Bubu321 sobie życzy.
    Generalnie różnica pomiedzy wykresami jest taka, że po adaptacji na lpg wykres w3 "żył" i na benzynie i na lpg (wyglądał jak w3benz), a po adaptacji na benzynie wykres w3benz "żyje" a w3lpg "leży" (dotyczy lambda pre-cat i pre-cat status).
    Ponadto po adaptacji na lpg TRA wynosiło "tylko" -147865 a po adaptacji na benzynie TRA wynosi -474726. (czyli całkiem do d...)

    Ale chciałbym skierować Waszą uwagę na wykres W1 (test MAF-a do odcięcia).
    Otóż jak się depnie pedał do podłogi i tam go trzyma, to obroty wzrastają tylko do 4000 i nic więcej i przepływność 176kg/h (wykres w1benz pedał w podł).
    Natomiast jak ruszać cały czas pedałem gazu to silnik rozkręca się do 7000 obr i przepływność wynosi 228kg/h (powinno być 480) (wykres w1benz rusz pedałem). Oczywiście wyskakuje P0500 ale on chyba nie jest tu ważny.

    PYTANIE: Pada czy padł mi przepływomierz? (Bo nie chciałbym sobie kupić drugiego drogiego gadżetu na półkę)
    Prosiłbym o pilną pomoc ponieważ mam tani oryginał na oku... Bubu... pleaseee.... (to ecu to jeszcze nie jest to ecu które było u Ciebie, na razie oryginał)

    Wydech oglądałem (z pomocnikiem zatykającym wylot) dość dokładnie - nie widać przedmuchów - na pewno nie przed katalizatorem.
    Co do dolotu - nie został sprawdzony dokładnie do końca więc nie mogę na 100% zapewnić że jest szczelny (w pewnym zakresie jest) - ale zostanie to dokładnie sprawdzone.

    w1benz pedał w podł


    w1benz rusz pedałem


    w2benz


    w3benz "żyje"


    w3lpg "leży"


    w4benz


    błedy po w1benz pedał w podł


    błędy po w1benz rusz pedałem


    Góry wszystkim dziękuję za poświęcony czas i uwagę!!
    Poniżej spakowane logi z tych testów:
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    p0130
    p0170
    dotyczą sondy (wg mojego programu)

    p0500 czujnik prędkości pojazdu

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - aleś dał mam temat.
    - sonda lambda nie łaczy a raczej przerywa na połączeniach, należy poprawić styki, połaczenia.
    - o tym świadczy błąd P0130, dalsze bledy w tym przypadku nie analizujemy.

    - MAF także wyglada na taki do wymiany ale nie były zrobione jego statyczne parametry, czyli przepływność, napięcie, oraz temperatura powietrza na biegu jałowym.
    - z tych parametrów na biegu jałowym można wnioskować czy MAF jest wstępnie sprawny.
    - podczas testu MAF-a do odcięcia nie dopalamy silnik wahlowaniem pedału gazu, to nic nie da.
    - ten test ma pokazać czy ECU odetnie obroty, jeśli nie odcina to znaczy że ECU z jakiegos powodu jest w trybie serwisowym a w tym trybie raczej nie jezdzi się pod 7.000 obr.
    - jesli są jakies blędy to raczej nie wykonujemy testu MAF-a , to nic nie da a może nas doprowadzic do nie trafionych zakupów jakiejś cześci.
    - pamiętaj że masz gaz, w takim przypadku kolejnośc chyba jest taka: wpierw do gazownika a potem diagnostyka benzyny.
    - a i jeszcze adaptacja, zerowanie silnika, parametrów.
    - po resecie wykonujemy spawdzenie parametrów adaptacji , czy reset się wykonał i robimy adaptację tylko i wyłącznie na biegu jałowym , BEZ DODAWANIA GAZU.
    - adaptacje przerywamy jesli parametr TRA zmienił wartość, zwykle to się dzieje tak po dwóch, trzech tickach temperatury z tych + 98 st. C do około 80 st. C.
    - te 200 km to trochę przestarzała już metoda.
    - nalezy nadmienić że adaptacja będzie zrobiona poprawnie jeśli kondycja silnika, układu chłodzenia, pompa wodna, termostat będą sprawne.
    - w czasie oczekiwania na te ticki temperatury możemy robic wykresy MAF-a, injtime, sondy lambda, parametrów adaptacyjnych.
    - za dużo błedów sie nawarstwiło w tym twoim aucie.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 27-07-2010 o 08:45
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Bubu
    Styki już sprawdzałem, były doginane, połączenia między wtyczką ecu a złączem sondy jest. Sonda nówka ze sklepu. Ten P0130 ostatnio nie wystąpił. Zwróć uwagę że w opiosie jest short circuit to gnd (chwilowe połączenia do masy) - może to ze względu na skład mieszanki, a może sprzedali mi padniętą sondę?
    Zaraz po montażu sondy na "lambda regulation row 1" pojawiała się sinusoida (taki "grzebień", potem wykres schodkowy) a teraz całkiem płasko.
    Ja już nie mam siły...

    Wykres "w1benz pedał w podł" jest bez wahlowania pedałem gazu.
    Wykres w1 statyczny zrobię dzisiaj. (ma być na ciepłym silniku?)

    żeby gaz nie mieszał w sprawie to po resecie była jazda tylko na benzynie - dlatego wykresy też na benzynie - tylko w3 dla podejrzenia dodatkowo na lpg.
    Z gazem nic nie zrobię - instalka dedykowana, ustawienia fabryczne, chwilowo błędów brak.

    Jak robię reset to najpierw reset ustawień przepustnicy, potem reset parametrów adaptacyjnych. Sprawdzenie czy tra i fra wyzerowane.

    I teraz ważne pytanie żeby dobrze zrobić adaptację: adaptację zrobić na zimnym silniku i czekać do zmiany TRA (czyli pierwszy albo i trzeci tick temperatury) czy zrobić na ciepłym? ale wtedy tick będzie bardzo szybko...
    Pedału gazu nie dotykamy.

    Pompa wody, termostat, oba biegi wentylatora sprawne.

    po testach z których są powyższe zrzuty występuje tylko
    P1173
    P1172
    P0170
    P0500 (pojawia się po teście MAF-a do odcięcia, potem już nie)
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - adaptację robisz wtedy kiedy musisz, czyli po resecie parametrów lub silnika krokowego.
    - nie jest ważna temperatura silnika, ważne aby były ticki temperatury , bo wtedy ECU sobie nalicza parametry.
    - S.C to GND to tylko znaczy że ogniwo chemiczne , jakim jest sonda lambda, nie podaje prawidłowego napięcia.
    - czyli napiecie jest mniejsze od 0.092 V, może to być spowodowane brakiem katalizatora, dziury w wydechu, uszkodzonym łacznikiem elastycznym lub problemami z sonda oraz składem mieszanki.
    - jak widzisz ECU M1.5.5 ma zbyt mała moc obliczeniowa aby same mogło sobie podać jakie ma problemy, i z czym dokładnie.
    - dlatego diagnostyka wymaga cierpliwości i kolejnego eliminowania problemów, zafałszowań w wynikach pomiaru.
    - tylko aby to osiągnąć trzeba przestrzegać procedur pomiarowych, powodzenia jestes na dobrej drodze.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Poniżej obiecany MAF na benzynie statycznie - bez dotykania pedału gazu


    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - przepustnica adoptowała się poprawnie.
    - jeśli to były obroty biegu jałowego bez włączonej klimatyzacji to MAF ma za duży przepływ na biegu jałowym.
    - może to być powodem że MAF jest uszkodzony.
    - pomiar jego napięcia wyjściowego po włączeniu zapłonu, bez uruchomienia silnika powie o stanie elektroniki MAF-a, ale to jest czasami zbyteczny pomiar, to nie jest laboratorium.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Oczywiści test statyczny z wyłączoną klimą, wyłączonym nawiewem, wyłączonymi światłami.
    Pomiar mafa bez uruchamiania silnika dałoby się zrobić tylko na którym pinie?
    Od godziny robię adaptację na benzynie po resecie.
    Na razie TRA spada (z -62000 do -11000)(teraz już -7700), FRA jak było 1 tak jest 1.
    Kiedy to przerwać - jak FRA się zmieni?

    ---------- Post dodany o godzinie 00:57 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 00:22 ----------

    TRA było nawet +3280, teraz jest znowu -7890. FRA=1
    jak przełaczam na gaz to w3 leży.
    nie powiem gdzie to mam. ide spać. dobranoc.... ;-)
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - na FRA nie patrzymy , ten parametr odpowiada za adaptację na wyzszych obrotach.
    - patrzymy tylko na TRA , zmienił sie z 62.000 na ileś tam , to wystarczy, adaptacja zrobiona.
    - w MAF-ie mierzymy napiecie na 5 pinie, wyjście.
    - jak patrzymy na MAF-a od strony akumulatora to jest ostatni pin po prawej stronie.
    - od lewej jest pin 1.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Napięcie na 5 pinie wynosi 1129mV czyli 1,129V.
    Wszystkie odbiorniki powyłączane.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

Podobne wątki

  1. [159] Błędy związane z sondą lambda w TBi
    Utworzone przez Pilzner w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-06-2014, 07:42
  2. 156 2.0JTS 04r problem z sondą P0135
    Utworzone przez pawelpawel w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-10-2013, 16:58
  3. Problem z sondą Lambda
    Utworzone przez xsnailx w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-11-2012, 10:55
  4. Problem z sondą (duże spalanie)
    Utworzone przez Jax1991 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-01-2012, 21:02
  5. Co się dzieje z tą sondą ?
    Utworzone przez matt79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-09-2009, 12:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory